X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד החוץ האירני: "סדאם הכריז מלחמה על אירן, רצח אירנים רבים, השתמש בנשק כימי נגד חיילים ואזרחים אירנים"; "ארה"ב נמנעה מלדון את סדאם על פשעים שביצע נגדנו, בשל רצונה להסתיר את תמיכתה בו במהלך מלחמת אירן-עירק"
▪  ▪  ▪

דובר משרד החוץ האירני מסר ביום א' (4.7.04), כי גורמים משפטיים במדינה עוסקים כעת באיסוף חומר לשם הגשת תביעה נגד שליט עירק המודח, סדאם חוסיין, על פשעים שביצע כנגד העם האירני.
לדברי האירנים, התביעה תוגש בקרוב לבית הדין העירקי הדן כעת את הדיקטטור העירקי על פשעי מלחמה אחרים שביצע: שימוש בנשק כימי נגד הכורדים בשנת 1988 ונגד השיעים בשנת 1991, והפלישה לכווית בשנת 1990.
"סדאם חוסיין הכריז מלחמה על אירן, רצח אירנים רבים, השתמש בנשק כימי נגד חיילים ואזרחים אירנים, הרס בתים והפך אירנים רבים לנכים. בית הדין העירקי חייב להיות פתוח ולדון בכל ההאשמות נגד סדאם", טען משרד החוץ האירני.
מנהיגי אירן טוענים, כי ארה"ב נמנעת מלדון את סדאם על פשעים שביצע נגד העם האירני, בשל רצונה להסתיר את תמיכתה בו במהלך מלחמת אירן-עירק בשנות ה-80'.
כזכור, לפני שלושה ימים הובא סדאם חוסיין בפני שופט עירקי להקראת כתב האישום גנדו. העריץ העירקי הגיע לדיון כשהוא לבוש בחליפה אפורה וכבול בשלשלאות ברזל. הוא נראה רזה מאוד, חיוור, זקנו גזור בהקפדה, ארשת פניו דיכאונית.
הדיקטטור כפר בכתב האישום וסירב לחתום על המסמכים שהוצגו בפניו. את המשפט כינה כ"הצגת תיאטרון - ג'ורג' בוש הוא הפושע האמיתי. אני סדאם חוסיין, נשיא עירק", אמר.
לפני כחודשיים פסק בית משפט באירן, כי על ארה"ב לפצות את ממשלת אירן בסך של 600 מיליון דולר, בשל מדיניותה האנטי-אירנית ובשל מכירת נשק כימי לסדאם חוסיין.
כמה מניצולי התקפותיו הכימיות של שליט עירק המודח, סדאם חוסיין, תבעו את ממשלת ארה"ב בשל חלקה באספקת נשק כימי לעירק במהלך המלחמה. בית המשפט האירני קבע, כי ארה"ב עודדה את סדאם חוסיין לתקוף את אירן בנשק כימי ולכן עליה לשלם לניצולים 600 מיליון דולר.
פסק הדין הועבר לשגרירות שווייץ בטהרן המייצגת את האינטרסים האמריקנים במדינה [ראו קישורים].
[בתמונה: צעירה אירנית, אחת מניצולות התקפותיו הכימיות של סדאם חוסיין]

תאריך:  04/07/2004   |   עודכן:  04/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
מהנתונים עולה כי השנה חל גידול של 30% במספר הנבחנים; משרד החינוך קורא לתלמידים להשתמש בשירותים שמציע אתר האינטרנט של משרד בחינוך
גל ברגר
כך עולה מסקר חדש המתפרסם היום; עוד עולה מהסקר, כי קיים רוב בקרב הציבור הישראלי והפלשתיני, התומך ביוזמה המצרית ובהצבת כוח רב לאומי חמוש ברצועת עזה ב"יום שאחרי"
מירב לוי
התחרות מתקיימת באוניברסיטת בר אילן ותימשך 8 ימים; בין המשתתפים: אמיר באן ושי בושינסקי, מפתחי תוכנת המחשב "דיפ ג'וניור" ואומיד טביבי, מפתח תוכנת ה"פלקון"; תעשיית משחקי המחשב מגלגלת כיום כ-200 מיליארד דולר בשנה
מירב לוי
המל"ג אישרה גם פתיחת תוכנית לימודים לתואר ראשון במתמטיקה שימושית לתעשיה, ותוכנית ללימודי טכנולוגיות מערכות למידה
גלית יצחק
הטיפול מתבצע באמצעות גלי הלם בטכניקה הדומה לריסוק אבנים בכליות, אינו כרוך בכאב ואינו פולשני, אך גם אינו כלול בסל הבריאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il