X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דיון ראשון בכנסת בנושא זה; ח"כ אהוד רצאבי פועל להעלאת 300 יהודים מתימן ועוד כ-140 יהודים מארה"ב ובריטניה - אלו מוחזקים על-ידי הסאמטרים ונטורי קרתא; נציג הסוכנות היהודית: ששלחנו נציגה לארה"ב לברר הנושא היא חזרה מוכה וחבולה
▪  ▪  ▪
ח"כ רצאבי, פועל להעלתם ארצה

   רנית נחום-הלוי
הסוכנות היהודית חילצה משפחה יהודית תימנית מידי הסאטמרים

ח"כ אהוד רצאבי (שינוי) פועל כדי להעלות את יהודי תימן מארה"ב, לונדון ותימן. מדובר ב-300 יהודים היושבים בתימן, 60 יהודים השוהים בארה"ב ועוד 80 יהודים בלונדון, עליהם נאסר להגיע לישראל - אם מטעמי ביטחון (תימן) ואם מטעמים אחרים.
היוזמה עולה בשל פרסום בכלי תקשורת בתחילת החודש, בו דווח על מקרה נוסף של יהודי תימן (משפחת נהרי) אשר הגיעה לארה"ב אך נבצר מבני המשפחה לעלות לישראל. המשפחה המונה כ-60 נפשות הוחזקה על-ידי יהודי סאטמר. בעקבות התערבות הסוכנות היהודית חולצו מחצית מבני המשפחה [ראו קישור].
תופעת חטיפת ילדי יהודי תימן שבה ועולה גם בשנים האחרונות על-ידי יהודי סאטמר (ארה"ב) ונטורי קרתא (לונדון). אלו יורדים לתימן ומשכנעים את היהודים להגיע לארה"ב. כאשר היהודים מבקשים לעלות לישראל, מנסים אלו לשכנעם שזו לא הדרך: בישראל נהרגים חיילים, הדת לא נשמרת ועוד מיני אמתלות. על אף זאת, יש לציין, כי זו הפעם הראשונה שהכנסת דנה בנושא זה.
כך עולה מעדויות של יהודי תימן שהצליחו להגיע ארצה והשתתפו בדיוני הוועדה. בין היתר, נשמעו עדויות על ילדים שנחטפו, נעלמו ואף נפטרו, כאשר עקבותיהם לא נמצאו ומקום קבורתם לא נודע למשפחה. יש לציין, כי יהודי סאטמר מערבים בפעולתם עובדים סוציאלים ומשכנעים אותם שההורים אינם ראויים לגדל את ילדיהם.
כך גם קרה למשפחת ג'ראדי, שאב ואם המשפחה השתתפו בדיון. זוג ההורים הגיע לדיון עם ילדם בן ה-3 שנולד בארץ, אולם עוד שישה מילדיהם שוהים בארה"ב, בניגוד לרצונם. בני המשפחה סיפרו שכאשר הגיעו לארה"ב נלקחו מהם הדרכונים. בעקבות שמועה שהופצה כי ההורים אינם ראויים לגדל את הילדים, הגיעו עובדים סוציאלים ולקחו מהם את הילדים.
על-פי עדויות עולה עוד, כי קהילת יהדות סאטמר, המחזיקה את עולי תימן, משתמשת בהם כדי לגייס לטובתה תרומות. הם עושים זאת על-ידי החתמת העולים החדשים על מסמך שלידיהם אמורים להגיע בין 2,000-4,000 דולרים - אולם כל הסכומים הללו מוזרמים לסאטמרים בלבד.
ח"כ רצאבי מסביר: "הם [הסאטמרים] לא פועלים בכפייה, לא כולאים אותם אלא פשוט לוקחים את הפספורטים. בהמשך, הסאטמרים הביאו עובדים סוציאלים והפיצו שמועות שההורים לא יכולים לגדל הילדים ואז לקחו אותם מהם. ההורים עושים רושם מצוין, לא נראה משהו לא בסדר". משיחה שקיים עם נציג מהסוכנות היהודית, ניתן להביא את בני המשפחה לארץ, זה רק עניין של כסף.
רצבאי שוחח על-כך עם שר האוצר, בנימין נתניהו, בבקשה להעניק לעולי תימן מענק קליטה בסך של 300 אלף ש"ח. נציין, כי מענק זה בוטל באישור התקציב האחרון, אולם עדיין מוענק לעולי אתיופיה. כמו כן, יוזם ח"כ רצאבי אופציה שמשרד האוצר יקצה סכום של 15 מיליון ש"ח לשנה לצורך עליית יהודי תימן מתימן, ארה"ב ובריטניה.
בקרוב יפנה רצאבי גם ליו"ר הסכונות היהודית, סלי מרידור, שינסה לגייס גם-כן כספים להעלאת יהודי תימן וחילוצם מארה"ב. לדעת רצאבי, ניתן לגייס כספים באמצעות פנייה לגופים יהודים בארה"ב. בהקשר זה נציין, כי יוסי שרגא, ראש הסוכנות היהודית בארה"ב, עדכן בדיון בוועדת העלייה והקליטה בכנסת כי הוא מפחד לשלוח שליחים לנטורי קרטא, לאחר ששלחו לשם נציגה בעבר וזו חזרה חבולה ומוכה.
ח"כ רצאבי: "אני לא רואה הבדל בין אתיופים ותימנים, לא מדובר בעולים חדשים מצרפת. במונחים של מדינה זה [15 מיליון ש"ח] זה כסף קטן ובמונחים של מדינה יהודית, זהו כסף יותר קטן. 15 מיליון ש"ח זה כסף קטן כי מדובר על פריסה של הסכום בכמה שנים... כל הנושא הזה התעורר אצלי כשראיתי את הכתבה בטלוויזיה. רואים ילדה תימנית מדברת אנגלית שוטף. מה שקורה כאן זה שיהודים פועלים נגד יהודים. הם משתמשים בכסף שלהם כדי למנוע מיהודים לעלות לישראל. אני לא יתן לזה לנוח".

