X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בקרוב דיון בוועדת הכנסת על ביטולן של 4 ועדות: ועדת הסמים, פניות הציבור, עובדים זרים ושלום הילד; יושבי ראש הוועדות מסבירים: הוועדות חשובות וחבל שהדבר יפגע בציבור
▪  ▪  ▪

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, פנה (ה', 24.6.04) אל יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוני בר-און, בבקשה לכנס את ועדת הכנסת לדיון בנושא ביטולן של ועדות הכנסת שאינן ועדות סטטוטוריות, שהוקמו במהלך השנים לעניין מסוים.
המדובר בוועדות: סמים, עובדים זרים, פניות הציבור וזכויות הילד. כמו-כן שלוש ועדות החקירה הפרלמנטריות: השבת נכסי השואה, סחר בנשים ואלימות בספורט ידרשו לסיים את עבודתם ולהגיש דוח למליאת הכנסת עד 1.1.05.
הוועדה לפניות הציבור, מסביר יו"ר הוועדה, ח"כ הרב ישראל אייכלר, היא בין החשובות ביותר, הוצאותיה מהנמוכות ביותר (על-פי חשב הכנסת) ומהווה את הקשר היחיד הישיר לציבור. ח"כ אייכלר מסביר: "יו"ר הכנסת התחייב שלפני סיום הקדנציה שלי כיו"ר ועדה עד חודש מרס לא תיסגר הוועדה".
"באופן עקרוני הוועדה היא היחידה בכנסת שמאפשרת קשר ישיר לכל הציבור, בעיקר עם אנשים שאין להם קשרים במשרדי השלטונות ואף אחד לא מתייחס אליהם. סגירת הוועדה הינה יצירת חומה נוספת בניכור שבין הכנסת לציבור". רק אמש (יום ד') השיב ח"כ אייכלר על 100 פניות ציבור. מדוח הוועדה שיצא החודש עולה, כי במהלך השנה היו 1,000 פניות.
יו"ר ועדת הסמים, ח"כ איוב קרא, קצת מופתע מסגירת הוועדה לאור הצהרות ראש הממשלה לאחרונה שהסמים הם איום אסטרטגי. לדבריו, "כנראה שיו"ר הכנסת מנותק מהסוגיה החברתית הקשה ביותר שהיא הרבה יותר חשובה מכל ועדה אחרת. הביצה של הסמים התפשטה. היום, כדי למזער או למגר התופעה לא רק צריך ועדה אלא צריך אמצעים מפה עד הודעה חדשה וכל פגיעה בוועדה היא מסר שלילי ביותר למלחמה של ישראל בתופעה".
את יו"ר הוועדה לשלום הילד, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, לא ניתן היה להשיג, אולם מלשכתו זוכרים כי דווקא יו"ר הכנסת הבטיח שלא לסגור את הוועדה, גם-כן - בשל חשיבותה.
יו"ר הכנסת: הוועדות הללו
מכרסמות בוועדות הקבועות
את ההבטחה לסגור את הוועדות השמיע יו"ר הכנסת עוד בפתיחת מושב החורף של הכנסת. בפנייתו זו הוא מסביר, כי במהלך השנים הוקמו מספר ועדות לעניין מסוים ומשיקולים שונים, לרבות שיקולים שלא היה להם כל קשר לעבודת הכנסת. במהלך הזמן הפכו הוועדות לדה-פקטו - ועדות מן המנין.
כיום, מציין יו"ר הכנסת, מכרסמות ועדות אלו במעמדן של הוועדות הקבועות, ונוצר מצב בו הוועדות מתחרות זו בזו על "תפיסת" נושאים לדיון, על זימונם של נציגי ממשלה לדיונים ולעיתים מתקיימים דיונים מקבילים בנושאים זהים.
כן מתקיימים דיונים רבים בוועדות שאינן ועדות קבועות בהרכב חסר: "דיון המתקיים בנוכחות יו"ר הוועדה לבדו, מבזה את הכנסת, את הוועדות, את הנושאים הנדונים, את האורחים המוזמנים ובסופו של דבר את הציבור", דברי ריבלין.
עוד הוא מוסיף, "מספרן הרב של הוועדות אינו מאפשר לחברי הכנסת, גם לחרוצים ביותר, להקדיש את הזמן הראוי לכל נושא שנדון בוועדה. חבר כנסת החבר בחמש או שש ועדות פשוט אינו מסוגל למלא את תפקידו בכל הוועדות הללו. בפרלמנט כה קטן ככנסת, מחבלת האינפלציה של ועדות הכנסת בעבודתם החשובה ביותר של חבריו - העבודה הפרלמנטרית בוועדות. השבת מספר הוועדות להיקפן המקורי יחזק את הוועדות הקבועות, יצמצם את הכפילויות וימנע הרבה מן ההתבזות שהיא מנת חלקה של הכנסת היום".

תאריך:  24/06/2004   |   עודכן:  24/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
בורג קיבל הצעה ממהחברה הבריטית "3אי" לעמוד בראש קרן ההון של החברה; נבחר לראשונה לכנסת בשנת 1988; אם יפרוש יכנס במקומו ראלב מג'אדלה
יפעת גדות
הערוץ יציע אלטרנטיבה לתחנות לווין כמו אל-ג'זירה; ה-BBC נכנסה כבר בעבר לשוק הטלוויזיה הערבי בשותפות עם חברה סעודית אך הנסיון נכשל; הערוץ החדש במימון משרד החוץ
עומר כרמון
אחד ממפקדי חיל האויר האמריקני: "תרגיל אוירי שהתקיים בהודו הוכיח, כי איננו מקדימים את העולם כפי שסברנו"; "איננו יכולים לקבל יותר כמובן מאליו את עליונותינו האוירית"
רועי כוכבי
רוכשים של דירות נופש בפרויקט "סי בל" ליד נהריה קיבלו דירות מגורים בלבד, לאחר שהחברה נקלעה לקשיים והקמת הפרויקט הופסקה; נקבע, כי הערבות ניתנה להבטחת מסירת "דירה" לידי הרוכשים - וכך היה
יפעת גדות
שינויים בסגנון החיים, כולל דיאטה מופחתת קלוריות והתעמלות, משפרים את תפקוד הזיקפה אצל גברים שמנים; כ-30 מיליון אמריקנים סובלים מתפקוד לקוי של זיקפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il