X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראשי הערים ועובדיהם ישבשו היום את התנועה למלונות ים המלח - במחאה על אי הצדק שבחלוקת המשאבים בינם לבין המועצה האזורית תמר; לפי דו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם אתמול: גביית הארנונה בתמר היא הגבוהה ביותר בארץ
▪  ▪  ▪

ביום חמישי בשבוע שעבר חסמו ראשי הערים ועובדיהם את צומת ערד בפעם הראשונה - במחאה על החלוקה האי שוויונית של משאבי האיזור בין המועצה האזורית תמר לבין עריהם.
היום (ה', 1.7.04) הם ישובו לחסום את הצומת, המהווה עורק תנועה ראשי למלונות ים המלח, החל מהשעה 14:00 בצהריים. לפיכך, אלפי נופשים שיעשו דרכם לבתי המלון צפויים להיתקע בפקקים.
ראש עיריית ערד, מוטי בריל, הסביר אתמול את המהלך: "המטרה היא שאף נופש לא יוכל להיכנס למלונות ים המלח. המלונות משלמים ארנונה למועצה האזורית תמר, יחד עם המפעלים ואזורי התעשייה, ורק 1300 יחידי הסגולה של המועצה האזורית תמר נהנים מהם. 54% מהעובדים במלונות האלה הם תושבי ערד, והאבסורד הזה, שמתמשך כבר חמישים שנה, חייב להיפסק", הוא אמר.
ראש עיריית דימונה, מאיר כהן, הוסיף: "הדו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם אתמול רק נותן את הגושפנקא לעוול החברתי שמתרחש באזור הקשה הזה כבר שנים.
"משרד הפנים שותף בפרסום של הדו"ח הזה, ואני קורא לשר הפנים להתחיל להזיז את המהלך של חלוקת מועצה עשירה ושביעה עם 1,300 תושבים בלבד, בין ערד ודימונה".
הדו"ח של הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם אתמול, מציב את המועצה האזורית תמר בראש רשימת המועצות האזוריות, עם ההכנסות מארנונה הגבוהות ביותר. לפי הדו"ח, גרפה תמר בשנת 2002 ארנונה לתושב בסכום של 26,500 ש"ח.
לעומתה, הארנונה לתושב בדימונה ניצבת על 732 ש”ח ובערד על 1,366 ש”ח (נתוני 2003). בנוסף, ההוצאה לנפש הגבוהה ביותר גם היא נרשמה לזכותה של המועצה האזורית תמר, ועומדת על 33,262 ש"ח.
כזכור, ראשי הערים ערד ודימונה יחד עם עובדיהם פתחו במאבק "לקידום מהלך של צדק חברתי" לתושבי עריהם לפני כשבועיים. בניגוד לרשויות המקומיות האחרות בישראל הדורשות עוד ועוד תקציבים מן הממשלה, יוצאים ראשי ערד ודימונה, הנמצאות בגרעונות כבדים, בדרישה ליישם "צדק חברתי ולא כסף ממשלתי".
המהלך אותו מבקשים בריל וכהן לקדם הינו חלוקת המועצה האזורית תמר בין ערד ודימונה. המועצה אזורית תמר, שמיליון ו-700 ואלף הדונם שלה מקיפים את ערד ודימונה, גורפת מדי שנה 65 מיליון ש"ח ארנונה ממשאבי האזור.
מלונות ים המלח (ש-53% מעובדיהם הם תושבי ערד), מפעלי ים המלח, פארק המדע תמ"ד (הנמצא בפיתחה של דימונה), ואפילו הכור הגרעיני בדימונה - משלמים כולם ארנונה למועצה אזורית תמר. ועדה לאיחוד רשויות מטעם משרד הפנים המליצה ביוני 2003 לחלק את תמר בין ערד ודימונה ועתה דורשים ראשי הערים לממש את החלטותיה.

תאריך:  01/07/2004   |   עודכן:  01/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מטרת ההשתלמות היא הכרת המאפיינים של איום רעידת האדמה והצגת עקרונות המענה, ההיערכות והטיפול המשולב של המשטרה ופיקוד העורף
ענבל אביב
לקוחות הבנק נתבקשו, לכאורה על-ידי הנהלת הבנק, לשנות את סיסמת הפעילות הבנקאית האינטרנטית שלהם. שינוי הסיסמא נועד לדעת אנשי שלוחת אוניברסיטת דרבי, לאפשר חדירה קלה יחסית לחשבון בעת ביצוע השינוי בסיסמאות
מירב לוי
המשלחת מגיע לכנס בנושא יחסי ישראל-צרפת; הכנס הוא פרי יזמה משותפת של מרכז השלטון המקומי ופורום ישראל-צרפת
עומר כרמון
הדיקטטור העירקי הובא לראשונה בפני שופט כשהוא לבוש בחליפה אפורה וכבול בשלשלאות ברזל; נראה רזה מאוד, חיוור וזקנו גזור בהקפדה; טען: "ג'ורג' בוש הוא הפושע האמיתי"; כתב האישום - עבירות נגד האנושות
יפעת גדות
מחקר עדכני הראה כי שיבוט יוצר חריגה מסוכנת אפשרית בהתפתחות העוברים; עוברי עכברים משובטים סבלו מבעיות התפתחותיות רציניות; ראש האיגוד האירופי לאמבריולוגיה וילודה בבני אדם: "הפריה על-ידי שיבוט צריכה להיות פעולה אסורה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il