X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"מסחרה" בשאלון בחינת הבגרות בטרם הבחינה, היא חלומו הרע של כל מנהל בית ספר הגון; בירדן מתקשים להאמין כי 20-30 כיתות במערב רבת עמון קיבלו לידיהן את שאלון הבחינה ב"תרבות אנגלית" מבעוד מועד; על-רקע הסערה, פתחו הרשויות בחקירה
▪  ▪  ▪
טופס הבחינה באנגלית

הפרשייה הזו מסעירה את ירדן כבר שלושה ימים. הבוקר היא משתרעת על גבי העמודים הראשיים של העיתונות הירדנית הרשמית עם גילויים חדשים. "מי הדליף את השאלות מתוך בחינת הבגרות באנגלית" - זו השאלה המקקנת בימים אלה במוחם של רבים מתושבי ירדן.
בחינת הבגרות במקצוע "תרבות אנגלית" נערכה שלשום. השמועות בנוגע להדלפה, החלו מלוות את הבחינה עוד מראשיתה. על-פי הדיווחים בעיתונות הירדנית, מדובר ב-20-30 כיתות במערב הבירה, רבת עמון, שקיבלו לידיהן את טופס השאלות מבעוד מועד.
הרשויות פתחו בחקירה מיידית, תוך שהן מתקשות להאמין. לאחר שעות ארוכות של חקירה, אישרו גורמים במשרד החינוך הירדני וגורמים רלוונטיים נוספים כי בידיהם קצה חוט לפתרון התעלומה. "אנו משוכנעים כי שאלון הבחינה הודלף", צוטטו הבוקר גורמים יודעי דבר בירדן, "התחלנו בסימון הכיתות אליהן הודלף השאלון".
מוחמד בזנר, מנכ"ל משרד החינוך לענייני חינוך מקצועי, אמר, כי ועדת בחינות הבגרות התכנסה על-רקע הפרשה, כמו גם מנכ"לי משרד החינוך. במשרד החינוך הירדני שוקלים כעת לערוך בחינה חוזרת באותם מקומות לגביהם קיים חשד כי קיבלו את השאלון מראש.
"הציעו לי - סירבתי"
מייד עם היוודע הדבר, החלו אזרחים ירדנים וסטודנטים רבים מציפים את מערכות העיתונים בשאלות. מאז שלשום ועד היום, מספרים העיתונים הירדנים, הפניות אינן פוסקות וממשיכות לזרום כל העת. מהות הפניות: דרישה לפתוח בחקירה לאלתר.
בעיתונות הירדנית דווח על פניות מגוונות. חלק מהפונים אישרו כי אכן קיבלו לידיהם את השאלון לפני הבחינה - חלקם דיברו על קבלת השאלון בבוקר הבחינה, חלקם ציינו כי קיבלו אותו כשעה בלבד לפני הבחינה. אחד הפונים אף טען, כי בחצות הלילה שבין רביעי לחמישי קיבל שיחת טלפון מגורם אנונימי שהציע למכור לו את השאלות. לדבריו, הוא סירב בנימוס.
באחרונה פורסמה פתווא (פסק הלכה) על-ידי חכם דת איסלמי לפיה אסור לתלמיד מוסלמי להעתיק בבחינות. על-פי יחס זה, לא מן הנמנע, שהפרשה החדשה בירדן תזעזע את אמות הסיפין של העולם המוסלמי.

תאריך:  19/06/2004   |   עודכן:  19/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר והסוכנויות
חברת פרלמנט בריטית טוענת כי במהלך סיור שערכה אתמול עם חברי פרלמנט נוספים במחנה רפיח, נפתחה לעברם אש מקלעים; "הכדורים שרקו מעל לראשינו... ילדים היו בקרבת מקום"; בצה"ל בודקים את נסיבות האירוע
גל ברגר
הרקע: התחמקות הממשל האמריקני מתגובה עניינית לממצאי הועדה שהוקמה לבדיקת אירועי ה-11 בספטמבר; במאמר המערכת בעיתון נכתב היום: "בוש וסגנו לא רק טאטאו הצידה את ממצאי הועדה, אלא אף מנסים לשכתב את ההיסטוריה"
עומר כרמון
עיתונאית עיתון הארץ זכתה ב-33 אלף דולר; בראש חבר השופטים ישב ראש ממשלת שבדיה; "דיווחיה האמיצים תרמו לשיפור ההבנה של החיים הפלשתינים תחת הכיבוש הישראלי"; "לא כולם קוראים את דיווחיה בהסכמה, אך למרות זאת זכתה לכבוד ולפירסום"
יואב יצחק
לטענת נתניהו, העבודה מתרפסת בפני ועדי העובדים ודבר זה עלול לסכן את מדיניות הממשלה; נתניהו, המבקר בארה"ב, הוציא הודעה רשמית על דבר התנגדותו
עומר כרמון
הכדורסלנית המצטיינת בליגת הנשים המקצוענית בארה"ב (WNBA), תופיע השבוע ללא בגדים בגליון החדש של ירחון אוסטרלי; לאוסטרליה יגיעו השבוע כדי להצטלם בעירום גם שלושת האצניות הטובות ביותר בדרום קוריאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il