X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עו"ד איליה מפעיל את האתר מזה כשנה בזמנו החופשי מביתו שבחיפה; ראש אגף כוח אדם בצה"ל פנה במכתב לעמיתו במשטרה: "היקף ההשקעה באתר ודאי גוזל חלק ניכר ממרצו ומזמנו"; המשטרה: לסגור את האתר; סיפורו של אתר אינטרנט נגד הזרם
▪  ▪  ▪

פעילותו הבלתי-שגרתית של עו"ד סמי איליה, מפעיל אתר "הקשב!" למען זכויות החיילים, גרמה בתקופה האחרונה לתחושת אי נחת, בלשון המעטה, בקרב כמה חוגים בצמרת צה"ל.
הרעיון להקים את האתר נולד בעקבות מקרה פרטי שאירע לבנו של עו"ד איליה בתחילת שירותו בצה"ל. מאז, גמר איליה בדעתו, לפעול במלוא המרץ לטיפול במקרים בהם גילה הממסד אטימות לעוול שנעשה לחיילים. כך, יכולים כיום החיילים לפנות לעו"ד איליה באמצעות אי-מייל ו-SMS.
"מר פניות ציבור החיילים" משמש בשני כובעים: הראשון - תובע פלילי במשטרה, בלשכת תביעות חוף באזור חיפה, ובמקביל (בשעות הפנאי כמובן), מפעיל אתר האינטרנט 'הקשב', אשר צבר במהלך השנה האחרונה תנופה לא מבוטלת.
הפניות של איליה מטופלות על-ידי חטיבת דובר צה"ל. תחילה טופל במדור פניות ציבור, לאחר מכן עלה דרג הטיפול ב"מטרד" החדש ללשכתה של דוברת צה"ל, תת אלוף רות ירון. לפני כחודשיים זומן איליה לשיחת ריכוך ידידותית ובלתי-אמצעית עם מפקד חיל האוויר היוצא, האלוף דן חלוץ, בעקבות אחת הפרשות בה טיפל הראשון. כעת, משלא "נרגע ממעלליו" הוא מקבל את סטירת הלחי מצה"ל. אך שיטת המקל והגזר מסרבת לעבוד על העו"ד במצוד.
"כך ייעשה לאיש..."
ראש אגף כוח אדם (אכ"א) בצה"ל, האלוף גיל רגב, החליט להסיר את הכפפות ולהיכנס בכל הכוח, במי שהעז לכאורה לשוטט בחצרו הפרטית. רגב שיגר מכתב למקבילו במשטרה, ראש אגף משאבי אנוש, ניצב אבי טילר. על המכתב, שהגיע לידי מערכת Nfc, מכותבים אף היועצת המשפטית למטה הארצי של משטרת ישראל וסגן הפרקליט הצבאי הראשי.
"תמוה החיפזון של ראש אכ"א לנדב מידע אישי על מקרים פרטיים של חיילי צה"ל לעמיתיו במשטרה, שהרי מדובר בעבירה שלצדה עונש של עד חמש שנות מאסר [על-פי סעיף 5 לחוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981]. באותו החוק, סעיף 2 (סעיף קטן 9, 10), מוגדרת מהות העבירה: "(9): שימוש בידיעה על ענייניו הפרטיים של אדם או מסירתה לאחר, שלא למטרה שלשמה נמסרה; (10) פרסומו או מסירתו של דבר שהושג בדרך פגיעה בפרטיות לפי פסקאות 1-7 או 9 בסעיף 2, מהווה פגיעה בפרטיות".
על הכוונת: עו"ד סמי איליה
בפתח המכתב, ככל מכתב רשמי, מופיעה "הבעייה" בבולד (מודגשת) כבר בנדון. "הנדון: עו"ד סמי איליה". לא אתר 'הקשב' על הכוונת, לא מהות הסוגייה - אלא העו"ד עצמו. כנראה עניין של סגנון.
"בעת האחרונה אנו עדים לפניות רבות של חיילים המיוצגים על-ידי עו"ד סמי איליה", כותב רגב, "באתר הקשב מציע למעשה עו"ד איליה את שירותיו כעורך דין לחיילים אל מול רשויות הצבא".
וממשיך האלוף רגב "לחמם" את צמרת המשטרה: "עו"ד איליה מצא לנכון להוות כתובת נוספת... לחיילים; כל זאת כאשר, למיטב ידיעתנו, עו"ד איליה אינו עו"ד פרטי שהחליט לתרום מזמנו לטובת הנושא, כי אם שוטר המשמש כתובע משפטי [ההדגשה במקור, ג.ב]".
