X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורם בריטי רשמי: לא ברור האם צה''ל אכן ירה בחברי הפרלמנט

חברי פרלמנט בריטים: חיילי צה"ל פתחו לעברנו באש

חברת פרלמנט בריטית טוענת כי במהלך סיור שערכה אתמול עם חברי פרלמנט נוספים במחנה רפיח, נפתחה לעברם אש מקלעים; "הכדורים שרקו מעל לראשינו... ילדים היו בקרבת מקום"; בצה"ל בודקים את נסיבות האירוע
▪  ▪  ▪

חברת פרלמנט בריטית טוענת (שבת, 19.6.04) כי צה"ל פתח באש לעברה ולעבר שני חברי פרלמנט נוספים, יו אירנקה-דייויס וקריספין בלאנט, בשעה שהיו ב"משימת איסוף ראיות" ברפיח, שבדרום רצועת עזה.
עם זאת, גורם בריטי רשמי אמר לסוכנות רויטרס כי מוקדם מידי לקבוע האם חברי הפרלמנט נורו על ידי חיילי צה"ל או על ידי פלשתינים חמושים. "הם דיווחו לנו על התקרית ואנו מתכוונים לבדוק זאת עם הישראלים".
הברונית נורת'אובר, דוברת המפלגה הליברל-דמוקרטית בבית הלורדים, אמרה כי במהלך סיור שערכה אתמול (ו') קבוצת חברי הפרלמנט, בחסות האו"ם, במחנה הפליטים רפיח, פתחו לעברם כוחות צה"ל באש מקלעים מאחת מעמדות התצפית. לדבריה, הכדורים שרקו מעל לראשיהם.
עוד אמרה הברונית נורת'אובר, כי בסמוך לקבוצה עמדו אותה שעה ילדים פלשתינים. חברי הפרלמנט חזרו לרכבי האו"ם המסומנים ואז פגעה ירייה נוספת בבניין סמוך. "כמה נתזים עפו בקרבתנו", ציינה.
"התקרית הזו מראה לי את האלימות הפרועה בפניה ניצבים הפלשתינים מדי יום... אם צה"ל מוכן לירות לעבר משלחת של חברי פרלמנט בחסות האו"ם, יש לתהות לאיזה יחס זוכים הפלשתינים", נכתב בהצהרה מטעמה.
לדבריה, נראה כי צה"ל ניסה למנוע מחברי הפרלמנט לעמוד מקרוב על תוצאות המדיניות הישראלית של הרס הבתים ברצועת עזה. היא הוסיפה, כי כאשר ישובו חברי הפרלמנט לבריטניה, הם ידרשו הסברים משגריר ישראל בלונדון.
בצה"ל בודקים את נסיבות האירוע. בסוכנות AP דווח, כי משרד החוץ טרם הגיב לאירוע.

תאריך:  19/06/2004   |   עודכן:  19/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
הרקע: התחמקות הממשל האמריקני מתגובה עניינית לממצאי הועדה שהוקמה לבדיקת אירועי ה-11 בספטמבר; במאמר המערכת בעיתון נכתב היום: "בוש וסגנו לא רק טאטאו הצידה את ממצאי הועדה, אלא אף מנסים לשכתב את ההיסטוריה"
עומר כרמון
עיתונאית עיתון הארץ זכתה ב-33 אלף דולר; בראש חבר השופטים ישב ראש ממשלת שבדיה; "דיווחיה האמיצים תרמו לשיפור ההבנה של החיים הפלשתינים תחת הכיבוש הישראלי"; "לא כולם קוראים את דיווחיה בהסכמה, אך למרות זאת זכתה לכבוד ולפירסום"
יואב יצחק
לטענת נתניהו, העבודה מתרפסת בפני ועדי העובדים ודבר זה עלול לסכן את מדיניות הממשלה; נתניהו, המבקר בארה"ב, הוציא הודעה רשמית על דבר התנגדותו
עומר כרמון
הכדורסלנית המצטיינת בליגת הנשים המקצוענית בארה"ב (WNBA), תופיע השבוע ללא בגדים בגליון החדש של ירחון אוסטרלי; לאוסטרליה יגיעו השבוע כדי להצטלם בעירום גם שלושת האצניות הטובות ביותר בדרום קוריאה
עומר כרמון
מישל ברנייה עומד להגיע בסוף החודש לביקור בירדן וברש"פ, אך לא יבקר בישראל; עיתון צרפתי: שגריר ישראל בפריז העביר איגרת לברנייה מאריאל שרון, בה נאמר כי שרי ממשלת ישראל יסרבו להיפגש עימו במידה וייבקר במוקטעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il