X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מכתב שנשלח לעבדי אינווסטק בעקבות הרכישה הצפויה ע"י הבינלאומי:

ועד עובדי אינווסטק: לבינלאומי אין סנטימנטים; רוב העובדים ילכו הביתה

ממליצים: על העובדים להכין את עצמם נפשית ברמה האישית, ולשמור על בריאותם בימים הקשים הצפויים בקרוב
▪  ▪  ▪

נציגות עובדי בנק אינווסטק שלחה מכתב לכל ציבור העובדים של הבנק, בעקבות ההשלכות של רכישת בנק אינווסטק על ידי הבנק הבינלאומי הראשון (ראו קישור).
מהמכתב עולה כי אתמול (ב', 28.6.04) התקיימו פגישות עם דוד גרנות, מנכ"ל הבנק הבינלאומי ואילן צברי, חשב הבנק ומנהל "פרויקט אינווסטק" מטעם הבינלאומי - עם פורום מורחב של המנהלה ולאחר מכן עם נציגות העובדים. רצ"ב תוכן המכתב:
"האמור להלן הינו מידע שיובא לידיעתכם בדרך הברורה והבהירה ביותר, על מנת לחסוך מכם הפתעות. בכנות ראויה לציון וללא כחל ושרק, הניח גרנות "על השולחן" את תוכניות הקונה לגבי בנק אינווסטק, שמשמעותן הברורה הינה שינוי דרסטי במבנהו ובהרכבו האנושי של הבנק, כאשר לנגד עיני הרוכש עומדת מטרה כלכלית ברורה - למקסם את התשואה על השקעתו במהירות האפשרית.
"לצורך כך הוקמו בבנק הבינלאומי צוותים, שמיד עם חתימת ההסכם בין הקונה למוכר יפשטו על כל יחידות הבנק ויסרקו אותן, במטרה לצמצם, למזג או לסגור יחידות עצמאיות אצלנו, אשר קיימות בבינלאומי, היכולות לקבל שירותים מהבינלאומי וכן את יחידות אינווסטק שאין בהן יתרון יחסי. כל התהליך יהיה מהיר.
"ברור שגם אותן יחידות שברצון הבינלאומי לשמר, כלומר יחידות מול לקוחות, כגון בנקאות פרטית, נאמנות וניירות ערך, ייבדקו לעומק, והבינלאומי - בהחזיקו מאגר גדול של עובדים קבועים - ישאף לנצל את הגמישות הקיימת אצלנו (חוזים אישיים) ולהעביר בפרק זמן לא ארוך עובדים ממנו לאינווסטק.
"הבינלאומי קנה את רישיון הבנק ואת הלקוחות - אבל בהחלט לא קנה את העובדים. נהפוך הוא: יעול המערכת הוא הדבר שימקסם להם את התשואה.
"אנו צופים במידה רבה של וודאות כי בסיום התהליך מדובר על בנק עם מספר עובדים מצומצם ביותר, כאשר גם הם ברובם יוחלפו על ידי עובדי הבינלאומי, בפרק זמן לא ארוך, לאחר שיכירו את הלקוחות.
"אין כל תועלת בפירוט מלא של דברי גרנות, משום שדבריו נאמרו ללא בדיקה בשטח ועל סמך מידע גלוי ושיחות. ואולם, המסקנות העולות מתוכן ברורות.
"על העובדים ברמה האישית להכין את עצמם נפשית! לשמור על בריאותם בימים הקשים הצפויים בקרוב, ולתכנן את עתידם.
"כל שנותר לעשות בימים הקרובים, ערב חתימת ההסכם ותחילת תהליך ה"דיו דיליג'נס" (בדיקת הנאותות - א.ק), הוא להגן על זכויות העובדים שילכו הביתה, שהינם רוב רובם של עובדי הבנק - ולהגיע להסכם הוגן עם אינווסטק.
"על העובדים להפנים כי כל המסגרות הארגוניות והניהוליות הקיימות ייעלמו תוך ימים ספורים. אינווסטק הולכים ולא שבים ולקונה אין סנטימנטים. זו עובדה קשה לעיכול אך אמיתית - ואין טעם לייפות את המציאות.
"אנו נדרוש היום מאינווסטק ומהנהלת הבנק לסיים תוך פרק זמן קצר מאוד את ההסכם עם העובדים, כך שיוודא כי העובדים, שחלקם הניכר מבוגרים ובמציאות הנוכחית במדינת ישראל סיכויי תעסוקתם העתידית הינם אפסיים - ילכו עם תוספת פיצויים הוגנת.
"חברים יקרים: בכל ההודעות ובכל הפעולות עד כה, נשמר אופי ענייני ללא התלהמות וללא איומים. אנו עומדים כרגע בדקה ה-90, ברגע קריטי. אם לא נצליח להשיג ולחתום על הסכם הוגן עד סוף שבוע זה, סביר להניח שכבר לא נשיגו ונצטרך להיערך לימים קשים של מאבק בשיטות שלא הורגלנו בהם.
"עד כה לא נקטנו בכל צעד ארגוני של שיבושים - משום שבבנק כמו שלנו, כל שיבוש הינו כמעט "נשק יום הדין". ואולם, אם אינווסטק יעמידו אותנו בפני קיר אטום - לא תיוותר בפנינו ברירה. אנו תקווה כי לא יהיה צורך בכך".

תאריך:  29/06/2004   |   עודכן:  29/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שלחה משפט בו 160 אותיות ב-43.24 שניות בלבד; השיא הבריטי שהיה עד כה - 67 שניות; זכתה ב-8,000 אירו במזומן
הדר פרבר
הדמות לא תתורגם מאנגלית להודית אלא תהיה דמות של נער הודי מקומי והתכנים גם הם יתאימו לקוראים ההודים
רנית נחום-הלוי
הרמטכ"ל בוועדת חוץ וביטחון: קיים חוסר אמון מוחלט בדוח שהפיצה הוועדה; ח"כ רן כהן: משבר האמון בין הצדדים חייב להיפסק; ח"כ רמון: הרמטכ"ל לא מבין את משמעות ועדת החקירה; יו"ר הוועדה, ח"כ שטייניץ: הרמטכ"ל הבין שהפיקוח על הצבא יהפך אקטיבי יותר
גל ברגר
במצ"ח ובפרקליטות הצבאית בודקים חשדות לפיהן סא"ל ברוך ידיד, קצין במינהל האזרחי, נתן היתרים לפועלים פלשתינים לצורך עבודות פרטיות בביתו, שלא כחוק; מתאם הפעולות בשטחים מינה קצין בודק והממצאים יוגשו בסוף השבוע לחוות דעת הפצ"ר
הדר פרבר
פרויקט ייחודי המאפשר לתושבי העיר לחוות אמנות בלב העיר; הציורים של סטודנטים מביה"ס בצלאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il