X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דחלאן מזהיר מפני הפיכת רצועת עזה ל''אפגניסטאן שניה''

מנגנוני הביטחון הפלשתיניים - חלוקת השלל שלאחר הנסיגה מעזה

עבד אל-ראזק אל-מג'אידה, מפקד מנגנון הביטחון הכללי, אומר, כי הרשות גיבשה תוכנית להתשלטות על ההתנחלויות והמתקנים הצבאיים שיפונו ברצועת עזה; "נאפשר לתושבי עזה להיכנס להתנחלויות ולחגוג את היום הגדול"
▪  ▪  ▪

הרשות הפלשתינית גיבשה תוכנית להשתלט על ההתנחלויות והמתקנים הצבאיים שיפונו ברצועת עזה ב"יום שאחרי" - כך גילה אחד מבכירי הרשות, עבד אל-ראזק אל-מג'אידה, מפקד מנגנון הביטחון הכללי (הבטח"ל). השלל, לדבריו, כבר חולק בין מנגנוני הביטחון הפלשתיניים.
הוא קורא לציבור הפלשתיני שלא להסב נזק למבנים "שיושארו מאחור". "על הציבור הפלשתיני להבין שהמהלך הזה הוא לטובתו, אנו ניכנס להתנחלויות ונשתלט על תכולותיהן למען העם הפלשתיני".
הרשות הפלשתינית מתכוננת ליום הגדול של הנסיגה הישראלית מעזה, אומר אל-מג'אידה. "יום זה נחשב לניצחון של הגורמים הפלשתינים והעם הפלשתיני", הוא מדגיש.
לקראת אותו אירוע המשמש ובא, מעריך אל-מג'אידה כי תושבי עזה יבקשו להיכנס להתנחלויות היהודיות ברצועה ו"לפרוק" למעלה מ-30 שנות כיבוש במסגרת החגיגות לרגל הנסיגה הישראלית. "אנו נאפשר זאת", הוא מבטיח, "אך נמנע תוהו ובוהו במקום".
הוא ציין, כי בכוונת הרשות הפלשתינית לעשות יד אחת עם המצרים, במאבק בהברחות אמצעי הלחימה במנהרות המובילות מרפיח המצרית לרצועת עזה.
דחלאן מזהיר מפני אפגניסטאן 2
מוחמד דחלאן, השר הפלשתיני לשעבר לענייני ביטחון פנים, התריע אתמול במהלך כינוס של נשים בעזה, בסימן "הנסיגה מעזה - מה אחרי", כי אם הפלשתינים לא יפעלו להפיכתה של רצועת עזה ב"יום שאחרי" למודל הטוב ביותר בעולם הערבי, "אזי נשקפת סכנה כי עזה תהפוך לקאבול שניה" (אפגניסטאן).
דחלאן אמר כי ניתן להסיר את החשש הישראלי מפני הצפת רצועת עזה בנשק, באמצעות גורם שלישי שיטול על עצמו את הפיקוח על מעבר הסחורות במעברים. הוא ציין, כי עזה ללא הנמל הימי והאווירי שלה, אינה אותה עזה.
חשש בקרב תושבי עזה מפני התפקיד המצרי
בינתיים, מדיווחים שונים עולה, כי החשש בקרב תושבי רצועת עזה לקראת "היום שאחרי", ובעיקר לנוכח התפקיד המצרי, הולך וגובר. מדיווחים אלה עולה, כי העמימות סביב התפקיד המצרי הצפוי, הפכה לשיחת היום ברחובות עזה. יש הסבורים כי מצרים תשתלט בהדרגה על רצועת עזה, יש הסבורים כי איש אינו יכול לחזות באמת את מידת המעורבות המצרית ויש הסבורים כי המודיעין המצרי יפעל לדכא את פעילות ההתנגדות ברצועה.
העובדים באזור התעשייה 'ארז' מתקשים אף הם להסתיר את חששם, לאור החלטת ממשלת ישראל לסגור את האזור, המהווה אחד מסמלי שיתוף הפעולה היחידים שנותרו בין ישראל לפלשתינים.
"איני יודע מה לעשות", אמר אתמול רמדאן סייד, בן 48, שעבד במפעל רהיטים ב'ארז' במשך חמש השנים האחרונות. "בעזה אין מקומות עבודה". על-פי ההערכות, שיעור המובטלים ברצועת עזה נע בין 30% ל-60%. כמו כן, 70% מתוך 1.3 מיליון תושבים פלשתינים חיים מתחת לקו העוני.
"זה יהיה אסון טוטלי", אומר יאסר נג'אר, מי שאמון על ענינים פיננסיים במשרד החוץ הפלשתיני, "לפחות 35,000-40,000 שבקושי סוגרים את החודש יירדו אל מתחת לקו העוני". "גם אנשי עסקים רבים ייפגעו", הוא מוסיף.

תאריך:  22/06/2004   |   עודכן:  22/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
במשפט המבוים שהתקיים במכללת ר"ג, דובר על ח"כ פיקטיבי שמשפחתו מתפרנסת מהימורים, שהחל לפעול לשינוי החוק כך שייטיב עימה; דעת הרוב של "השופטים" סברה, כי מדובר בניגוד עניינים פסול
הדר פרבר
מדובר ב-60 קווים עירוניים איזוריים ובינערוניים המופעלים כיום על-ידי אגד
יפעת גדות
כך סוכם בפגישת עבודה בין שר הפנים אברהם פורז לבין נשיא לשכת ארגוני העצמאים זאב וינר; העצמאים מציעים שקביעת הארנונה תהיה לפי שווי הנכס
נועם שרביט
עו"ד דפנה וינברג, המתמחה בעיקר בעבירות צווארון לבן, מתגברת את מחלקת הליטיגציה במשרד; כיום מונה המשרד 18 עורכי דין; בעבר, ייצגה וינברג בין היתר ובצמוד לעורכי דין אחרים, את עופר נמרודי, סלאח טריף, שלמה בן-עמי ואחרים
הדר פרבר
בישיבת הוועדה למעמד האישה שהתקיימה אתמול, 21.6.04, דנה הוועדה בפרסומות המציגות מסרים מיניים ואלימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il