X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העבודה הגישה הצעת אי אמון בשל המצב החברתי-כלכלי בניגוד לעמדת יו"ר האופוזיציה; לפיד מתנגד לקניית "החרדים" בכסף; היום - שינוי מקיימת ישיבת סיעה מיוחדת בנושא
▪  ▪  ▪

חברי סיעת שינוי בדעה אחת:
בישיבת חירום שהתקיימה הבוקר (יום ד', 23.6.04) בעקבות הפרסומים כי הממשלה מקיימת מגעים לצירוף המפלגות החרדיות, התכנסו חברי סיעת שינוי כדי לדון בהמשך עתידם בממשלה.
יו"ר המפלגה, ח"כ יוסף (טומי) לפיד פתח את דבריו בהדגישו כי אין בכוונת סיעתו לשבת יחד עם החרדים. "אנו דנים בעסק הזה כדי להעביר מסר חד משמעי - לא עולה בדעתנו לשבת בממשלה עם יהדות התורה או ש"ס, מבחינתנו מדובר במפלגות חרדיות הרוצות להחזיר את הגלגל אחרוה ולגרום לאפליה חמורה בתזרים קצבאות לישיבות".
"אני לא חושב שאוכל להסכים לכך. שינוי הולכת עם שרון בדרך של הינתקות. הוא יכול להישען עלינו יותר מאשר שיכול להישען על המפלגה שלהם [ליכוד]. לא יעלה על הדעת שנכניס שותפים שאנו לא מעוניינים בהם".
יו"ר סיעת שינוי, ח"כ חן רשף, הבהיר: "אם המחיר הוא בתשלום שוחד לחרדים - לא נהיה שותפים". סגן השר ויקטור בריילובסקי אמר, "לא נעניק רשת ביטחון בחינם אם נהיה באופוזיציה". ח"כ פולישוק-בלוך הסבירה, "החרדים במצוקה כלכלית כי גרמנו לשינויי סדרי ממשל. נזכיר, כי בלעדנו אין לממשלה לא תוכנית כלכלית ולא תוכנית הינתקות".
נתניהו מציע: פריסת הקיצוץ בקצבאות
יו"ר שינוי, יוסף (טומי) לפיד, דחה אמש את ההצעה המתגבשת בין ראש הממשלה, אריאל שרון, לשר האוצר, בנימין נתניהו, לצירוף יהדות התורה לקואליציה במקום מפלגת העבודה. על-פי דיווחים, בוחן נתניהו פריסת הקיצוץ בקיצבאות, כדי לאפשר את כניסת יהדות התורה לממשלה. במערכת הפוליטית טוענים, כי יהדות התורה פנתה לשרון ולנתניהו בעניין זה. גם שר החוץ, סילבן שלום, תומך בצירוף יהדות התורה וש"ס לממשלה, במקום העבודה.
בעקבות הדברים איים לפיד: "שינוי לא תסכים ששרון ונתניהו יקנו את קולות חברי יהדות התורה באמצעות קצבאות הילדים. העיקרון של שוויון בקצבאות הילדים הוא חלק מההסדר הכלכלי בין חברי הקואליציה, ואנו נראה בכל שינוי בתחום זה הפרת ההסכמות עם 'שינוי'. הממשלה תוכל להוסיף עוד 5 קולות של יהדות התורה, לאחר שתוותר על 15 קולות של שינוי".
חברי כנסת מסיעת יהדות התורה אישרו לאחרונה (14.6.04) ל-Nfc, כי בכירים בלשכת ראש הממשלה, אריאל שרון, אינם מפסיקים לקיים עימם פגישות ולשכנעם להצטרף לממשלת אחדות. ראש הממשלה זקוק לחמשת חברי הסיעה כדי להבטיח את יציבות ממשלתו (רוב של 61 ח"כים). בש"ס, לעומת זאת, ממשיכים להכחיש מגעים לצירופם לממשלה.
אתמול אמר ח"כ חיים רמון כי שר האוצר, בנימין נתניהו, "משתוקק" לטרפד את כניסת העבודה לממשלה ובכוונתו "לקנות את המפלגות הדתיות (ש"ס ויהדות התורה) אפילו במיליארדים". רמון היה בין המעודדים בסיעתו שדחף את חבריו להצטרף לקואליציה.
שר האוצר, בנימין נתניהו, הכחיש במשדר הבוקר הזה בקול ישראל שקיים מגעים עם יהדות התורה כדי להגיע עימם להסכם טרם צירופם לקואליציה. לדבריו, "כל מפלגה חייבת לקבל את מדיניות הממשלה. אני מניח שזה נכון גם לגבי העבודה. במקרה של אגודה, לא קיימתי פגישות, אלא פגישה אחת. ראוי ששיחה כזו תיעשה בוודאי עם רה"מ בראש ובראשונה. אני חושב שהקו המנחה צריך להיות שמירת המדיניות, בין אם יושבים בפנים או בחוץ. אנו עוסקים בהצלת הכלכלה".
"העבודה" מגישה הצעת אי אמון
יו"ר סיעת העבודה, ח"כ דליה איציק, הדגישה הבוקר, כי סיעת העבודה לא תעניק יותר לממשלה רשת ביטחון, "תמורת כלום". איציק לא הסתירה את אכזבתה מכך שהדיבורים על מו"מ לממשלת אחדות, לא התקדמו.
איציק אמרה דברים אלה, יום לאחר שהגישה העבודה הצעת אי אמון בממשלה על-רקע המצב החברתי-כלכלי - לראשונה מאז אישור תוכנית ההינתקות בממשלה. כמו-כן מנהיגה איציק את המהלך בניגוד לעמדת יו"ר המפלגה, ח"כ שמעון פרס. ההצעה תובא לדיון בכנסת ביום שני הקרוב.
נציין, כי בישיבת סיעת העבודה שהתקיימה לפני שבועיים, העלו חברי הסיעה אפשרות כי יקבלו תמורה בכך שהם "מחזיקים" את הממשלה. ח"כ קולט אביטל אף הציעה שיתקבל הסכם בינם לבין הליכוד לפיו התמורה תבוא בצורת אישורי חוקים שהם מגישים [ראו קישור].

תאריך:  23/06/2004   |   עודכן:  23/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
הטענה: החקיקה פוגעת קשות בזכויותיהם של נושי הרשויות והבנקים ביניהם; החוק לא יועיל להגשמת המטרה של הבראת הרשויות
מיכאל דבורין
בעקבות התגברות התופעה המדאיגה של תאונות בהן מעורבים ילדים בבית ובסביבתו מפרסם משרד הבריאות את המלצותיו להתנהגות בחופשת הקיץ; במשרד מתכננים מתקפת הסברה של ממש על-מנת לצמצם את התופעה
ענבל אביב
אמנון רבי שימש בתפקיד בחמש השנים האחרונות; בשיחה עם עובדי המקומון אמר כי פניו ליוזמות חדשות בתחום התקשורת
מיכאל דבורין
המועצה שתוקם בשיתוף ארגון "בטרם" תפעל לצמצום פגיעות ילדים מתאונות; ההערכה היא כי בשלושת החודשים האחרונים של שנת 2004 אושפזו בגין פגיעות בתאונות לא פחות מ-7,000 ילדים; במשרד הבריאות מתכוונים להילחם בתופעה המדאיגה
מיכאל דבורין
ממע"צ נמסר, כי תהליך בניית המאגר הוא רב-שלבי ובסופו מהנדסים והנדסאים, מטעם משרדי פיקוח, יאושרו כנותני שירותים במע"צ לאחר שיעמדו בתהליך המיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il