X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בכל שנה 25,000 ילדים נפגעים מבליעת חומרים מסוכנים; הרעלות רבות מתרחשות בחדר האמבטיה, לאחר שהפעוטות שתו מחומר הלבנה לניקוי השירותים; הקבוצה הפגיעה ביותר היא קבוצת הילדים מתחת לגיל חמש
▪  ▪  ▪

קרוב לאחד מכל חמישה פעוטות מסוגל לפתוח את בקבוקי התרופות ואת בקבוקי חומרי הנקיון הביתיים, גם אם הם בעלי הגנה מפני ילדים, כך מזהירים מומחי בטיחות.
'הקרן למניעת תאונות בקרב ילדים' מדגישה, כי על הורים לאחסן מוצרים מסוכנים באופן בטוח.
בכל שנה 25,000 ילדים נפגעים מבליעת חומרים מסוכנים, מתרופות ועד חומרי ניקוי ביתיים. אחד מכל חמישה מופנה לטיפול בבית החולים.
עם תחילתו של שבוע בטיחות הילד, מזהירים בקרן, כי בקבוקים וחפיסות של גלולות צבעוניות הם "חנות הממתקים של השטן" לפעוטות. לדבריהם, הפקקים של הבקבוקים, שאמורים למנוע מהילדים את האפשרות לפתחם, הם כעת דבר שבשגרה ברוב בקבוקי התרופות והחומרים הכימיקלים הביתיים, אך הם אינם חסינים בפני הילדים. כמו-כן מדגישים בקרן, כי גלולות רבות מגיעות בחפיסות נשלפות מה שהופך אותן לחסינות עוד פחות.
משככי כאבים רבים הם הסיבה הנפוצה ביותר להרעלה אצל ילדים, ואחראים לאחד מכל ארבעה מקרים המגיעים לבית החולים. הם לעיתים קרובות נלקחים על-ידי הפעוטות מתיקי יד או משולחן עליו הונחו.
הרעלות רבות מתרחשות בחדר האמבטיה, לאחר שהפעוטות שתו מחומר הלבנה לניקוי השירותים שהושאר לצד השירותים.
לדברי הקרן, מספיקים ששה כדורי אספירין בכדי לגרום לנזק לפעוט, ולגימה אחת או שתיים מחומר מלבין לניקוי שירותים כדי לגרום לכוויה פנימית.
ד"ר יאן מקונוצ'י, יועץ לרפואת ילדים בבית החולים סנט מרי שבלונדון אמר ל-BBC Online, כי "אם ילד שתה כמות רבה של חומר הלבנה או חומצה שנזלה מסוללות, הדבר יכול לגרום לנזק לוושט ולגרון ויהיה צורך בניתוחים רבים בעתיד".
לדבריו, מספר מבהיל של 18,500 ילדים מגיעים ליחידה שלו בבית החולים בכל שנה, והם מגיעים לשם בגלל אירועים שניתן היה למנוע.
"הקבוצה הפגיעה ביותר היא קבוצת הילדים מתחת לגיל חמש מאחר והם מאד סקרניים. הם נוטים ל"דחוף את האף". הם אוהבים להחזיק בדברים כגלולות ובקלות לוקחים דברים שהם לא צריכים לקחת". עוד הוסיף ואמר כי כל מי שיש לו ילדים קטנים המגיעים לבקר צריך להזהר. "ילדים מגיעים לעיתים קרובות לביתם של הסבים והסבתות ונוטלים את שלהם אותם הם מוצאים בתיקים או במגירת המטבח".
קתרינה פיליפס מ'הקרן להגנה על ילדים', אמרה כי "הורים אינם צריכים לישון בשקט בגלל מכסי הבקבוקים החסינים בפני ילדים כי הם אינם. עליהם לשמור על כל התרופות והכימיקלים בבית נעולים ורחוקים מהישג ידם של הילדים". עוד אמרה כי "אל תקחו צ'אנס ותעזבו את ילדיכם. מספר בדיקות פשוטות יכולות להגן עליכם ועל ילדיכם מביקור בבית החולים - או אפילו מאיבוד חיים".
עיצות בטיחותיות למשפחות:
- אחסנו את כל התרופות במקומות גבוהים, רחוקים לגמרי ממבטם של הילדים הצעירים, עדיף בארון תרופות נעול.
- אחסנו את כל החומרים הכימיקליים הביתיים, כדוגמת אקונומיקה, רחוקים ממקום בו יכולים הילדים להבחין, ורחוקים מהישג ידם, רצוי בארון בעל מנעול החסין בפני ילדים.
- אל תשאירו גלולות בתיקי יד או על השולחן - אלו מקומות החביבים על הפעוטות.

תאריך:  21/06/2004   |   עודכן:  21/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
שלושה פרסים חולקו בין משוררים בתחילת דרכם, ארבעה פרסים להוצאה לאור של ספרי מופת ושלושה פרסים להוצאה לאור של ספרי ביכורים
הדר פרבר
במסגרת הכנס ידונו בהישגיות, מצוינות, קשרים חברתיים ועיסוק בהשפעה על אחרים
עומר כרמון
מקורות במשרד ראש ממשלת הודו: "מדובר רק בקצה הקרחון של חדירה משמעותית של ה-CIA האמריקני והמוסד הישראלי לגופי המודיעין ההודי"; רבינדר סינג, אחד מבכירי המודיעין ההודי, נמלט מהמדינה לפני כחודש וערק לארה"ב
יפעת גדות
נעמי וולף מציגה בספר ביקורת רדיקלית של תעשיות הזוהר, היופי והרזון וחושפת את הדיכוי הפסיכולוגי והגופני של נשים באמצעות תעשיות אלו
עומר כרמון
ארגון טרור עירקי: "נערוף בתוך 24 שעות את ראשו של החטוף, אם לא תבטל ממשלת דרום קוריאה את החלטתה לשלוח 3,000 חיילים נוספים לעירק; ממשלת דרום קוריאה: "לא ניכנע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il