X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הדברים חשף ראש מנהל האוכלוסין לשעבר, הרצל גדז' בוועדה לביקורת המדינה; ח"כ רן כהן: זו התנהלות נפסדת כאשר זקן סיעודי מחכה חודשים והטבח של שרי מקבל אישור בתוך שעות
▪  ▪  ▪
יו"ר הוועדה, אמנון כהן

גדז, חושף

השופט (בדימ.)גולדברג

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ יורי שטרן (האיחוד הלאומי), התערב במינהל האוכלוסין בבקשה לאפשר את כניסתו של פיליפ דין רוזנגרטן, הטבח האישי העובד ביאכטה של שרי אריסון - לישראל.
כך לדברי ראש מינהל האוכלוסין הפורש הרצל גדז' לוועדה לביקורת המדינה. לדבריו: "חברי כנסת התערבו למען שחרורו של הטבח של שרי אריסון". בתחילה לא חשף גדז' מי פנה אליו, אולם בהמשך הדיון התברר כי מדובר בח"כ שטרן.
מתברר, כי לאחר שמשרד הפנים סירב להתיר את כניסתו של הטבח לישראל, בטענה שאין לו אשרת עבודה או תעודת ימאי, פנה שטרן אל מינהל האוכלוסין ב-5 ביוני 2004 וביקש להתיר את כניסתו. עם עיכובו של רוזנגרטן לישראל, שוב יצר קשר ח"כ שטרן לראש המשמרת במינהל האוכלוסין ושאל אותו מדוע לא מאפשרים את כניסתו, על אף יהדותו. לאחר מגעים אין ספור התאפשרה כניסתו של הטבח לישראל בעקבות התחייבות וערבות של 40 אלף שקל.
ח"כ רן כהן, יו"ר הוועדה לבחינת בעיית העובדים הזרים, ציין כי שר חייב לפנות לחבריו השרים כדי שישרתו כדין כל אזרח ולא לשרת אישית את מקורביו, "אחרת נהיה לרפובליקת בננות". ח"כ כהן התרעם על הנוהל לפיו אושר עובד זר כטבח על היאכטה של שרי אריסון, בלחץ של פוליטיקאים ועורכי דין. "זו התנהלות נפסדת כאשר זקן סיעודי מחכה חודשים והטבח של שרי מקבל אישור בתוך שעות", אמר ח"כ כהן.
ח"כ יורי שטרן השיב בתגובה, כי בכוונתו להגיש תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת, על דבריו של ח"כ רן כהן. "לצערי, בגלל ההתנהלות הגסה והרומסת של זכויות האדם של מנהל האוכלוסין, אני נאלץ לסייע למאות בני אדם שאת רובם אינני מכיר. במקרה הזה, האחראי על שדה התעופה במשרד הפנים הודה בוועדת הפנים שהתנהלות פקידיו הייתה מוטעית. גם הטבח של אריסון זקוק ללא פחות הגנה מקשיחות לבה של המערכת, מאשר כל אדם אחר", אמר.
מבקר המדינה: הכלל ששר לא יסדר עבודה
למשפחתו - חייב לחול גם על מקורבים
הוועדה לביקורת המדינה, בראשות ח"כ אמנון כהן, קיימה (יום ד', 23.6.04) דיון משותף עם הוועדה לבחינת בעיית העובדים הזרים, בעקבות פרסום בכלי התקשורת על-פיו השר גדעון עזרא התערב בייבוא עובדים זרים עבור חבר המרכז, שולי פנחס - הבעלים של חברת "היוגב".
מבקר המדינה, השופט (בדימ.) אליעזר גולדברג, אמר כי הבירוקרטיה במשרדי הממשלה הוא דבר הטעון תיקון ומחייב התייחסות הנוגעת לשורש הבעיה. "לא ראוי ששר יעקוף את השר, מנכ"ל המשרד והפקידות הבכירה ויפנה לדרג המינהלי".
"מעורבות השר גורמת לפרשנות אצל הפקידים שהמלין אכן צודק. יש כאן התערבות בשיקול הדעת של המוסמכים לטפל בעניין. הכלל ששר לא יפנה בעניינים הקשורים למשפחתו צריך לחול גם לגבי מקורבים. יש להיזהר מכך שמראה העיניים של האזרח הרואה שהשר מתערב עבור חבר מרכז מערער את אמונו בשלטון", אמר המבקר.
השר עזרא השיב, כי בתוקף תפקידו יש לדעת כיצד לנהוג במקרים אלה ולעשות הכל לפי דין מבלי לקדם עניינים. "מאז כניסתי לתפקיד סייעתי ל-350 פונים ומתוכם 100 ערבים, ואי אפשר לחשוב בהם כחברי מרכז ליכוד. מדובר באדם [שולי פנחס] שתוספת העובדים הגיעה לו על-פי דין, והעובדה שהוא חבר מרכז לא הופכת אותו למצורע", אמר השר עזרא.
בכוונת יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן לקיים דיון נוסף על-מנת לדאוג ליישום החלטת הממשלה הקובעת כי נושא הטיפול בעובדים זרים יתרכז תחת קורת גג אחת. "בעיית העובדים הזרים זו רעה חולה", אמר.

תאריך:  23/06/2004   |   עודכן:  24/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ששת החיילים ושני הקצינים ישוחררו ביום ה' לאחר שיחת טלפון בין שר החוץ הבריטי לעמיתו האירני; הטלוויזיה האירנית הקרינה תמונות של החיילים כשעיניהם מכוסות; אחד מהם התוודה על "פשעיו"
גלית יצחק
החברה זכתה לאישור רשמי והמלצה של המכון העולמי The Skin Cancer Foundation; לוחות הפלסטיק השקופים, המעבירים את אור השמש במלואו חוסמים את קרני ה-UV העלולות לגרום לסרטן העור
מיכאל דבורין
הקונסורציום כולל את חברת סימנס הגרמנית ואת אגד; בכוונת אפריקה ישראל להשקיע בצ'כיה, ניו-יורק, מיאמי ונמיביה בפרויקטים נדלניים שונים
גלית יצחק
ערב ההצדעה - 'חוגגים את החיים' ייערך ביום א' בשעה 21:20 בהנחייתה של סיגל שחמון; חולי סרטן אשר ניצחו את המחלה יתראיינו במהלך הערב; אומנים רבים גויסו לטובת ערב זה, ביניהם: להקת גאיה, ליאל קולט ומנחי ערוץ הילדים
ענבל אביב
אל שר הפנים הגיעו תלונות, כי פקידי לשכות מנהל האוכלוסין מסרבים לבצע שינוי שם פרטי של אדם, המבקש לשנות שמו לשם אשר, על פניו, הינו שם של בן המין האחר; בהוראת השר כעת זה ישונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il