X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הפנייה העביר ח"כ אייכלר לאור דבריו של שר המשפטים במצעד הגאווה, שם אמר: 'החרדים הם האוייבים המשמעותיים ביותר לציבור החילוני'
▪  ▪  ▪

ח"כ הרב ישראל אייכלר (יהדות התורה) קורא (יום א', 27.6.04) לראש הממשלה, אריאל שרון, להתעורר ולפטר מייד את "המסית הלאומני מן הממשלה", כך לדבריו בהצביעו על שר המשפטים יוסף (טומי) לפיד.
"אם ברצונך למנוע מלחמת אזרחים ומעשי איבה נגד יהודים חרדים, פליטי השואה הנאצית וצאצאיהם ברחובות ארץ ישראל, עליך לפטר מיד את ראש מפלגת ההסתה הגזענית מן הממשלה שלך".
"פיטורים כאלה יעבירו מסר לעם השסוע והמפולג שאין ולא תהיה לגיטימיות לגזענות ולמעשי איבה נגד יהודים בארץ ישראל. מי שמגדיר יהודים כאוייבים, קורא בעצם להילחם נגדם בדם ואש", כך במכתב חריף שהעביר ח"כ הרב ישראל אייכלר לראש הממשלה.
את הפנייה העביר ח"כ אייכלר לאור דבריו של שר המשפטים במצעד הגאווה בתל אביב. לטענתו, ביום זה "התייצב שר המשפטים בקריאות מלחמה בככרות רחוב בתל אביב ובנאום הסתה להמון אמר, 'החרדים הם האוייבים המשמעותיים ביותר לציבור החילוני'.
עוד מוסיף חבר הכנסת במכתבו: "בתקופה בה צחצוח החרבות בין דתיים לחילונים על רקע תוכנית הטרסנפר ליהודי גוש קטיף והשומרון, מפזר שר המשפטים חביות חומר נפץ ברחובות תל אביב ומכין את ההמונים בוחרי שינוי לפוגרומים ומעשי איבה נגד יהודים שומרי מצוות, החל מחרדים וכלה בציונים דתיים".
"אם לא יפוטר מייד שר המשפטים והמפלגה הגזענית ביותר בעולם לא תוצא מן הממשלה, ראש הממשלה אריאל שרון ישא באחריות אישית לתוצאות מלחמת אזרחים ופתיחת מעשי איבה בגטו העברי נגד יהודים חרדים", הוסיף ח"כ אייכלר בפנייתו לראש הממשלה.
כמו-כן קרא ח"כ אייכלר לראשי הציונות הדתית להתנתק מן הממשלה כל עוד שינוי שותפה לליכוד. יחד עם זאת ציין הרב אייכלר, כי גם בקרב הציבור ברחובות תל אביב, התקבל טומי לפיד בקריאות בוז, בבואו להסיתם נגד "החרדים האוייבים המשמעותיים ביותר".
נציין לעניין זה, כי חברי סיעת יהדות התורה רואים בסיעת שינוי בכלל וביו"ר המפלגה לפיד בפרט, כגורם המכשיל לאי כניסתם לממשלה. ראש הממשלה בפגישה שקיים עם חברי הסיעה לפני כחודשיים מסר להם, כי טעה בכך שפגע בערכים יהודיים והבטיח שידאג לתקן את המעוות [ראו קישור].
בישיבת הממשלה שהתקיימה היום, תקפו השר לפיד ושר החוץ סילבן שלום זה את זה במהלך דיון על מצבו של העם היהודי בתפוצות. השר לפיד הטיח בשלום: "אתה אנטישמי". שלום בתגובה: "אני אנטישמי? אתה גזען!". לאחר חילופי דברים אלו, חזרו השרים מדבריהם. אולם ראש הממשלה התריס לשר אברהם פורז (שינוי): "אם היית הולך למסגד, ודאי היית חולץ את נעליך" [ראו קישור].

תאריך:  27/06/2004   |   עודכן:  27/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך בהבטחה שהועברה ממשרד האוצר לח"כ אהוד רצאבי; עם זאת מכריז ח"כ רצאבי: אני מודיע כאן, שלא אקבל שום תרגיל ושום משחק. אם האוצר לא יעשה זאת, לא תהיה לי ברירה אלא להעביר את ביטול המס בחקיקה"
הדר פרבר
המשדר יעסוק בנושאים מדיניים, כלכליים וחברתיים בשתי המדינות
יפעת גדות
באמצעות 'מענה קולי ממוחשב'; באינטרנט הורחב השירות לכל המחוזות בארץ; ניתן יהיה לשמור טוב יותר על פרטיותם של הנבחנים
יפעת גדות
אנשים שדיווחו על תחושות של כעס כמעט בכל יום, נמצאו בסיכון גבוה לפתח מחלות חניכיים מאשר אלו שנטו לכעוס לעיתים רחוקות
רועי כוכבי
שלושת הערבים הישראלים, בני 21 עד 25, הורשעו בקשירת קשר לסייע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות ביטחוניות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il