X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"כפי שהבטחנו - ערפנו את ראשו של השבוי האמריקני"

חיילי הממלכה הרגו את מפקד אל-קאעידה בסעודיה

אלפי אנשי ביטחון סעודים וסוכני FBI חיפשו אחר המהנדס האמריקני, פול מרשל ג'ונסון; הרצח בוצע, לאחר שהסעודים דחו הדרישה לשחרר מאות מאסירי אל-קאעידה הכלואים בממלכה; בוש: "הם רצחו אותו בדם קר - אמריקה לא תירתע"
▪  ▪  ▪

לאחר שלושה ימים בשבי של טרוריסטי אל-קאעידה, ערפו הרוצחים את ראשו של פול מרשל ג'ונסון, מהנדס אמריקני שנחטף בסעודיה. גופתו ערופת הראש של ג'ונסון נמצאה באחד מפרברי הבירה - ריאד.
15,000 אנשי ביטחון סעודים וסוכני FBI חיפשו בשבוע האחרון אחר ג'ונסון. חוטפיו הציבו אולטימטום - דרשו לשחרר עד יום ו' את אסירי אל-קאעידה הכלואים בממלכה.
בקלטת וידיאו ששודרה השבוע, נראה ג'ונסון כשעיניו מכוסות. כמו כן צולמה תעודת העובד של ג'ונסון בחברת לוקהיד מרטין. שם עבד עבד באגף מסוקי האפאצ'י.
בהודעת ארגון אל-קאעידה שפורסמה באתר איסלאמי (יום ו', 18.6.04) נאמר: "כפי שהבטחנו. ערפנו את ראשו של השבוי האמריקני. נתנו לו לטעום דבר שהמוסלמים התנסו בו משך שנים מירי טילי מסוקי האפאצ'י. פעולה זו היא עונש לאמריקנים ולבני בריתם במלחמה נגד האיסלם". הרוצחים פירסמו גם שלוש תמונות של ראשו הכרות של ג'ונסון.
זמן קצר לאחר הרצח הודיעו כוחות הביטחון הסעודים כי הצליחו לחסל את מפקד אל-קאעידה בממלכה, עבד אל-עזיז מוקרין. יחד עמו חוסלו שני פעילי אל-קאעידה נוספים. אל-עזיז מוקרין אחרי לשורה ארוכה של פיגועי תופת בסעודיה, בהם נרצחו עשרות אנשים, בהם זרים. אנשי אל-קאעידה מכחישים כי מוקרין נהרג. לטענתם, הסעודים פרסמו הודעה שיקרית כדי לפגוע במורל של אנשי אל-קאעידה.
אל-מוקרין נלחם בבוסניה בשנים 1992-1995. נמנה עם חברי החולייה שניסתה להתנקש באתיופיה בחייו של נשיא מצרים, חוסני מובארק. ישב שנתיים בכלא האתיופי והוסגר בשנת 1998 לסעודיה, שם ריצה את עונשו שנתיים נוספות.
לפני כחודש נרצח ניקולס ברג
כזכור, לפני כחודש נערף ראשו של אזרח אמריקני אחר, ניקולס ברג (26). אתר אינטרנט המזוהה עם ארגון אל-קאעידה הקרין סרטון וידיאו שכותרתו "השייח' מסעב אל-זרקאווי שוחט כופר אמריקני".
בקלטת נראה אדם שהזדהה כטרוריסט אל-קאעידה המבוקש, מסעב אל-זרקאווי, אומר: "לאימהות ולנשות החיילים האמריקנים, אנו אומרים: הצענו להחליף את בן הערובה הזה עם כמה מעצירנו בכלא אבו-ראריב, אך הם סירבו".
לאחר מכן ערף האיש את ראשו של ברג בסכין גדולה והציג את הראש בגאווה מול המצלמה [ראו קישורים].
הנשיא בוש זועם
"אין כל הצדקה לרצח של פול, הם רצחו אותו בדם קר". כך הגיב נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, "זה נותן לכולם מושג עם מה אנו מתמודדים. אמריקה לא תירתע". הנשיא בוש הכריז, כי ארה"ב תכפיל כוחה כדי לרדוף את אנשי הטרור.
דברים דומים אמר גם מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול. עם זאת, פאוול מפציר באזרחים אמריקנים הנמנים עם עובדי תעשיית הנפט בסעודיה, להישאר בסעודיה. יציאה מסעודיה, אמר, תהיה ניצחון לטרור.

תאריך:  18/06/2004   |   עודכן:  19/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
תגובות קשות ברשות הפלשתינית לדבריו של יו"ר הרשות הפלשתינית לעיתון הארץ; "הנשיא אומר דברים רבים שהוא לא מתכוון אליהם"; זיאד אבו עמר: "זה הדבר הטיפשי ביותר שאנו יכולים לעשות"
נועם שרביט
במקום החניון העירוני של התיאטרון והיכל התרבות אושרה הקמת חניון תת-קרקעי בן 7 קומות; חברות המחזיקות בנכסים באזור טוענות: הוועדה המחוזית שימשה חותמת גומי של הוועדה המקומית ולא התייחסה להשלכותיה החמורות של התוכנית
נועם שרביט
עורכי הדין גיל ודן מקוב חתמו על הסכם Affiliation עם משרד עורכי הדין האמריקני Becker & Poliakoff P.A., מהפירמות הגדולות בפלורידה; משרד מקוב עוסק בעיקר בתחומי המשפט המסחרי ומעניק ללקוחותיו קישורים עסקיים בארה"ב ובעולם
אלונה קורן
תאצ'ר ערכה השוואה בין הרפורמות שנעשות כיום בישראל - לרפורמות שנעשו בבריטניה בתקופת כהונתה; לדבריה, אין ספק שהשלמת הרפורמות תשפר את כלכלת ישראל - בדיוק כפי שנעשה בבריטניה
נועם שרביט
התנועה הציבורית 'אזרחים למען צדק חברתי אמיתי' הדורשת מהממשלה לשחרר את הציבור מהדואופול הבנקאי, דורשת ממבקר המדינה להקים ועדה שתחקור את סוגיית היקף האשראי הבעייתי שנתנו הבנקים בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il