X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רשם העמותות פתח בחקירה נגד עמותת "דג אילת בריא לאדם ידידותי לים", שעמדה מאחורי הקמפיין בעד כלובי הדגים בכיכובו של דליק ווליניץ; עמותת 'צלול': כלובי הדגים הקימו עמותה פיקטיבית לצורך קבלת זמן אוויר, למרות שמאחורי העמותה עומדים גופים מסחריים
▪  ▪  ▪

רשם העמותות פתח בחקירה נגד עמותת "דג אילת בריא לאדם ידידותי לים", שעמדה מאחורי הקמפיין בעד כלובי הדגים בכיכובו של דליק ווליניץ.
החקירה נפתחה בעקבות תלונת עמותת 'צלול', לפיה כלובי הדגים הקימו עמותה פיקטיבית לצורך קבלת זמן אוויר בזמן קהילה בזכיינית ערוץ 2, 'טלעד', למרות שמאחורי העמותה עומדים גופים מסחריים.
נזכיר, כי כללי הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו (שיבוץ תשדירי פרסומת בשידורי טלוויזיה), תשנ"ב-1992, מגדירים "תשדיר לשירות הציבור" כתשדיר או הודעה שאינו מיועד לקדם עניין מסחרי של גוף כלשהו.
הרקע לחקירה
ב-6 לפברואר השנה עלו לאוויר תשדירים בהם כיכב השחקן דליק ווליניץ, שקראו לרכישת דגי דניס, הגדלים במפרץ אילת. מבירור שערכה עמותת צלול התברר, לטענתה, כי מאחורי מסע הפרסום עומדת עמותת "דג אילת בריא לאדם ידידותי לים" וכי הוא משודר בימי השידור של זכיינית ערוץ 2 "טלעד" כ-"תשדיר לשירות הציבור", שכאמור, אינו אמור לקדם עניין מסחרי של גוף כלשהו.
בירור נוסף העלה שהעמותה נרשמה כיממה לפני עליית התשדירים עם דליק לאוויר. ב'צלול' טוענים, כי חוק העמותות קובע שעל העמותה להתאגד למטרה חוקית שאינה מכוונת לחלוקת רווחים, אבל עמותת דג אילת פועלת לקידום עסק של הגוף המסחרי העומד מאחוריה - חברת דג-סוף בע"מ, אשר אף פועל בניגוד לדין. עוד נטען, כי במטרותיה וברישומה של עמותת דג אילת לא נרשם דבר המלמד על הקשר שלה לחברת דג-סוף, ובכך נגרמה הטעייה של מי שנמצא בקשר עם עמותה זו.
עיון ברשימת מייסדי עמותת דג אילת העלה, כי מייסדי העמותה הינם עובדי משרד עורכי הדין אהרונסון, אבולעפיה, גלאון, צין, אמודאי ושות', המייצגים את חברת דג-סוף מזה מספר שנים בהליכים משפטיים שונים המתנהלים כנגדה, לרבות ייצוגה בהליך, אשר לאחרונה ניתן בו פסק דין של בית המשפט לעניינים מינהליים בבאר שבע (עת"מ 288/03), שם נקבע שעל חברת דג-סוף להוציא את מתקניה מחופי מפרץ אילת, שכן אין בידה את האישורים הנדרשים כחוק לפעילותה [ראו קישור].
מנכ"ל 'צלול': מדובר בעמותה פיקטיבית
במכתב ששלח היועץ המשפטי של עמותת 'צלול' לרשם העמותות נכתב, בין היתר: "שידור מסע הפרסום של עמותת דג אילת מהווה הפרה בוטה וחמורה של סעיף 1 לחוק העמותות, נוכח העובדה שהעמותה עושה שימוש פסול בכסות של עמותה ללא כוונת רווח ומנצלת זמן שידור פרסומות אשר נועדו לקידום אינטרסים חברתיים, לצורך קידום אינטרסים כלכליים גרידא. מכתב בנושא הופנה לרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו, אשר הודיעה לטלעד, כי אכן מדובר בפרסומת מסחרית, אשר שודרה שלא במתכונת המיועדת לה".
מנכ"ל עמותת צלול, עו"ד יריב אברמוביץ', אומר כי "חוסר תום-ליבה של עמותת דג אילת, הבא לידי ביטוי במועד הקמתה - יום אחד בלבד טרם עליית מסע הפרסום לשידור - מביא למסקנה, כי מודבר בעמותה פיקטיבית שכל רישומה נעשה כדי לאפשר שידור מסע הפרסום של הגוף המסחרי העומד מאחוריה במסווה של עורכי דינה. אני משוכנע כי רשם העמותות יחקור את העניין עד תום, ומקווה כי יפרסם את ממצאיו בקרוב".

תאריך:  06/07/2004   |   עודכן:  06/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
עורכת הדין מיכל מויל (28) הצטרפה למחלקה הבינלאומית של המשרד, עורך הדין רני כהן (28) הצטרף למחלקת המקרקעין ועורכי הדין חניטל בלינסון (25) ואורן רוט (27) הצטרפו למחלקת הליטיגציה; הארבעה עשו את התמחותם במשרד
נועם שרביט
בית המשפט נענה לבקשת המועצה לצרכנות למנות מומחה חוקר מתחום הכלכלה והשיווק כדי לקבוע את "גודל הקבוצה" התובעת בתביעה הייצוגית נגד תנובה; השופט דחה את בקשת תנובה לפצל את הדיון לשאלת החבות ואח"כ לשאלת הנזק
עומר כרמון
ממשלת עירק מציעה לטרוריסטים להפסיק את פעולותיהם החמושות תמורת התחייבות כי הכוחות הזרים ייצאו מהמדינה ותשמר זהותה הערבית והאיסלמית של עירק; סגן שר החוץ העירקי: "לא נקיים קשר עם ישראל"
מירב לוי
בישיבה החליט ראש הממשלה לזרז את אישור תוכניות המתאר לישובים ולסיים את תוכנית ההבראה ברשויות; שרון גם דרש לקדם את נושא שירותי הדת במערכת הביטחון שלא במסגרת חקיקה
רנית נחום-הלוי
את היוזמה העלה ח"כ יצחק הרצוג (העבודה); לדברי סגן שר הביטחון - המאחזים המיועדים לפינוי: מאחזים הבאים המתוכננים לפינוי הם: נגוהות מערב, גבעת הדגל בקרני שומרון, מצפה אסף, מצפה יצהר גבעת הרווקים, וגבעת הראה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il