X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בתגובה ליוזמת השר פריצקי ל"טרייד אין" ממשלתי של מזגנים ומקררים, במטרה להגביר חיסכון בחשמל מאשימים בעמותה: בזבזנותו של שר התשתיות מנוגדת לחוק ומהווה פגיעה חמורה באיכות הסביבה בישראל
▪  ▪  ▪

"אם במשרד התשתיות היו דואגים לאכוף את חוק משק האנרגיה על משרדי הממשלה היה נחסך לציבור הישראלי מיליארד ש"ח בשנה", כך אומרים היום (יום ב', 21.6.04) בעמותת אדם טבע ודין בעקבות הצעתו של שר התשתיות יוסף פריצקי בישיבת הממשלה השבועית, כי הממשלה תחיל תוכנית "טרייד אין" על מזגנים ומקררים.
לפי הצעתו של פריצקי, הממשלה תרכוש מהאזרחים מזגנים ומקררים ישנים, ותעודד את החלפתם במכשירים חדשים, חסכניים בחשמל. פריצקי טען בישיבה, שהתקיימה ביום א', כי החלת התוכנית תאפשר למשק הישראלי לחסוך מאות מיליוני שקלים בשנה.
לאחרונה עתרה עמותת אדם טבע ודין לבג"צ נגד השר פריצקי ונגד ראש הממשלה אריאל שרון, בדרישה למנות אחראי שימור אנרגיה במשרדי הממשלה. העמותה טוענת כי השר עצמו, המתהדר בתוכנית להתייעלות ולחיסכון באנרגיה, אינו מקיים את החוק המחייב חיסכון באנרגיה, ושיכול היה להעשיר את קופת המדינה ואת אזרחי ישראל במיליוני שקלים. [ראו ידיעה נפרדת]
אדם טבע ודין טוענת, בין היתר, כי פוטנציאל שימור האנרגיה במשרדי הממשלה מגיע ל-30% וכי יישום חוק מקורות האנרגיה משנת 1989 בשלמותו עשוי להביא לחיסכון של כמיליארד דולר מדי שנה, ולצמצום משמעותי של זיהום האוויר.
את החובות ביחס לשימור אנרגיה במדינה, טוענת העמותה, אמור לאכוף השר פריצקי עצמו, אך הוא אינו עושה זאת ובמקום זאת מטיף לציבור על חיסכון באנרגיה. בעתירה טוענת אדם טבע ודין, שפריצקי הוא "בחזקת נאה דורש אך לא נאה מקיים".
לטענת העמותה, משרד ראש הממשלה, משרדי הממשלה השונים ויחידות הסמך שלהם, אינם מקיימים את הוראת חוק מקורות האנרגיה ועוברים בכך עבירה פלילית. "הסמכות לאכוף חוק זה על משרדי הממשלה", טוענת אדם טבע ודין, "נמצאת בידיו של פריצקי, אך הוא אינו עושה דבר". אדם טבע ודין פנתה לפני כשלושה חדשים לשר התשתיות בדרישה לאכוף את החוק על מוסדות המדינה, אך השר פריצקי הסביר שהחוק שחל על המשק, אינו חל על ממשלת ישראל.
בעמותה תוקפים גם את מה שהם רואים כצביעות מצד הכנסת. בעוד הכנסת מקיימת היום דיון מיוחד לרגל יום האנרגיה הסולארית, טוענים באדם טבע ודין, מסתבר כי גם הכנסת איננה מקיימת את חוק שימור אנרגיה.
"אם הייתה פועלת הממשלה על-פי הוראות החוק", אומרת מנכ"ל אדם טבע ודין, עו"ד ציפי איסר איציק, "היו מתבצעים סקרי שימור אנרגיה בכל רשויות המדינה לרבות בתי החולים, שירות בתי הסוהר ואף בלשכותיהם של השרים, וכך היו נחסכים מיליונים למשלם המיסים". לדבריה, "לו היו רשויות המדינה ומשרדי הממשלה ממלאים את חובותיהם על-פי חוק כמו כל צרכן אנרגיה גדול במדינה, היה פוחת הצורך ביצור חשמל וכפועל יוצא הייתה קטנה פליטת חומרים מזהמים לאוויר. התנהלות הממשלה מגדילה את זיהום האוויר ומבזבזת למדינת ישראל כספים רבים שאין לה. התנערותן של רשויות המדינה מחובתן לחסוך באנרגיה, לא רק שהינה מנוגדת לחוק, אלא יש בה גם כדי להצביע על ניתוק ממצוקתן של שכבות אוכלוסיה רחבות וניכור מבעיית העוני הסביבתי, ממנה סובלת מדינת ישראל".

תאריך:  21/06/2004   |   עודכן:  21/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
התואר הוא B.Arch.Ed ומאפשר לנושאו רישום אצל רשם האדריכלים והמהנדסים בהתאם לחוק; תוכנית הלימודים מתפרשת על פני 5 שנים; מהלך זה משלים את ההכרה של כל מחלקות המכללה לתואר אקדמי
גל ברגר
כוח צה"ל עצר הערב במחסום פתע בבית לחם 3 מבוקשים פעילי תנזים בעת שנסעו באמבולנס; גורמי ביטחון: הטרוריסטים מנסים לעקוף פרוצדורת הבידוק; בנובמבר אשתקד עשה החמאס שימוש באמבולנס להעברת חומרים כימיים לייצור חומרי נפץ
אלונה קורן
לדבריו, אם ינסה פרס להחזיר את "הסוציאליזם הכושל" לממשלה - לסיעת שינוי יהיה קשה להסכים לממשלת אחדות
עומר כרמון
התפרסם התחקיר המלא העוסק בפעילות הישראלית בצפון עירק: "ישראל הזהירה את ארה"ב שוב ושוב כי יש לסגור את הגבול עם אירן - ארה"ב סירבה"; אהוד ברק אמר לדיק צ'ייני: "הפסדתם במלחמה"; "אירן וסוריה יגבירו את הטרור לאחר יישום ההינתקות"
רועי כוכבי
בית משפט השלום בתל אביב הורה לארגון מחלקי תוצרת החלב להסיר את ה"כתר" שהטילו על המחלבה ומרכזי ההפצה שלה, בעקבות חששם מפגיעה בזכויותיהם עקב רכישת "טרה" על-ידי קוקה קולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il