X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרקע: ראיון ערפאת לעיתון 'הארץ'; "חבל שתסיים את חייך כשברקורד שלך - ויתור על מסגד אל-אקצא", אומר כמאל אל-ח'טיב; מוסיף: "דברי ערפאת לעיתון - סטירת לחי לפליטים"; החמאס והג'יהאד: הכותל המערבי הנו רכוש מוסלמי
▪  ▪  ▪
כמאל אל-ח'טיב, אדמת אבותינו

אבו זוהרי, ירושלים - קו אדום

אל-בטש, הצהרה מסוכנת

חדשות מחלקה ראשונה
ערפאת מכיר בזכות ישראל להתקיים - בכפוף לזכות השיבה

עומר כרמון
הלם ברש"פ מנכונות ערפאת להכיר בזהותה היהודית של ישראל

בעל הבית השתגע: "אסור לוותר על הכותל המערבי בהיותו אדמת וואקף מוסלמית" - כך מדגישים כעת גורמים ערבים ופלשתינים בישראל ובשטחים בתגובה לדברי ערפאת. הראיון שהעניק בסוף השבוע לעיתון 'הארץ', לא מפסיק להכות גלים. בפלגים הפלשתיניים, ובראשם החמאס והג'יהאד האיסלמי לא אהבו לשמוע את דבריו של ערפאת, אשר גילה לכאורה הבנה כלפי היותה של ישראל מדינה יהודית. ההתבטאות הצליחה לעורר הרמות גבה רבות, לא רק בקרב הקיצונים בזירה הפלשתינית, בפנים ובתפוצות, אלא אף בסביבתו הקרובה של הראיס.
הללו מבהירים כעת: "מסגד אל-אקצא אינו רכוש של איש, לא מותר לאף גורם לשאת ולתת עליו. אדמת פלשתין, ואל-אקצא בתוכה, היא אדמת וואקף איסלמית, שאין לעשות ויתורים בעניינה".
סטירת לחי לפליטים
סגן יו"ר התנועה האיסלמית בישראל, כמאל אל-ח'טיב, גינה בחריפות את דבריו של ערפאת לעיתון: "המסגד על תכולתו והחומות המקיפות אותו, אינו שייך לערפאת, לקודמיו או לבאים אחריו. לאיש מהם אין זכות לייהד גרגר אדמה ממתחם מסגד אל-אקצא". הוא הוסיף: "שערפאת יישא וייתן על מה שבבעלותו, אין לו זכות לשאת ולתת על מה שלא בבעלותו".
אשר להבנה שגילה לכאורה ערפאת לצורך במציאת פתרון לבעיית הפליטים באופן שלא יערער את אופיה היהודי של מדינת ישראל, אומר סגן יו"ר התנועה האיסלמית: "אנו בפלשתין של 48' בעלי האדמה המקוריים, אנו לא אורחים על אדמת אבותינו, הגוזלים הם הכיבוש הישראלי... אישור פלשתיני לייהוד המדינה מהווה סטירת לחי חזקה בפניהם של מיליון ורבע פליטים".
העצה לערפאת: הישמר בלשונך
אל-ח'טיב מקנח את דבריו בשיגור עצה ליו"ר ערפאת, שלא לסיים את פרק חייו בעמדות מן הסוג הזה, "על-מנת שלא ייפגש עם אללה כשברזומה שלו - ויתור על חלק מאל-אקצא". "אנו אומרים בפעם המיליון שהכותל המערבי, שהציונים מכנים כותל הדמעות, הוא חלק אינטגרלי ממסגד אל-אקצא, שהוא בבעלות המוסלמים ולאיש מלבדם אין זכות עליו".
"קונצנזוס: הכותל לאיסלם"
"לאף גורם - פלשתיני, ערבי או מוסלמי, אין זכות לוותר על הכותל המערבי הקדוש", אומרים סאמי אבו זוהרי, דובר החמאס בעזה, וח'אלד אל-בטש, בכיר בהנהגת הג'יהאד האיסלמי, תוך תמימות דעים, בהביאם תימוכין מן הקוראן.
"ככלל", אומר אבו זוהרי, "אנו בתנועת החמאס מדגישים כי אדמת פלשתין היא אדמת וואקף מוסלמית, אסור לאיש או לכל גורם אחר לוותר עליה או על שעל ממנה. עמדה זו מתעצמת אף יותר בכל הנוגע לאדמת ירושלים בהיותה חלק משלושת המקומות הקדושים [אחרי מכה ומדינה, ג.ב]".
הג'יהאד: הצהרה מסוכנת
ח'אלד אל-בטש מזהיר: "ההצהרות של ערפאת, אם הן נכונות, מסוכנות, ומהוות נסיגה של ממש מהעקרונות, של כולם, ושל ערפאת עצמו".
החזית הדמוקרטית: רוצים הבהרות
בהודעה שהתפרסמה מטעם 'החזית הדמוקרטית לשחרור פלשתין' הוגדרו דברי ערפאת - "דברים שפלים". "ההצהרה השפלה המיוחסת לערפאת דורשת הבהרות, שכן היא מנפצת את יסודות הקונצנזוס הלאומי הפלשתיני, בטרם יהיו לה השלכות שליליות על הדיאלוג הפנים-פלשתיני המתנהל בין רמאללה לעזה".
החזית העממית: פגיעה בזכות מקודשת
מאהר אל-טאהר, בכיר בלשכה המדינית של 'החזית העממית לשחרור פלשתין', אמר מצדו כי זכות השיבה היא מהות הסוגייה הפלשתינית. "זוהי זכות מקודשת המעוגנת בהחלטות האו"ם, איש לא יוכל לבטל זכות זו... לא ניתן יהיה לפתור את הסוגייה הפלשתינית בלא אבטחת זכות השיבה של הפליטים הפלשתינים לבתיהם ולאדמתם".
פובליציסט ירדני: ויתור על זכויות ערביי ישראל
ד"ר פאהד אל-פאנכ, פובליציסט ירדני, כותב היום בעיתון "אל-ראי": "ערפאת ויתר על זכותם של יותר ממיליון ערבים החיים בישראל ליטול חלק בעשייה פוליטית בישראל... מדוע אמר את שאמר דווקא בעת הזו? משום שרצה להחזיר לעצמו את מעמדו ולהציג עצמו כמנהיג היחיד המסוגל לעשות ויתורים".