תאריך:  20/06/2004   |   עודכן:  21/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
עיריות ערד ודימונה נמצאות בגרעונות כבדים; ראשי הערים וחלק מעובדיהם מתבצרים על הר המצדה מיום שלישי - במחאה על חלוקת משאבים לא צודקת בין תושבי המועצה האזורית תמר לבין הערים ערד ודימונה
נועם שרביט
שר המשפטים יזם פגישה בין היועץ ובין שניים מהמשנים לפרקליטת המדינה, נאוה בן-אור ושי ניצן; גורמים בפרקליטות: הסבריו של מזוז מספקים; מחר: דיון בוועדת החוקה בנוגע לדוח מזוז והגילויים על ארבל
עומר כרמון
כך טוען העיתונאי סימור הירש בכתבת תחקיר שתתפרסם ביום ב'; בשמונת החודשים האחרונים עקבנו ב-Nfc אחר הנושא; בעיתוני טורקיה נטען, כי ממשלת טורקיה הגישה מחאה רשמית לישראל; סוכנות ידיעות מצרית דיווחה כי סוכני מוסד נפגעו בצפון עירק; משרד החוץ מכחיש
נועם שרביט ושירות מחלקה ראשונה
עד המדינה אבי אוסקי העיד היום במשפטם של הח"כית ופעיל הליכוד, המואשמים במתן שוחד לחברי מרכז בפריימריז; טוען: כשהתפוצצה הפרשה, אמרה בלומנטל: תמיד טוענים שאני קונה קולות או מזכירים שהופעתי בעירום בסרט 'אבו אל-בנאת'
אלונה קורן
עוד מדברי פרס בכנס בבית מפלגת העבודה בתל אביב: "ממשלת שרון הביאה ל-6,000 מליונרים ולשישה מיליון קבצנים"; סגן נשיא ארה"ב: אתם עושים עבודה נפלאה בכלכלה הישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il