X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במשפט המבוים שהתקיים במכללת ר"ג, דובר על ח"כ פיקטיבי שמשפחתו מתפרנסת מהימורים, שהחל לפעול לשינוי החוק כך שייטיב עימה; דעת הרוב של "השופטים" סברה, כי מדובר בניגוד עניינים פסול
▪  ▪  ▪

התנועה לאיכות השלטון בישראל נ' חבר הכנסת עינב גבריאלי. זו כותרתו של המשפט המבויים שנערך במכללה האקדמית למשפטים ברמת גן, בנושא פעילות פרלמנטרית הנגועה בניגוד עניינים, במסגרת לימודי הקורס משפטים מודרכים ובהנחייתו של ד"ר שחר ולר. הדיון התנהל בפני הרכב של שלושה "שופטים": שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה דרורי, ד"ר עומר דקל ועו"ד חנן מלצר.
ה'קייס' המשפטי: בני משפחתו של גבריאל עינב, המכהן כחבר כנסת מזה מספר שנים, מתפרנסים מעסקי הימורים במקומות שונים בעולם ואף הוא עצמו היה פעיל מאוד בעסקים אלה טרם נבחר לכנסת. זמן קצר לאחר בחירתו לכנסת, החל ח"כ עינב לפעול לשינוי החוק כך שפעילות הימורים תהפוך לחוקית בישראל.
פעילותו עוררה ביקורת ציבורית ובכמה כתבות עיתונאיות נטען, שאין זה ראוי שחבר כנסת יפעל לקידומו של עניין שממנו תצמח לו תועלת כלכלית ישירה. ח"כ עינב לא הכחיש את האפשרות שאכן שינוי החוק ייטיב עמו, אולם הוא טען שאין בכך כל פסול, שכן אין הוא לבדו מוסמך לשנות את החוק, וממילא שיקוליו הם עניינים בלבד.
יתר על כן, הוא הבהיר שעוד לפני בחירתו לכנסת הודיע על תמיכתו בשינוי החוק הנוגע בהימורים ואין ספק שהתמיכה בו נבעה, בין היתר, מרצונו להפוך את ההימורים לפעילות חוקית. עם הקמת הממשלה האחרונה, מונה עינב לתפקיד שר התיירות. הוא המשיך ללא לאות במאמציו לשינוי החוק. בסופו של דבר, בעקבות מאמציו של השר עינב, החליטה הממשלה ליזום הצעת חוק, שלפיה תותר פעילות הימורים באזורים מסויימים ומוגדרים וזאת במטרה לקדם את ענף התיירות בישראל.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר עינב, אף לפני מינויו לשר וגם לאחר מכן, בבקשה שיחדל ממאמציו לשינוי החוק בקשר להימורים, שכן פעילותו נגועה בניגוד עניינים, אולם דרישתה לא נענתה. בעקבות החלטת הממשלה, עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"צ בדרישה שיינתן צו על-תנאי, לפיו החלטת הממשלה הנידונה בטלה וכי השר עינב אינו רשאי להשתתף בהצבעה כלשהי הנוגעת בשינוי החוק.
ב"פסק הדין" של המשפט המבויים נחלקו דעות השופטים. דעת הרוב, בה נקטו ד"ר עומר דקל ועו"ד חנן מלצר, סברה כי יש להבחין בין פעולה בניגוד עניינים מצד שר בממשלה לבין הצבעה של חבר כנסת על הצעת חוק, כשהוא מצוי בניגוד עניינים. לדעתם, במקרה הראשון יש מקום להחמרה ויש לבטל את החלטת הממשלה, שנתקבלה ביוזמתו של השר, המצוי בניגוד עניינים.
בדעת מיעוט נותר השופט משה דרורי, שסבר כי אין להתערב בהחלטת הממשלה להציע הצעת חוק להתיר את פעילות ההימורים בישראל.

תאריך:  22/06/2004   |   עודכן:  22/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מדובר ב-60 קווים עירוניים איזוריים ובינערוניים המופעלים כיום על-ידי אגד
יפעת גדות
כך סוכם בפגישת עבודה בין שר הפנים אברהם פורז לבין נשיא לשכת ארגוני העצמאים זאב וינר; העצמאים מציעים שקביעת הארנונה תהיה לפי שווי הנכס
נועם שרביט
עו"ד דפנה וינברג, המתמחה בעיקר בעבירות צווארון לבן, מתגברת את מחלקת הליטיגציה במשרד; כיום מונה המשרד 18 עורכי דין; בעבר, ייצגה וינברג בין היתר ובצמוד לעורכי דין אחרים, את עופר נמרודי, סלאח טריף, שלמה בן-עמי ואחרים
הדר פרבר
בישיבת הוועדה למעמד האישה שהתקיימה אתמול, 21.6.04, דנה הוועדה בפרסומות המציגות מסרים מיניים ואלימות
רועי כוכבי
את הצעת החוק יזם יו"ר השדולה למען איכות הסביבה בכנסת, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור; ההצעה מתייחסת למזהמים, הנפלטים מכלי רכב ומוצאים דרכם למאגרי מי התהום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il