X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת החוקה קיבלה את עמדת לשכת עורכי הדין, לפיה יש לקבוע בחוק חובת היוועצות של הסניגוריה הציבורית עם הלשכה בתקנות החדשות המסדירות הסכמי ריטיינר עם עו"ד חיצוניים; עד היום, נקבע התשלום על-פי סוג הישיבה, בית המשפט הדן ומהות האישום
▪  ▪  ▪

בדיון שהתקיים השבוע בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, בעניין הצעת חוק הסניגוריה הציבורית - תיקון שכר טרחה של סניגור ציבורי שאינו עובד הסניגוריה - התקבלה עמדת לשכת עורכי הדין, לפיה על הסניגוריה הציבורית לקיים חובת היוועצות עם הלשכה בהתקנת תקנות חדשות, המסדירות הסכמי ריטיינר עם עורכי דין חיצוניים.
הדיון בהצעת החוק נולד בעקבות עתירת הלשכה כנגד תקנה 6 לתקנות הסניגוריה הציבורית, שאיפשרה לסניגוריה הציבורית להתקשר בהסכם אישי למתן שירותים משפטיים בקבלנות חודשית ("ריטיינר"), מבלי שהיתה לכך הסמכה בחוק.
עד להנהגת הסכמי הריטיינר, התשלום לעורך דין חיצוני מטעם הסניגוריה הציבורית, נעשה לפי תעריף קבוע מכח התקנות, לפיהן שכר הטרחה של סניגור חיצוני יהיה על-פי סוג הישיבה, בית המשפט הדן ומהות האישום.
הלשכה סבורה שהשיטה של הנהגת הסכמי הריטיינר עוקפת את התשלום לפי התעריף הקבוע, את מנגנון ההיוועצות בלשכה וכן את הפיקוח הציבורי שנעשה על-ידי ועדת חוקה. בעוד התעריף הקבוע אושר על-ידי ועדת החוקה, הסכמי הריטיינר והתעריפים שם לא עברו תחת שבט ביקורתה.
בדיון בוועדת החוקה, התחייבו נציגי משרד המשפטים שהתקנות החדשות יותקנו תוך 6 חודשים, תוך היוועצות בלשכה בקביעת תעריפי הריטיינר לעורכי דין חיצוניים ונושאים נוספים. ההצעה אושרה לקריאה שניה ושלישית.

תאריך:  02/07/2004   |   עודכן:  02/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
בטאונה הרשמי של הרפובליקה העממית של סין: "ארה"ב מגבילה את הייצוא הטכנולוגי הישראלי באופן סלקטיבי" "מדיניותה של ארה"ב בנושא זה אינה מכוונת נגד ישראל, אלא נגד סין"
מיכאל דבורין
במה שמוגדר על ידי כלכלנים כמכת מוות לחברת הנפט הרוסית הגוססת, עיקלו אתמול פקידי ביהמ"ש הרוסי את חשבונותיה של חברת הענק וזאת כעירבון לתשלום החוב אותו דורשות רשויות התביעה "מיוקוס" בסך 3.4 מיליארד דולר במסגרת ההליכים המשפטיים
עומר כרמון
שני אזרחים ישראלים, אשר ממשלת ניו זילנד משוכנעת כי הם 'סוכני מוסד', הגיעו במפתיע לבית המשפט העליון במדינה והודו בניסיון להשיג דרכון במירמה ובחברות בארגון פשע; השניים הורשעו על פי הודאתם, עונשם ייגזר ב-15 ליולי
מיכאל דבורין
כך קובע הדוח השנתי של האגודה לזכויות האזרח שפורסם היום; בדוח מצויינות טענות על הפרות בוטות של זכויות הפלשתינים בשטחים, על אפליית האזרחים הערבים של המדינה וכן פגיעות בזכויות עובדים, בזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ובזכויות נאשמים ואסירים
מיכאל דבורין
בהודעת דובר משרד התחבורה נאמר כי סידורי הביטחון בשדה התעופה של איסטנבול הם כעת לשביעות רצונה של ישראל; "טיסת אל על ביום א' הקרוב ה- 4 ליולי מספר NY581 בשעה 18:15 תתקיים כסידרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il