X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר דיווחים רבים בכלי התקשורת, הגיש יו"ר הכנסת לשעבר ח"כ אברהם בורג את מכתב התפטרותו; ח"כ פינס-פז: אם העבודה לא תתאפס ח"כים נוספים בעבודה עשויים לאמץ את דרכו של בורג
▪  ▪  ▪

היום במליאת הכנסת -
טקס פרידה מאברהם בורג
לאחר הצבעות על שלוש הצעות אי האמון בממשלה שהגישו סיעות האופוזיציה, יתקיים היום (יום ב', 28.6.04) דיון במליאת הכנסת בהצעתו האחרונה לסדר היום של ח"כ אברהם בורג (העבודה), לאחר שהגיש היום ליו"ר הכנסת את מכתב התפטרותו מהכנסת.
במהלך הדיון ישאו דברי פרידה ממלא מקום רה"מ ושר התמ"ס והתקשורת, ח"כ אהוד אולמרט, יו"ר האופוזיציה, ח"כ שמעון פרס, שרת החינוך, ח"כ לימור לבנת, יו"ר תנועת ש"ס, ח"כ אלי ישי, ח"כ מוחמד ברכה וח"כ חיים רמון.
במקום בורג יכנס ר'אלב מג'אדלה
ח"כ אברהם בורג (העבודה) הגיש הבוקר (יום א', 27.6.04) את מכתב התפטרותו ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, לאחר שהחליט לעבור לעסקים פרטיים. ההתפטרות תכנס לתוקף בעוד יומיים.
בורג קיבל באחרונה הצעה מהחברה הבריטית "3אי" לעמוד בראש קרן הון סיכון של החברה. "3אי" מעורבת בכמה עסקות גדולות בישראל, בין היתר עם חברות צינורות המזרח התיכון.
בשבוע שעבר נפגש יו"ר המפלגה, ח"כ שמעון פרס, עם בורג, בניסיון למנוע ממנו לפרוש מהפוליטיקה והכנסת. יו"ר צוות התגובות של מפלגת העבודה, ח"כ אופיר פינס-פז, מסביר כי הוא אינו חושב שהסיבה לפרישת בורג הינה עסקים, אלא דווקא סיבות הקשורות למפלגה - מה שעשוי לגרור תגובות דומות מצד ח"כים בעבודה.
"אני אצטער אם בורג יעזוב... למרות שלא דיברתי איתו איני חושב שהסיבה היא עסקים, אלא דברים שקשורים לפוליטיקה ולמפלגת העבודה. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו שאלות מה אנחנו רוצים לעצמנו, לאן ללכת, איפה להיות בעוד כמה שנים מעכשיו. בדרך שזה מתנהל היום, הדרך שבחר בורג תמשוך אחריה נוספים בעבודה".
יו"ר מפלגת העבודה לשעבר וראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שפרש גם כן לטובת עסקים אמר בתגובתו לפרישתו של בורג כי "בורג הוא איש יותר של דיבורים מאשר של מעשים, הוא דור שני לפוליטיקה ובכנסת ואילו אני אישית מעדיף את הדור הראשון". למרות פרישתו בורג מבטיח לחזור לפוליטיקה בעוד שנים מספר.
יו"ר יחד, יוסי ביילין, הביע אף הוא צער על פרישתו של בורג ואמר, כי הוא מקווה שמדובר בהפסקה ולא בפרישה מהפוליטיקה. "בורג הוא אחד המנהיגים הבולטים של תנועת העבודה ומחנה השלום בישראל, והאתגרים העומדים בפני מחנה זה זקוקים עדיין לאנשים כמותו", לדבריו.
ח"כ גילה פינקלשטיין (מפד"ל) בתגובה לפרישתו של אברהם בורג (עבודה): "על אף חילוקי הדעות שהשתנו לאורך שנות התעשיה הפרלמנטרית, תמשיך להוות עבורי עמית פוליטי נאמן. תחסר לנו, אנו מחכים לשובך למעגל החיים הציבוריים". בורג כיהן בכנסת ה-15 כיו"ר הכנסת ובסך-הכל שימש חבר כנסת במשך 13 שנים. את מקומו יתפוס ר'אלב מג'אדלה, מבאקה אל-גרביה.
פעילות פוליטית
בורג נבחר לראשונה לכנסת ישראל בשנת 1988. בשנים 1992-1988 כיהן כח"כ מטעם המערך. בתקופה זו ייסד את השדולה לצרכנות, ריכז וייסד את השדולה למען גיוס בחורי ישיבות לצה"ל והיה חבר הוועד המנהל בחברה להגנת הטבע.
בשנים 1995-1992 היה חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה ויו"ר ועדת החינוך והתרבות של הכנסת. ב-1995 נבחר לתפקיד יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והסוכנות היהודית לארץ ישראל. כיהן בתפקיד זה ברוטציה עם סלי מרידור.
ב-1999 נבחר לכנסת ה-15, ברשימת ישראל אחת. בבחירות בכנסת נבחר ב-1999 ליושב ראש כנסת ישראל, ברוב מוחץ - מול מועמדו של ראש הממשלה אהוד ברק. במהלך 2000 החל לבנות עצמו כמועמד לראשות מפלגת העבודה.
בפברואר 2001, לאחר הפסדו של אהוד ברק בבחירות לראשות הממשלה, הודיע בורג על החלטתו להתמודד על ראשות מפלגת העבודה, ובראשה על ראשות הממשלה. בבחירות הפנימיות שהתקיימו ביום 4.9.01 לראשות מפלגת העבודה הפסיד לבן-אליעזר.
בינואר 2003 נבחר לכנסת ה-16 ברשימת העבודה. במקביל הוא נמנה עם יזמי הסכם ז'נבה.

תאריך:  27/06/2004   |   עודכן:  28/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
הוועידה האיסלמית לזכויות אדם בלונדון בחרה את השלישייה כזוכי פרס "האיסלמפוביה"; בוש זכה בפרס הסאטירי על פתיחתו במלחמה נגד הטרור; הנשיא שיראק ורה"מ שרון זכו בפרס בשל המדיניות שהם מנהיגים
רנית נחום-הלוי
בכירים בחברת אל-על מעריכים כי המשבר עשוי להיפטר עוד היום (א'); הסיבה להפסקת הטיסות: משבר באבטחה
רנית נחום-הלוי
השר לשעבר בני אלון תר מכנסייה לכנסייה בארה"ב ומטיף נגד תוכנית נסיגה חד צדדית; הקמפיין, נושא השם "הגנו על לב ישראל", מאורגן על-ידי סופר נוצרי; מציע תוכנית מדינית: הקמת מדינה פלשתינית-ירדנית וטרנספר מרצון של פלשתינים לגדה המערבית ונהר הירדן
אלונה קורן
ברבעון הרביעי של 2003 רשמה כלכלת ארה"ב צמיחה של 4.4% וברבעון השלישי נרשמה צמיחה של 8.2%
גל ברגר
בקהיר מתקיים בימים אלה הפסטיבל לרדיו, טלוויזיה וקולנוע בעולם הערבי; השנה מתחרה בפסטיבל סרטון קצר באורך 35 דקות המתעד את חייו של מנהיג החמאס לשעבר; הבמאי: אנו הולכים על הפרס הגדול; התוצאות - ביום רביעי הקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il