X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במשפט שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה נדונה אפלייתו של מועמד לעבודה עקב היותו בעל מוגבלות ומרותק לכסא גלגלים
▪  ▪  ▪

במשפט מבויים, שהתקיים במרכז הבינתחומי הרצליה בהשתתפותם של תלמידי כיתה ח' מחטיבת הביניים 'רעות', הנוטלים חלק בפרויקט 'חטיבה באקדמיה', הוחלט כי "גם לנכים יש זכות לעבוד בכל מקום".
המשפט המבוים שהתקיים בשבוע שעבר, עסק בנושא החוק לשיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. במשפט נדונה אפלייתו של מועמד לעבודה עקב היותו בעל מוגבלות ומרותק לכסא גלגלים. מקום העבודה אינו מותאם להעסקת אנשים עם מוגבלויות ולכן הועדפה העסקתה של מועמדת ללא מוגבלות.
צוות של שבעה שופטים, שהורכב מתלמידי כיתות ח' מחטיבת "רעות", הכריע פה אחד כי לנכים יש זכות לעבוד בכל מקום. את התלמידים ליוו והדריכו סטודנטים במרכז הבינתחומי הרצליה, החונכים את התלמידים במשך השנה, במסגרת הפרוייקט. הקייס המשפטי נכתב בבי"ס רדזינר למשפטים בבינתחומי הרצליה.
המשפט המבויים התקיים בנוכחותה של ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן. לדבריה "באמצעות הפרויקט מפתחים התלמידים בהרצליה ערכים של מודעות לשיוויון, לחופש הפרט ולערכים מרכזיים בחברה דמוקרטית. עיריית הרצליה פועלת רבות ותמשיך לפעול לשילוב בעלי מוגבלויות בעיר ולהתאמת מוסדות ציבור בעיר לצורכיהם".
פרויקט "חטיבה באקדמיה" החל לפעול במרכז הבינתחומי הרצליה לפני 5 שנים תוך שיתוף פעולה הדוק בין עיריית הרצליה, המרכז הבינתחומי הרצליה וחטיבת "רעות". במסגרת הפרויקט מגיעים מדי שבוע תלמידי כיתה ח' ליום לימודים במרכז הבינתחומי, כאשר סטודנטים מצטיינים של הבינתחומי מלמדים אותם קורסים בסיסיים ומתקדמים במשפטים, במחשבים, בתקשורת ובשיווק. בין הסטודנטים החונכים השנה: רוני לוי, אפרת רפאלי, גיא הולנדר, קרן זגורי, ומיכל מרגלית גוטלזון, מרכזת הפרויקט. מטרת הפרויקט לקרב את התלמידים לאקדמיה וללימודים גבוהים ולחשוף אותם לתכנים ערכיים ופרקטיים במדינה.
פרטי אירוע המשפט המבויים:
שחר, העותר, נענה למודעה שפורסמה מטעם מכון גבעולי.
שחר הוא נכה מלידה , המרותק לכסא גלגלים ובוגר לימודי מתמטיקה בהצטיינות ושימש כמתרגל בחוג למתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים.
שחר הגיש מועמדותו למשרה שהוצעה על-ידי מכון גבעולי להכנת תלמידים לבחינות הפסיכומטריות. מכון גבעולי מנהל את השיעורים במבנה שאינו נגיש לאנשים הרתוקים לכסא גלגלים. העותר זומן לראיון במשרדי מכון גבעולי, אולם בשל מוגבלותו בוצע הריאיון בלובי של החברה. בסופו של יום לא התקבל העותר למשרה. יפית, בחורה אשר איננה בעלת מוגבלות, שהינה בעלת שלוש שנות ניסיון בהוראת מתמטיקה לתלמידי תיכון, התקבלה לתפקיד.
העותר ,שחר, פנה לבית דין לעבודה וטען כי הופלה בעת בחינתו כמועמד לתפקיד.

תאריך:  28/06/2004   |   עודכן:  28/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
בין הסטודנטים: שני זוגות נשואים, שתי אחיות, סטודנטים בשנות הארבעים לחייהם
רנית נחום-הלוי
בדברים אלו מאשים השר לשעבר אפי איתם את זבולון אורלב; אורלב מכחיש הטענות; בישיבת סיעת המפד"ל שהתקיימה היום ציין אורלב כי לא יכול להיות מצב שיו"ר מפלגה [איתם] מצביע בניגוד להחלטות סיעה; גורמים: אם אורלב היה רוצה בקלות יכל להדיחו
נועם שרביט
רק 24 רשויות מקומיות חתמו עד כה על הסכם הבראה, היתר אף לא ביקשו לפתוח חשבון מוגן מעיקולים, המאפשר לשלם משכורות לעובדים, על-פי החוק החדש; פורז מצהיר: נעשה כל שאפשר כדי שכולן יחתמו על הסכם הבראה
גל ברגר
מוח מעוות למתאבדת ממקסים; אין דרך אחרת לתאר את מכתב הצוואה הזה, העובר מדיבורים על תכלית רסיסי גופה של המתאבדת ("לעקור לבבות") ובאותה נשימה על בקשת הסליחה שלה מחנות בגדים לה היא חייבת 50 דינר; הצצה אל תוך מוחם שטוף השנאה של המחבלים המתאבדים
מירב לוי
הסיור מסכם את השתתפות המורים בשנתו הראשונה של הפרויקט "לחיות בארץ הקודש - להכיר ולכבד את ההבדלים"; הסיור נערך במסגרת תוכנית של מט"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il