X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך טוען העיתונאי סימור הירש בכתבת תחקיר שתתפרסם ביום ב'; בשמונת החודשים האחרונים עקבנו ב-Nfc אחר הנושא; בעיתוני טורקיה נטען, כי ממשלת טורקיה הגישה מחאה רשמית לישראל; סוכנות ידיעות מצרית דיווחה כי סוכני מוסד נפגעו בצפון עירק; משרד החוץ מכחיש
▪  ▪  ▪

העיתונאי סימור הירש חושף בכתבת תחקיר שתתפרסם ביום ב' (21.6.04) בשבועון האמריקני, ניו יורקר, כי אנשי מודיעין ישראלים נמצאים בחלק הכורדי של עירק.
לדברי הירש, אנשי מוסד ומודיעין ישראלים אוספים מודיעין על התקדמות הפרוייקט הגרעיני של אירן ומסייעים למיעוט הכורדי בעירק ובסוריה.
אנשי המוסד מתחזים לאנשי עסקים, אך למעשה מדריכים את הכוחות הכורדים. כמה מאנשי המוסד כבר הסתננו לאירן והציבו בה מכשור אלקטרוני מתוחכם העוקב אחר ההתקדמות בפרויקט הגרעין האירני.
כזכור, לפני שמונה חודשים דיווחנו ב-Nfc, כי ממשלת טורקיה הגישה מחאה רשמית לישראל בשל "פעילותם בצפון עירק של גורמי מודיעין ישראלים ושל אנשי עסקים המתואמים עם ממשלת ישראל, אשר רכשו קרקעות ושדות נפט".
בתגובה לפניית Nfc הכחישה אז סגנית דובר משרד החוץ, אירית שטופר, את הפרסומים: "אין שחר לידיעות הנ"ל. שגריר ישראל נפגש לפגישה יזומה מצידו עם המשנה למנכ"ל במשרד החוץ הטורקי, על-מנת למסור לידיו את כתב האמנתו כשגריר. במהלך השיחה, נשאל השגריר בנושא, והגיב כי מדובר בעורבא פרח ולמיטב ידיעתו אין כל פעילות ישראלית בצפון עירק".
"למען הסר ספק", הדגישה שטופר, "לא הוגשה לישראל כל מחאה טורקית רשמית, בכל הקשור לענייני נפט".
לפני שבעה חודשים דיווחה סוכנות הידיעות המצרית, כי "כמה מאנשי המוסד הישראלי, ומשתפי פעולה כורדים, נפגעו מפיצוץ שאירע במשרדים השייכים למוסד בעיר קירקוק שבצפון עירק".
לדברי סוכנות הידיעות, הובהלו הנפגעים לבית החולים בבסיס הצבא האמריקני בקירקוק ולבית חולים בעיר מוסול.
קוסרט רסול, אחד מבכירי מפלגת האיחוד הפטריוטי של כורדיסטן, המונהגת בידי ג'לאל טלבאני, הכחיש אז את הדיווחים: "הידיעות הללו מפוברקות וטפשיות. אם הישראלים היו באמת מקימים בנק או פותחים משרדי מודיעין, לא ניתן היה להסתיר זאת. המידע הזה נועד לפגוע ביציבות בצפון עירק".
שגריר ישראל בטורקיה, פנחס אביבי, אמר לפני ימים אחדים, כי "השמועות שנפוצו לפני מספר חודשים על כך שישראל קנתה אדמות בדרום אנטוליה ובצפון עירק, הן שקר שהופץ בידי כמה שגרירויות ערביות ובמיוחד בידי שגרירות מצרים באנקרה. שקרים אלו נועדו לחבל בקשרי ישראל-טורקיה".
"מסרתי לממשלת טורקיה מסר מיוחד בנושא זה מראש ממשלת ישראל, אריאל שרון", גילה אביבי, "הבטחנו לטורקיה שישראל אינה פועלת כלל בצפון עירק וכל פעולה שנבצע בצפון עירק ובמזרח התיכון תתואם עם הממשלה הטורקית. ישראל לא תעשה דבר המנוגד לאינטרסים של טורקיה" [ראו קישורים].

תאריך:  20/06/2004   |   עודכן:  21/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט ושירות מחלקה ראשונה
עד המדינה אבי אוסקי העיד היום במשפטם של הח"כית ופעיל הליכוד, המואשמים במתן שוחד לחברי מרכז בפריימריז; טוען: כשהתפוצצה הפרשה, אמרה בלומנטל: תמיד טוענים שאני קונה קולות או מזכירים שהופעתי בעירום בסרט 'אבו אל-בנאת'
אלונה קורן
עוד מדברי פרס בכנס בבית מפלגת העבודה בתל אביב: "ממשלת שרון הביאה ל-6,000 מליונרים ולשישה מיליון קבצנים"; סגן נשיא ארה"ב: אתם עושים עבודה נפלאה בכלכלה הישראלית
עומר כרמון
אתר האינטרנט של אל-קאעידה במפרץ הפרסי: "תומכינו המשרתים בכוחות הביטחון הסעודים סיפקו ללוחמים מדים ורכבי משטרה"; "הלוחמים הקימו מחסום משטרתי מזויף בכביש ראשי וחטפו את הכופר האמריקני"; ביום ו' הם ערפו את ראשו
אלונה קורן
שלוש הקרנות מהוות 74% משוק הפנסיה בישראל; תמורת ההפרטה צפויה להסתכם במאות מיליוני שקלים; בנק ההשקעות פועלים שוקי הון הושעה מליווי ההפרטה
הדר פרבר
במסגרת קמפיין לעידוד חסכון באנרגיה מדליקים נרות למשך שעתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il