X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שוטה חובלשווילי נחקר בנוגע למעורבות אפשרית בפרשה; עוד נחקר ושוחרר למעצר-בית: ישראל כהן, ראש סניף 'יחד' בת"א, שקשריו עם גרוס נבחנים כעת; הוארך בשבוע מעצרם של ראובן גרוס ושלום אלקיים
▪  ▪  ▪

מנהל מחלקת רישוי עסקים בעיריית תל אביב, שוטה חובלשווילי, נחקר הבוקר במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה) בבת ים, בחשד למעורבות בפרשת "שוחד החניונים".
גם יו"ר סניף מפלגת השמאל החדשה 'יחד' בתל אביב, ישראל כהן, נחקר היום באזהרה על קשריו עם מי שמכונה "מלך החניונים", איש העסקים ראובן גרוס. בשעות הלילה, שוחרר כהן למעצר-בית בן 15 ימים.
המשטרה סבורה, כי כהן קיבל בעבר תרומות מגרוס לטובת מסע הבחירות שלו והוא מתגורר בבית שבבעלותו של גרוס, וכעת היא חוקרת מה היו טובות ההנאה שהתקבלו לכאורה בתמורה.
מעצרם של גרוס ומאיר הוארך בשבוע
בתוך כך, נענה בית משפט השלום בתל אביב לבקשת המשטרה, והאריך בשבוע את מעצרם של החשודים המרכזיים בפרשה - ראובן גרוס, שהוגדר על-ידי השוטרים כ"עומד בראש ארגון פשיעה", ושל מנכ"ל חברת "אחוזות חוף", יעקב (יענק'לה) מאיר.
רופאו של גרוס טען בבקשה להארכת המעצר, כי "ראובן גרוס עומד בפני סכנת חיים", ועל-כן ביקש להסתפק במעצר-בית בעניינו. ואולם, השופטת יהודית אמסטרדם לא השתכנעה מטיעוניו.
השופטת אמסטרדם ציינה בהחלטתה, כי בפרשה חומר חקירה רב-היקף וחריג וכי נדרשות פעולות רבות נוספות של המשטרה. לדבריה, יש להתחשב במעמדו וכוחו של גרוס כלפי גורמים שונים בעיריה ומחוצה לה ובכוחו של מאיר כלפי עובדי ציבור אחרים, וכן בחלקם של השניים בפרשה.
כזכור, המשטרה חושדת שגרוס שיחד בכירים בעיריית תל אביב ובחברה העירונית "אחוזות חוף" בתמורה לסיוע שקיבל מהם לזכות במכרזים שפרסמה החברה להפעלת החניונים העירוניים.
בשבוע שעבר נחקרו בפרשה גם ראש עיריית רמת גן, צבי בר, והמשנה למנכ"ל עיריית תל אביב, שלום אלקיים. המשטרה חושדת כי גרוס העניק טובות הנאה תמורת הטבות שונות שקיבל מבכירים בעיריות תל אביב ורמת גן.
עיריית ר"ג: לגרוס 3 חניונים בעיר, 2 מהם ללא רישיון
מעיריית רמת גן נמסר בתגובה לחשדות המשטרה למעורבות של צבי בר בפרשה, כי "ראובן גרוס אינו מחזיק אף חניון עירוני ברמת גן או כל נכס עירוני אחר, והוא מעולם לא זכה במכרז להפעלת חניון בעיר, לא קיבל הנחה בארנונה או כל הנחה שהיא על נכסיו הפרטיים ברמת גן".
עם זאת, "קרה מקרה שבו התברר, שחניון המופעל על-ידי חברה השייכת לגרוס היה חייב לעיריה כספי ארנונה וכמקובל, כמו בכל מקרה חוב אחר, העיריה ביצעה נגדו עיקולים בחשבון הבנק וגבתה את הכסף שהיה חייב לה, ללא שום גמגומים או עיכובים".
"ככל שידוע לנו", הוסיפו בעיריה, "גרוס מפעיל ברמת גן 3 חניונים פרטיים, אחד מהם הוא ברישיון והינו חוקי והשניים האחרים הינם ללא רישיון. לאור זאת, קיימת תביעה משפטית נגדו מצד העיריה על ניהול עסק ללא רישיון בעניין שני החניונים - אחת הוגשה מזמן ואחת בשלבי הגשה".

תאריך:  21/06/2004   |   עודכן:  21/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן גרוס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
קרן ג'נראלי אישרה בחודש מאי כ-9 מיליון ש"ח ליורשיהם של נספים בשואה; עד תחילת חודש יוני אישרה הקרן למעלה מ-55 מיליון דולר ליורשיהם של נספים בשואה
רנית נחום-הלוי
את הדברים אמר שר החוץ בצאתו מוועדת חוץ וביטחון של הכנסת; עוד הודיע, כי קיבל הודעה רשמית מממשלת אריתריאה על פתיחת נציגותה בישראל
גל ברגר
היוזמה, המתפרסמת בביטאון הקהילה היהודית בבריטניה, תוצג בשבוע הבא לקוורטט; לדברי בלייר, היוזמה החדשה מוסכמת על הנשיא בוש ועל ראשי המדינות המתועשות; היוזמה מתבססת על תוכנית ההינתקות
רנית נחום-הלוי
כך עולה מנתונים שהוצגו בוועדה לזכויות הילד על-ידי פרופ' ישראל אורבך, שאמר: "אחת הסיבות להתאבדות בני נוער בישראל מקורה במסרים שמעבירות הטלנובלות"; עד 2020 מיליון וחצי בני אדם בעולם יתאבדו
גלית יצחק, רנית נחום-הלוי
מחקירה ראשונית עולה כי האב השאיר את ילדו ברכב כשהחלונות סגורים והרכב נעול ויצא לסידורים בשעת הצהריים החמה; האב, מהכפר טורעאן שבגליל, חזר לרכבו והבחין בבנו מת; האב נעצר בחשד לגרימת מוות ברשלנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il