X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממחקר שהוכן על-ידי ד"ר יגאל בן-שלום, מנכ"ל הביטוח הלאומי ורני בר-צורי ממרכז טאוב; מהדוח עולה כי 150,000 ילדים נמצאים בסכנה ישירה ומיידית; 30% מהילדים בישראל חיים מתחת לקו העוני
▪  ▪  ▪

350,000 ילדים בישראל חיים ברמות שונות של סיכון לביטחונם הפיזי והנפשי ואף לעצם קיומם. כ-150,000 ילדים ובני נוער נתונים בסכנה ישירה ומיידית, ומעל 600,000 ילדים חיים במשפחות עוני. כך עולה ממחקר בנושא "מדיניות רווחה לילדים ונוער", שהוכן על-ידי ד"ר יגאל בן-שלום, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, ורוני בר-צורי, ממרכז טאוב לחקר המדיניות בישראל.
החוקרים מבקרים את הממשלה שקיצצה בשנתיים האחרונות בכלל הוצאותיה החברתיות, ובכשליש מהיקף קצבאות הביטוח הלאומי המיועדות לילדים.
לדברי החוקרים, התוצאה של הקיצוץ היא פגיעה ממשית ברווחת הילדים ומתבטאת בסגירת מועדונים ומתנ"סים בשכונות מצוקה, סגירת מרכזי קשר להורים מכים ולילדיהם, הפסקת טיפול בעברייני מין קטינים, פיטורי עובדים סוציאליים המטפלים בילדים נכים ועוד.
פרק חשוב בדוח מציג נתונים על כ-150,000 ילדים ובני נוער בסיכון גבוה. מדובר בילדים הנתונים בסכנה ישירה ומיידית, בהם כ-15,000 ילדים בקטגוריה של קורבנות התעללות, קורבנות פגיעה מינית וילדים מוזנחים. המחקר מדווח על כ-20,000 נערות ו-11,000 נערים הנמצאים בהליכי ניתוק מהבית ואין להם מסגרות השתייכות חברתית וקבוצה נוספת של 34,000 נערים עבריינים שמספרם גדל בהתמדה.
בהשוואה עולמית עולה כי 30% מהילדים בישראל חיים בקו העוני. נתון זה הינו גבוה בהשוואה למדינות כמו מקסיקו (26%), ארה"ב (22%), טורקיה ואנגליה (20%), ספרד ויוון (12%) ושוודיה רק 3%. למרות שמדובר במדידה יחסית, ההשוואה אינה מתייחסת לרמה המוחלטת של העוני בארצות השונות.
החוקרים מזהירים כי יעדי האוצר להורדה הדרגתית של קצבאות הילדים עד לסכום אחיד של 144 ש"ח לילד, מעבר לקיצוץ של 24 ש"ח שבוצע בחודש פברואר, יפגעו קשות במשפחות חלשות.
החוקרים מציעים לגבש תוכנית התערבות ברמה הלאומית, תוכנית המיועדת להקטין את הפגיעה בילדים כתוצאה מקיצוצים מתמשכים בתקציבי הרווחה, בתשלומי קצבאות ובאספקת שירותים. החוקרים קוראים לממשלה לאמץ מודלים מהולנד ומאירלנד, שם רותמים ארגונים לא ממשלתיים במערך משולב, כולל קרנות המיועדות לנושא.
מהמחקר עולה כי בישראל רשומים לא פחות מ-846 ארגונים, העוסקים בתחומי רווחה לילדים ונוער, 560 מהם מוגדרים כארגונים פעילים המפעילים שירותים בשטח. לדברי החוקרים קצב הגידול של ארגונים אלה הואץ מאוד בחמש השנים האחרונות, במיוחד בערים: ירושלים, בני ברק, בתל אביב וחיפה.
החוקרים קוראים לממשלה לראות בנושא פרויקט לאומי ולקבל בהקדם החלטת ממשלה על צמצום אחוז הילדים החיים מתחת לקו העוני מ-30% ל-15% עד שנת 2010.

תאריך:  30/06/2004   |   עודכן:  30/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ההוסטל מספק סביבה מקצועית, חמה ותומכת עבור בני הנוער, במטרה לשלבם במסגרות לימודים או עבודה בקהילה המתאימים ליכולתם
גל ברגר
איש מהדוברים הפלשתינים לא הגיב היום להחלטת בג"צ המבטלת את רוב תוואי גדר הביטחון בצפון-מערב ירושלים; ראש הממשלה הפלשתיני בתגובה פושרת ויחידה: "יש להפיל את הגדר, כל הדיבורים לגבי שינוי התוואי אינם רלוונטיים"; הפלשתינים נערכים לדיון בהאג בנושא
מירב לוי
הפרס העונק לברנבוים כהוקרה כנה עבור התגייסותו המתמדת לעשייה של שלום ולמאבק למען דו-קיום, בהערכה לתרומתו המקורית לזכויות האדם
אלונה קורן, הדר פרבר
בשבוע שעבר החליטה המועצה לשידורי כבלים ולווין לבטל את הרישיון של חברת חדשות ישראל להפעלת ערוץ החדשות
גלית יצחק
החולים משתתפים במחקר שנערך במרכז הרפואי תל אביב; הטיפול מבוסס על חומר המשחרר תוצרי חמצן התוקפים את כלי הדם כאשר החומר חשוף לאורך גל מתאים והורס אותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il