X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתגלו שינויים בדפוס היומי של הורמון המפקח על הרעב; אצל הגברים הרזים נמצאה עלייה משמעותית ברמות ההורמון בין חצות לשש בבוקר; אצל הגברים השמנים, השיא לא נתגלה בלילה מאחר ואז נמצאו בדרך כלל רמות נמוכות של גרלין
▪  ▪  ▪

שינויים בדפוס היומי של ההורמון המפקח על הרעב יכולים להסביר מדוע חלק מהאנשים משמינים.
מחקר שבוצע באוניברסיטת קליפורניה בחן את רמות הורמון ה'גרלין' בחמישה גברים רזים ובחמישה שמנים.
החוקרים גילו כי רמות הגרלין של הגברים הרזים הגיעו לשיאם במהלך הלילה, בעוד אצל הגברים שמנים הם הגיעו לשיאם דווקא בשעות היום. משמעות הדבר היא כי גברים שמנים נטו לאכול יותר. הממצאים דווחו ל'אקדמיה הלאומית למדע'.
הגרלין מורכב מתאים בקיבה (28 פפטידים של חומצות אמינו המצויות בהיפותלמוס ובקיבה, י.ג.) והוא ההורמון היחיד הידוע שמווסת את הרעב. רמות הורמון זה עולות לפני ארוחה ויורדות שוב לאחר האכילה.
צוות החוקרים בדק כאמור את רמות הגרלין אצל חמישה גברים צעירים רזים ואצל חמישה שמנים. דגימות דם נלקחו מהגברים כל 7 דקות במהלך 24 שעות.
אצל הגברים הרזים נמצאה עלייה משמעותית ברמות הגרלין בין חצות לשש בבוקר, רמות גבוהות יותר אף מרמות הגרלין שנראו לפני הארוחות. בהשוואה, אצל הגברים השמנים, השיא לא נתגלה בלילה מאחר ואז נמצאו בדרך כלל רמות נמוכות של גרלין.
לדברי מוביל המחקר, הממצאים נראו בתחילה סותרים: הציפייה היתה למצוא ברמות הדם של הגברים השמנים כמות גדולה יותר של ההורמון השולט על הרעב, משהו חייב היה 'להפעיל' את הגרלין אצל אנשים שמנים.
הנוכחות המשמעותית ביותר של הגרלין היתה למעשה חסרה אצל הגברים השמנים, מה שמציע כי מערכת הוויסות שלהם 'נעלמה' או שאינה יכולה יותר 'להאזין' לרמזים שלה עצמה. עבור השמנים, הרמות הגבוהות של הגרלין היו במהלך היום כשהיו ערים ויכלו לאכול.
צוות החוקרים בחן רמות של שני הורמונים נוספים בדם המיוצרים על-ידי תאי השומן - לפטין ואדיפונסטין. הלפטין הוא שמודיע לגוף מתי הוא שבע, והאדיפונסטין מסייע לווסת את הרעב.
אצל הגברים השמנים נמצאו רמות גבוהות של לפטין ורמות נמוכות של אדיפונסטין מאשר אצל הגברים הרזים. שלא כמו במקרה של הגרלין, רמות ההורמונים נמצאו זהות אצל שתי הקבוצות.
לדברי החוקרים הממצאים מתריסים כנגד הסטריאוטיפים של אנשים שמנים המתעוררים באמצע הלילה כדי 'לפשוט' על המקרר.
הגברים שבמחקר ישנו במהלך הלילה ושתי הקבוצות אכלו ארוחות שתוכננו לשמור על משקלם הקיים.
כדי שאדם יעלה במשקל ויהפוך לשמן הוא חייב לאכול הרבה. כך שממצאים אלו יוכלו למעשה להסביר מדוע אנשים שמנים אוכלים יותר במהלך היום. הגרלין מדרבן וממריץ את הרעב במשך היום. יתכן שבעקבות ממצאים אלו ניתן יהיה לטפל בהשמנה על-ידי התמקדות בגרלין.
יחד עם זאת, הדגישו החוקרים כי יש צורך עדיין להבין את התעלומה ולמצוא תרופות חדשות שיהיו רגישות יותר לגוף ולרמזיו. הצעד הבא במחקר יהיה לבחון מה קורה במהלך השמנה והרזיה.

תאריך:  29/06/2004   |   עודכן:  29/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
רוצחים מארגון 'הכוח המתמיד של אויבי אללה והנביא' הובילו את החייל כשעיניו מכוסות לעבר קבר שנחפר מראש ושם ירו בו בראשו; "נקמה על הזוועות שבוצעו כנגד השאהידים המוסלמים"
מיכאל דבורין
כך חושף דוח של הסניגוריה הציבורית העוסק בסוגייה זו; ממצאיו הקשים של הדוח מצביעים על תנאים סניטאריים ירודים, חולדות בתאים, תאים ללא אור שמש, מתקנים ללא חצר טיולים, אסירים ישנים על הרצפה בסיטונות, התעללות סוהרים ועוד
עומר כרמון
תת מזכיר המדינה האמריקני חנך נציגות דיפלומטית בטריפולי; מסר למועמר קדאפי מכתב מג'ורג' בוש; "ארה"ב מוכנה לסייע ללוב לבנות חברה חופשית ומשגשגת"
אלונה קורן
לפני כחודשיים חתמה החברה המרכזית על הסכם לרכישת מלוא הבעלות במחלבות טרה
עומר כרמון
ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית: "אספנו דגימות קרקע - עשינו כל מה שרצינו"; "מחר נבקר באתר אחר ונשתמש בציוד נוסף המצוי ברשותנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il