תאריך:  20/06/2004   |   עודכן:  20/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
36 מיצגי אורות ענקיים שייצרו אמנים סיניים בינהם שער הדרקונים, אניות הדרקונים, מיצג כדור הארץ ועוד, יוצגו במהלך חודשי הקיץ בתערוכה בתל אביב
מחלקה ראשונה
בית המשפט דן היום בשאלת מעמד ההורים המאמצים בהליכים בעניין עתיד הילד בן השנה; בשלב זה יישאר הילד בידי הוריו המאמצים
גלית יצחק
בית משפט העליון התיר הבוקר לפרסום את זהותו ותמונתו של ה'פדופיל החמקן' - גבריאל תורג'מן, תושב אשדוד, בן 47; המשטרה פונה לציבור בבקשה ליצור קשר עם המשטרה אם ידוע להם על אחרים שנפגעו ממנו
נועם שרביט
התובע מטעם המדינה קיבל את טענת חברת 'שושן אבטחה מבצעית 1998 בע"מ' וחברת 'אבטחה מבצעית א.מ סקיוריטי בע"מ', ומנהלן ארז שושני, לפיה כדאי לכיסה של המדינה להמיר את כתב האישום בקנס מינהלי; בתוך כך, פתח מס הכנסה במבצע אכיפה נרחב
גלית יצחק
השר אורלב הציג הבוקר בישיבת הממשלה סקירה בנוגע למצב הזקנים בישראל; אורלב: "יש להגדיל את קצבת הזקנה ולחוקק חוק פנסיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il