X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העמותה הגישה טיוטת הצעת חוק בעניין ליו"ר ועדת החוקה, ח"כ מיכאל איתן; טוענת: נדרש גוף עצמאי בלתי תלוי שיוכל לחקור ולנקוט סנקציות נגד פרקליטים בשירות המדינה ובמגזר המוניציפלי
▪  ▪  ▪

עמותת אומ"ץ - אזרחים למען מינהל תקין וצדק משפטי וחברתי, בראשה עומד העיתונאי אריה אבנרי, דורשת להקים רשות לבדיקת תלונות נגד פרקליטים בשירות הציבורי. מדובר בהצעה להקמת "מחלקה לחקירות פרקליטים", בדומה למחלקה לחקירות שוטרים שהוקמה לפני שנים אחדות במשרד המשפטים. מח"ש חוקרת את כל התלונות הנוגעות לתפקודם של שוטרי משטרת ישראל, שנחקרו קודם לכן על-ידי המשטרה עצמה.
בסוף השבוע שיגר יו"ר הנהלת העמותה, העיתונאי אריה אבנרי, ליו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) מכתב בנושא. למכתב צורפה טיוטת הצעת חוק, שהוכנה על-ידי משפטני אומ"ץ. אבנרי מבקש מאיתן להעביר את טיוטת ההצעה לעיון חברי הוועדה. ח"כ איתן הודיע כי יעלה את ההצעה לדיון בוועדת החוקה חוק ומשפט (בדיון ביום ב'), ובכוונתו להגיש את הצעת החוק להצבעה בכנסת.
במכתב טוען אבנרי, כי אנשי העמותה למדו מודלים שונים של התייחסות לנושא בדיקת תפקודם של פרקליטים. הצעתה של אומ"ץ לטיפול בחקירות פרקליטים, מציין אבנרי, דומה למודלים שנמצאו במדינות אחרות. כדוגמא מצרפת העמותה להצעתה תזכיר על החוק האמריקני בעניין ועל הרשות הפדרלית שהוקמה כדי ליישמו.
אבנרי טוען, כי יוזמתה של אומ"ץ בעניין באה בעקבות פניות רבות של אזרחים, שקבלו על העדר גוף עצמאי בלתי תלוי בעל יכולת וסמכות לחקור תלונות נגד פרקליטים בשירות המדינה ובמגזר המוניציפלי, ולהסיק את המסקנות המתבקשות במקרה שאלה סרחו.
"סוד גלוי הוא שהסיבה עיקרית לאובדן אימון חוגים רחבים של הציבור בפרקליטות המדינה ושלוחותיה ברחבי הארץ נובעת מהתחושה שאין סיכוי שתלונה נגד פרקליט תיבדק ללא משוא פנים כל עוד היא נבדקת על-ידי הפרקליטות עצמה", טוען אבנרי במכתב. "מצב שדומה שרר בעבר במשטרת ישראל, עורר ביקורת נוקבת בציבור והביא בסופו של דבר להקמתה שלל היחידה לחקירת שוטרים ( מח"ש) הפועלת במסגרת משרד המשפטים. גם לגבי השופטים בכל רמות השיפוט חלה תמורה בעקבות מינוי נציב תלונות בלתי תלוי".
אבנרי מוסיף, כי "נראה לנו שאזרח שמתלונן נגד מעשיו או מחדליו של פרקליט בשירות הציבורי זכאי שתלונתו תיבדק על-ידי גוף ציבורי בעל משקל סגולי שפסיקתו תהיה בבחינת עשיית צדק. רק בדרך זו ניתן יהיה, לעניות דעתנו, להחזיר את אימון כל שדרות הציבור בפרקליטים".
אבנרי מתייחס במכתבו גם לסערה הציבורית והמשפטית שהתעוררה בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לסגור את תיק החקירה בפרשת האי היווני. "אירועי הימים האחרונים שהחריפו את משבר האמון בין הציבור לבין משרתי החוק ממחישים את חומרת הבעיה ומצביעים על הדחיפות שיש לתת להצעת החוק הנדונה", הוא כותב. "יש לנו יסוד להאמין שגם הפרקליטים בשירות הציבורי יברכו על חקיקה זו, שתבטיח נורמת ביקורת שונה, מחוייבת המציאות. אנו מצפים לכך שתפעל כדי שהוועדה שאתה עומד בראשה תקדם הצעת חוק זו שהנה חיונית לטיהור האווירה במדינה".
ח"כ מיכאל איתן נחשב אחד ממבקריה הנוקבים של פרקליטת המדינה לשעבר, עדנה ארבל, ושל נאמניה בפרקליטות. אתמול נחלץ איתן להגנתו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בעקבות הביקורת שגורמים שונים השמיעו על החלטתו בפרשת האי היווני. איתן קרא לשר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, להדוף את ההתקפות של גורמים במערכת המשפט ואכיפת החוק נגד מזוז ואמר, ברמזו להתנהגותם של נאמני ארבל בפרקליטות, כי "יש לדכא ביד חזקה את המרד בפרקליטות ולשלוח את ראשי הקושרים הביתה".
איתן הוסיף, כי "אם תיפול שערה משערות ראשו של היועץ תבוא תגובה קשה מצד רבים שעדיין שותקים ומבליגים נוכח התנפלות חסרת התקדים על מי שעומד בראש מערכת אכיפת החוק בישראל". יו"ר ועדת החוקה אף קרא ליועצים המשפטיים שקדמו למזוז, אליקים רובינשטיין, מיכאל בן-יאיר ויוסף חריש, "לצאת מהארון" ולדווח לציבור על "מסכת התרגילים, ההתעללויות וההשפלות" שספגו מראשי פרקליטות המדינה בתקופת כהונתם.

תאריך:  20/06/2004   |   עודכן:  20/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
בן 80 טבע בצהריים בחוף הדולפינריום בת"א, מצבו מוגדר אנוש; בן 60 טבע בחוף דלילה באשקלון - מצבו קשה; השר פורז אמר הבוקר בישיבת הממשלה כי אין בכוונתו לנהל משא-ומתן עם המצילים וזאת כיוון שהוא אינו המעסיק שלהם
הדר פרבר
עוברת לגור עם החבר קווין, אשר עזב למענה את חברתו שעומדת ללדת
הדר פרבר
אתר אייס מדווח על ליהוק לסדרה חדשה על שנה א' בבי"ס לאמנויות
עומר כרמון
אל-שרק אל-אווסט: "ממשלת אירן סייעה לאחרונה ל-10 טרוריסטים נושאי חומרי נפץ להסתנן לעירק משטחה"; "הקצין הודה בחקירתו, כי השתתף בהשלכת מטען על חיילים ספרדים בעירק"
יפעת גדות
יחבר את רחובות יוספטל בבת-ים והופיין בחולון עם דרך האיילון; יאפשר זרימת תנועה חופשית וללא רמזורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il