"מצאתי לנכון לפנות אליך, על מנת לברר האם פעילותו זו של עו"ד איליה נעשית בברכתכם ובידיעתכם, ולאחר קבלת האישורים הנדרשים לצורך פעילות מעין זו המהווה, לדעתנו, עבודה פרטית, המשלבת בחובה אף פעילות בעלת אופי ציבורי", כותב רגב, ומקנח במשפט מחץ: "לנוכח היקפיה (של עבודה זו) ודאי גוזלת חלק ניכר מזמנו וממרצו של עו"ד איליה". לבסוף, מבקש ראש אכ"א לעדכנו ולקבל את עמדת המשטרה בנושא.
במשטרת ישראל מיהרו לכבות את השריפה. ניצב משנה דני קופלר, שמונה לשמש קצין בודק בפרשה, הגיש את המלצותיו לטילר, ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, שעיקרן, להורות לאיליה לחדול מהפעלת האתר לאלתר. טילר החליט בנוסף להעמיד את עו"ד איליה לדין משמעתי בפני דן יחיד. עו"ד אדם פיש המייצג את איליה, ביקש בינתיים להעביר את הטיפול בפרשה לבית הדין של המשטרה בהרכב של שלושה שופטים. איליה עצמו נחוש להמשיך במאבקו, גם אם יהיה צורך לפנות לבית המשפט העליון.
עו"ד איליה קיבל היום תגובות חמות בעקבות הפרסום בנושא בעיתון 'הארץ'. "משום מה אני לא מופתעת", אומרת אחת המגיבות, א', "מעכשיו ברור עד כמה השירות שלכם חשוב. הקודקודים בצה"ל עשו לכם פרסום חינם". מגיב אחר, ד', כותב: "בל יטילו מורא עליכם, אתם ראויים לכל ברכה על היוזמה, האומץ והזמן אותו הנכם מקדישים למען פעילות אנושית מהמעלה הראשונה".
עו"ד סמי איליה סירב להגיב לכתבה או למסור כל התייחסות בנושא. המאמצים לקבל תגובה מיהודה ממן, דובר משטרת חוף, עלו בתוהו.
אמש נמסרה תגובת צה"ל לפרשה: "עניינו של רפ"ק איליה מצוי בהליכים משפטיים במשטרת ישראל ולפיכך אנו מנועים מלהתייחס לנושא לגופו. עם זאת נציין כי קיים בחוק איסור ברור על עובדי מדינה (כולל שוטרים) לעסוק בעיסוק נוסף, גם בלי תמורה, בעיקר בשל החשש לניגוד עניינים וכי קיים טעם ברור לפגם במצב בו עובד מדינה פועל כנגד גוף ציבורי אחר ומנגח אותו".
"יצויין כי בצה"ל קיימים מספר גופים המטפלים בפניות של חיילים, בהם קצינת פניות הציבור, הפרקליטות הצבאית ונציב קבילות חיילים, שהנו גוף עצמאי שאינו כפוף לרמטכ"ל ובעל סמכויות עצמאיות המעוגנות בחוק", נמסר בתגובת דובר צה"ל.

תאריך:  23/06/2004   |   עודכן:  24/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
בכר ייפגש במהלך הביקור גם עם נציגי משרד האוצר הבריטי
רנית נחום-הלוי
הצעת החוק באה לאחר שלאחרונה נתגלו מקרים רבים מדי, אשר בהם הועמדו לדין, אישי ציבור, ובעקבות משפט ארוך ומייגע נקבע כי הם חפים מפשע; ח"כ בר-און: שופט חוקר היה מונע את הקרע ארבל-מזוז
רנית נחום-הלוי
ח"כ שריד: "אם באמת היתה פרקליטת מדינה שתפרה כאן תיקים, אז סולחה תפתור את הבעיה?"; ח"כ טאלב א-סאנע: "אי אפשר לגשר על שתי הגרסאות"; ח"כ אופיר פינס-פז: "החרדים וש"ס היו הרבה יותר טובים ממך"
מיכאל דבורין
עקב המשבר בכלכלה העולמית והמצב הביטחוני, נוצר מצב בו אלפי חברות מצויות בקשיים המגיעים כדי פשיטת רגל; באוניברסיטת בר אילן יתקיים מחר יום עיון בנושא "חברות בקשיים" שנחשב לאחד הנושאים החמים ביותר על סדר היום המשפטי והעסקי בארץ
נועם שרביט
החברה הורשעה, על-פי הודאתה, בהעסקת 4 עובדים זרים שלא כדין, ובכך שלא חתמה עימם חוזי עבודה ולא הסדירה להם ביטוח רפואי; במשרד התמ"ת מציינים בסיפוק: המאבק בהעסקת עובדים זרים בניגוד לחוק מביא לשיפור משמעותי ביותר בשיעור התעסוקה של ישראלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il