X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדברי הארגון: 'טבעי' לא תמיד משמעותו 'בטוח'; שימוש לא מווסת בתרופות אלו יכול לגרום לנזק ואף למוות; השימוש בתרופות אלו בשילוב עם תרופות קונבנציונליות יכול להוביל למצב של סכנת חיים
▪  ▪  ▪

ארגון הבריאות העולמי אומר כי תגובות שליליות לתרופות מסורתיות או לתרופות אלטרנטיביות הכפילו את עצמן בשלוש שנים. ארגון הבריאות מזהיר, כי השימוש הלא מווסת בתרופות אלו יכול לגרום לנזק ואף למוות.
לדברי הארגון, הצריכה של תרופות מסורתיות נמצאת בעלייה בכל המדינות. עוזר המנהל הכללי של הארגון, ד"ר ולדימיר לפקין, אומר כי לתרופות אלו יש לעיתים יתרונות, אך לפעמים הן גם גורמות לנזק. לדבריו 'טבעי' לא תמיד משמעותו 'בטוח'.
ההנחה כי תרופות מסורתיות - הנקראות לעיתים קרובות תרופות טבעיות, הן בטוחות - אינה מדוייקת. ישנן דוגמאות רבות לכך שאנשים סובלים ואף מתים כתוצאה מתגובות לתרופות או משימוש לא נכון בתרופות מסורתיות.
ד"ר לפקין מציין, כי עם העלייה בשימוש בתרופות מסורתיות, כך גם עלתה כמות הדיווחים על תגובות שליליות. לדבריו, סין דיווחה על קרוב ל-10,000 מקרים של תגובות שליליות לתרופות מסורתיות בשנת 2002. נתון כמעט כפול מהנתונים עליהם דווח בשנות ה-90'.
אנשים במדינות מפותחות אינם בעלי תרבות של שימוש בתרופות מסורתיות המאפיינת את האנשים במדינות מתפתחות, בהן עד 80% מהאוכלוסייה מסתמכת על תרופות מסורתיות לטיפול רפואי בסיסי.
מומחי הארגון אומרים, כי מה שלעיתים קרובות גורם לבעיות היא העובדה כי תרופות מסורתיות ואלטרנטיבות רבות המיוצרות נמכרות ללא מרשם ומיושמות בטיפול רפואי עצמי.
סיכון אפשרי נוסף הוא העובדה, כי חולים לעיתים קרובות אינם מיידעים את רופא המשפחה שלהם על נטילת התרופות המסורתיות. השימוש בתרופות אלו בשילוב עם תרופות קונבנציונליות יכול לעיתים להוביל למצב של סכנת חיים.
לדברי ד"ר לפקין, תוספות מזון נמצאות בתחום מסובך אף יותר מתחום התרופות המסורתיות ברוב המדינות מאחר והן אינן מוסדרות ולכן אין ביטחון לאיכותם.
מספר מחקרים הראו, כי במדינות שונות, בתוספי מזון, נמצאו מתכות רעילות, ובחלק מהמדינות נמצאו בתוספי המזון אופיום ומוצריו הגורמים לאנשים להפוך תלותיים.
הארגון רואה צורך בחיזוק הפיקוח על תוספי מזון בכל המדינות. ארצות הברית נקטה בצעד כזה בחודש דצמבר כשהזהירה את הצרכנים מפני השימוש בתוספות הדיאטיות הפופולריות המכילות אפדרה, לאחר שמספר אנשים מתו כתוצאה מהשימוש בהן. אפדרה הוא חומר טבעי המשמש בסין לטיפול בשיעול.
גם הוויטמינים צריכים להיות תחת פיקוח לטענת הארגון. לדברי ד"ר לפקין, כמות גדולה של ויטמינים אינה בהכרח טובה וצריכה מוגברת של ויטמינים במשך תקופה ארוכה יכולה לעיתים להיות מסוכנת.

תאריך:  24/06/2004   |   עודכן:  24/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
דואר הזבל עושה אותנו חולים; על-פי Yahoo כ-14.5 מיליארד הודעות דואר זבל נשלחות בכל העולם בכל יום; ממשתמשי המחשבים הבריטיים מוצאים את העיסוק בדואר הזבל יותר מלחיץ מפקקי תנועה
יפעת גדות
ממחקר חדש עולה כי הקשר בין הרקע המשפחתי ובעיות השיניים מצטמצם עם הגיל; עישון מצמצם את זרימת הדם בחניכיים, ומוביל למחלות ולאיבוד שיניים; נזק לחניכיים ולשיניים שנעשה במהלך תקופה ארוכה הוא בלתי הפיך
עומר כרמון
הקונגרס האמריקני החליט: ארה"ב מתנגדת לזכות השיבה של הפליטים הפלשתינים לתחומי מדינת ישראל; ארה"ב תומכת בקיום גושי התיישבות יהודית ביהודה ושומרון; ההחלטה תועבר לאישור הסנאט
אלונה קורן
ההוזלות הצפויות נובעות בעיקר מהירידה שחלה בימים האחרונים במחירי הנפט הגולמי
עומר כרמון
המלך פאהד: "כל אלו המשייכים עצמם לארגון אל-קאעידה ואשר משלים עצמם כי לא ייתפסו, יש לכם הזדמנות לשוב לאללה"; הדיילי טלגרף: בריטניה שלחה לסעודיה כוחות מיוחדים כדי להגן על שגרירותה בריאד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il