X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פסיכולוגים טוענים כי למרות החשיבות שבבכי, גברים עדיין נמנעים מלהביע את רגשותיהם בציבור; גבר מוכר שיבכה יזכה מיד לכותרת ראשית בעיתון
▪  ▪  ▪

ההזדמנות לראות במשחק הגמר של גביע אירופה כדורגלן או אוהד המנגבים מפניהם את הדמעות היא בהחלט הצצה נדירה לרגש גברי שאינו ניתן לשליטה. גברים בדרך כלל, וכמעט בכל מקום בעולם, שומרים על חזות קשוחה ואת הדמעות משאירים לנשים...
למרות זאת, פסיכולוגים מאמינים, כי בכי הוא בהחלט דבר חשוב.
פרופ' ברנרד קאפ, היסטוריון מאוניברסיטת וורוויק שבבריטניה אמר, כי למרות שגברים משפרים את יכולתם 'לזרום' עם רגשותיהם, הם עדיין נוטים לשמור את הדברים בבטן, גם אם הדבר מזיק לבריאותם.
מחקר שערך מציע, כי מבחינה הסטורית, כדי שהבכי יהיה 'מקובל', גברים היו צריכים להזיל את הדמעות הנכונות...
בשנים המוקדמות של אנגליה המודרנית למשל, היו הדמעות סימן לחולשה ולכשלון הגבריות, והנושא שוייך למעמדות. עבור האנגלי ה'מתורבת', השליטה על התשוקה והכעס היתה תמצית הגבריות והנימוסים הנכונים, אך עבור אנגלי מהמעמד הנמוך לא היתה זו התנהגות בלתי מתקבלת על הדעת. יחד עם זאת, "ערכים מצ'ואיסטיים" היו רק השפעה תרבותית אחת והערכים הנוצריים לא התיישבו עם דיכוי הרגשות בכפיפה אחת.
לדברי פרופ' קאפ, כיום, נשארו דמויות גבריות טיפוסיות קשורות עם שליטה על הרגשות, במיוחד ברבים, שיכולה להתפס כחולשה. דמויות גבריות ה'שוברות' מוסכמות אלו, לא יזכו אולי לביקורת, אך התנהגותם תהיה יוצאת דופן ובעלת ערך חדשותי...
למרות כל מה שאנו שומעים על 'הגבר החדש' המחובר לרגשות המודחקים שלו, כל גבר ידוע המנגב את דמעותיו בציבור ימצא עצמו בכותרת של העמוד הראשי.
הפסיכולוג הקליני רון ברייסי אמר, כי בכי הוא תפקוד חשוב מאחר והוא גורם לשחרורם של הורמונים הקשורים ללחץ. גברים יכולים לבכות באופן גלוי יותר כיום מאשר בעבר, אך לדבריו, ישנם עדיין גברים החושבים כי זהו סימן לפגיעות. המלכודת היא המחשבה מה יגידו אחרים - החשש כי הבכי יפגע במעמד או בהערכת הגבר, אך למעשה זה הכל בראש.
עוד אמר, כי על גברים להפסיק להתבייש מלהראות את רגשותיהם ולהשתמש בדוגמא של הכבאי ש'נשבר' לאחר שהציל אנשים מהמגדלים הבוערים בפיגוע ב-11 בספטמבר. "הם היו אנשים אמיצים, אבל אמיתיים - עם רגשות אמיתיים".
לדברי ברייסי, בכי טוב הוא דבר מועיל. "גברים לעיתים קרובות משאירים דברים בבטן וחיים עם בעיות זמן רב יותר ממה שהם צריכים, מה שעלול להוביל לעיתים למחלות הנגרמות מלחץ נפשי. גברים רבים יודעים כיצד המכונית שלהם פועלת יותר מאשר על רגשותיהם".

תאריך:  05/07/2004   |   עודכן:  05/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ארגון הבריאות העולמי קורא להזין תינוקות עד גיל ששה חודשים בחלב אם בלבד, זאת בעקבות עדויות מצטברות לגבי יתרונותיו הבריאותיים של חלב האם
יפעת גדות
לפני 54 שנים קיבלה הכנסת את חוק השבות שעל-פיו מדינת ישראל רואה עצמה ביתו של כל יהודי בעולם כולו
עומר כרמון
כל פעמוני הכנסיות צילצלו ברחבי יוון, עשרות אלפי זיקוקי דינור האירו את שמי המדינה, מיליוני אנשים נרגשים ובוכיים יצאו לרחובות, צפרו בצופרי המכוניות, נופפו בדגלים ושרו את ההמנון הלאומי
עומר כרמון
יוסי ביילין, חיים אורון, זהבה גלאון, אבשלום וילן, רן כהן ורומן ברונפמן נפגשו בקהיר עם ראשי הממשל המצרי; יועצו של נשיא מצרים: "יוזמת ז'נבה - הדרך הטובה ביותר"; יוסי ביילין: "אני תומך בהקמת גדר ההפרדה"
עומר כרמון
אירן: "נחזק את קשרינו עם סוריה כדי לסייע בהגבלת ההשפעה הציונית"; חתאמי: "אירן וסוריה יכולות למלא תפקיד טוב יותר מארה"ב בהשגת יציבות ודמוקרטיה בעירק"; שר החוץ העירקי: "לא נתנגד לפעולה אמריקנית נגד סוריה ואירן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il