X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עד כה טענה האגודה כי ביחסיה עם חבריה היא נחשבת כגוף פרטי, ולכן לא חלה עליה חובה לאפשר לעובדים ולגמלאים עיון בתיקים; השופטת פלפל: "נראה לי מוזר שחבר באגד לא יוכל לעיין בתיקו האישי"
▪  ▪  ▪

האם על קואופרטיב אגד לאפשר לחבריו ולגמלאיו לעיין בתיקיהם האישיים? תלוי את מי שואלים. באגד סבורים שלא מוטלת עליהם חובה לאפשר עיון בתיקים. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דרורה פלפל, חושבת אחרת.
שאול צוף, חבר באגודה השיתופית, ביקש בסך הכל לעיין בתיקו האישי. להפתעתו התברר לו כי אגד מתנגדת לכך. הנימוק: בית המשפט העליון הכיר בכך שאגד היא גוף פרטי. צוף לא ויתר, ובאמצעות עו"ד שלומי גמבש הגיש עתירה מינהלית נגד מקום עבודתו, בדרישה שיינתן לו לעיין בתיקו האישי.
גם בבית המשפט טענה אגד כי היא גוף פרטי, וכגוף כזה - לא חל עליה חוק חופש המידע והיא אינה מחוייבת לאפשר לצוף לעיין בתיקו או לצלם מסמכים מתוכו. ואולם, בהמשך שינתה אגד את דעתה והחליטה, לטענתה היות שאין בתיקו האישי של צוף דבר העלול לפגוע בה, לאפשר לו לעיין בתיק בלי לוותר על עמדתה העקרונית בסוגיה.
צוף לא הסכים להצעה ודרש שתינתן החלטה עקרונית הקובעת כי לחברי וגמלאי אגד זכות לעיין בתיקיהם האישיים, מכוח חוק חופש המידע. כאמור, השופטת דרורה פלפל, שדנה בתיק, החליטה לקבל את עמדתו.
בהחלטתה קבעה השופטת, כי היא מטילה ספק בכך שפסקי הדין של בית המשפט העליון, שקבעו כי אגד היא גוף פרטי, התייחסו לחוק חופש המידע. "נראה לי מוזר... שחבר באגד לא יוכל לעיין בתיק אישי שלו, שקיים באגודה", כתבה פלפל.
השופטת קבעה כי התנהגותה של אגד בפרשה מנוגדת לחוק חופש המידע, ואילצה את צוף להגיש את העתירה לבית המשפט. בהתחשב בכך שאגד היתה מוכנה לאפשר לצוף עיון בתיקו ולו גם על בסיס אישי, חוייבה אגד לשלם לצוף הוצאות בסכום נמוך יחסית של 2,500 ש"ח.
עת"מ 1818/04 שאול צוף נ' אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ

תאריך:  21/06/2004   |   עודכן:  21/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
החברה, העוסקת במערכות תקשורת ואבטחה, דורשת צו מניעה קבוע והגישה תביעת פיצויים בסך 2 מיליון ש"ח; טוענת: התוכנה המזוייפת מהווה העתק מדוייק של התוכנה המקורית; מדובר במערכת אבטחה המאפשרת בקרה ופיקוח מקומי ומרחוק על אזורים קבועים שהוגדרו מראש
עומר כרמון
קופי ענאן בפתיחת כנס האו"ם הראשון בנושא האנטישמיות: "החלטת האו"ם המשווה בין ציונות לגזענות היתה החלטה מצערת"; "אני קורא למועצת הביטחון לקבל החלטה במושב הקרוב בחודש ספטמבר המגנה את האנטישמיות" "היהודים חייבים לחוש כי האו"ם הוא ביתם"
מירב לוי
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת בר-אילן בנושא הסיבות לנישואין; המניע הרגשי הינה הסיבה העיקרית שזוגות נישאים
רועי כוכבי
שירות בתי הסוהר הודיע לבית המשפט העליון, כי גיבש נוהל שיאפשר לאסירים פליליים פלשתינים לצאת לחופשה, לאחר ריצוי 3 שנות מאסר ובכפוף לאישור ועדה מיוחדת שתוקם לעניין זה; מאז יוני 2001 אסירים פלשתיניים אינם יוצאים לחופשה בשל פוטנציאל הסיכון הביטחוני שבשחרורם
נועם שרביט
בג"צ הורה לרב הצבאי הראשי שלא להכריז על החייל יהודה כץ כעל חלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע, עד שתוכרז העתירה; בצה"ל הוחלט שגם שני הנעדרים האחרים, זכריה באומל וצבי פלדמן, שמשפחותיהם לא הצטרפו לעתירה, לא יוכרזו בינתיים חללים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il