X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוחמד אל-ברדעי ינסה לשכנע את ישראל לחתום על האמנה לאי הפצת נשק גרעיני; לא ילחץ להסרת העמימות; ישראל סירבה לכלול את הכור בדימונה בתוכנית הביקור; ישראל: "נקשיב לדבריו ונתייחס לגופו של עניין בהתאם לפרמטרים של מדיניותנו הקיימת והמוכרת היטב"
▪  ▪  ▪

מוחמד אל-ברדעי, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), יגיע היום לישראל (ג', 6.7.04), במסגרת מאמציו למען מזרח תיכון נקי מנשק גרעיני.
במהלך הביקור שייארך 48 שעות, צפוי אל-ברדעי להיפגש עם ראש הממשלה אריאל שרון, שר הבריאות דני נווה ובכירים בוועדה הישראלית לאנרגיה אטומית.
אל-ברדעי צפוי לטוס בשמי ישראל כדי להתרשם מ'מותניה הצרות' של המדינה. ביום ה' ירצה באוניברסיטה העברית בירושלים.
אל-ברדעי ביקר בישראל לפני שש שנים וסייר במרכז למחקר גרעיני ביבנה. ישראל שוב סירבה לכלול בתוכנית ביקורו את הקריה למחקר גרעיני בדימונה. ראש הסוכנות ויתר הפעם על הביקור ביבנה.
לרגל הביקור פרסמה הוועדה הישראלית לאנרגיה אטומית את ההודעה הבאה: "ישראל תקבל בברכה את מנכ"ל סבא"א ותאזין בקשב רב למה שיש לו לומר ותתייחס לגופו של עניין בהתאם לפרמטרים של מדיניותה הקיימת ומוכרת היטב".
כידוע, מדיניותה של ישראל אינה מאשרת או מכחישה כי ישראל מחזיקה בנשק גרעיני. על-פי ידיעות שהתפרסמו בעולם, ברשותה של ישראל בין 180-300 פצצות גרעיניות.
לפני ימים אחדים אמר אל-ברדעי, כי במהלך הביקור אין בכוונתו לדרוש מישראל להסיר את העמימות בנושא הגרעין. "אני חושב שברור לכל שלישראל יש לפחות יכולת לנשק גרעיני - אם אינה מחזיקה כבר בנשק כזה. על ישראל להחליט מתי ברצונה להסיר את העמימות ולהצהיר על כך. בביקורי הקרוב בישראל איני מתכוון לדרוש ממנה שתעשה זאת".
"ככל שאנו יודעים, ישראל הינה המדינה היחידה במזרח התיכון המחזיקה במתקני גרעין שאינם נמצאים תחת פיקוח בינלאומי. האו"ם העניק לי מנדט לפעול לשם פירוקו של המזרח התיכון מנשק גרעיני, במסגרת מנדט זה אגיע לביקור בישראל. אני חושב שצריך להיפטר מכל מאגרי הנשק להשמדה המונית במזה"ת. ישראל מסכימה עם זה. אך הם אמרו שזה חייב לבוא במסגרת של הסכם שלום".
לפני כשבוע קרא אל-ברדעי לשתף את ישראל בשיחות המתקיימות כעת על שינוי האמנה לאי הפצת נשק גרעיני: "כל שינוי באמנה חייב לקחת בחשבון את הודו, פקיסטן וישראל. אנו חייבים להביא אותם לשולחן הדיונים. ללא הכללתם, ייכשלו כל מאמצינו".
"ישראל, הודו ופקיסטן לא הצטרפו לאמנה. פיתוח הנשק הגרעיני שלהם מתבצע ללא פיקוח, מדינות אלו מחזיקות בנשק גרעיני ותורמות למתח בזירה הבינ"ל. פירוקה של ישראל מנשק גרעיני יכול להוות חלק ממשטר ביטחון חדש במזה"ת שיילך יד ביד עם תהליך השלום".
לפני כחודש, אמר אל-ברדעי לעיתון האמריקני, ניוזוויק, כי לא יכון שלום במזרח התיכון מבלי שישראל תתפרק מכלי הנשק להשמדה המונית ברשותה. "יש תחושה של תסכול ואי-אונות באזור, משום שישראל נותרת מחוץ למשחק. המזרח התיכון הינו האזור המסוכן ביותר בתחום הפצת הנשק להשמדה המונית, משום שאין בו איזון ביטחוני".
"חייבים לעבוד על תוכנית ביטחונית חדשה באזור, בדיוק כפי שפועלים בנושא תהליך השלום. לצערי, זה לא קורה. הדגש היה תמיד על אדמה תמורת שלום, אך אין דיון רציני בנושא דרישות הביטחון. איני רואה סיכוי לשלום בר-קיימא במזרח התיכון, מבלי שהאזור יהיה נקי מנשק כימי, ביולוגי וגרעיני".
שבועיים קודם לכן, אמר אל-ברדעי בהופיעו בפני הוועדה לענייני חוץ של הפרלמנט הצרפתי: "ישראל יושבת על יכולת גרעינית, אך דווקא על כל האחרים מוטלות מגבלות, בנוסף לכך שהם נקראים לאמץ את האמנה לאי הפצת נשק גרעיני".
לפני כחודשיים מסרה סוכנות הידיעות האירנית מפי מקור דיפלומטי בווינה (מקום מושבה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ע.כ), כי ביקורו של ראש הסוכנות, מוחמד אל-ברדעי, ינוצל כדי לחשוף לראשונה את יכולתה הגרעינית של ישראל.
על-פי הדיווח, סיכמו ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, ונשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, כי בעקבות הביקור תכריז ישראל על נכונותה לחתום על האמנה לאי הפצת נשק גרעיני, בתנאי שתוכר כמעצמה גרעינית.
ישראל חברה בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אך מסרבת לחתום על האמנה לאי הפצת נשק גרעיני "עד להשגת הסדר במזה"ת. במידה ותוכר ישראל כמעצמה גרעינית, היא תורשה לשמור על מאגר כלי הנשק הגרעיניים שברשותה, משום שהאמנה אוסרת על "פיתוח נשק גרעיני או טכנולוגיה גרעינית בידי מדינות שאלה אינם מצויים בידם".
לפני כחודש אפשרה ישראל ביקור תקשורתי בקריה למחקר גרעיני בנגב. לפני כשבוע אישרה ממשלת ישראל חלוקת כדורים נגד קרינה לתושבי דימונה ויבנה הסמוכים למרכז למחקר גרעיני בשורק (ממ"ג) ובקריה למחקר גרעיני- נגב (קמ"ג).
בראשית השבוע חנכה הוועדה הישראלית לאנרגיה אטומית אתר אינטרנט שכתובתו www.iaec.gov.il. על-פי הנאמר באתר: "כאן תוכלו לקרוא מחקרים ופרסומים, להיחשף לפעילות הבינלאומית בתחום הגרעין, ללמוד על נושא הבטיחות בעבודת הוועדה לאנרגיה אטומית, להתעדכן בהודעות הדובר ועוד. כמו כן תוכלו לצפות בתמונות, לתאם ביקורים, להתעניין באפשרויות תעסוקה בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ולבדוק אפשרות לקבל סיוע טכני".
[בתמונות: מרבדי פרחים - הממ"ג והקמ"ג באתר החדש של הוועדה הישראלית לאנרגיה אטומית]

תאריך:  06/07/2004   |   עודכן:  06/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
כפר הנופש יפעל בתחילת אוגוסט החל מהשעה 12:00 בצהרים אל תוך הלילה; קוקה קולה מקימה את "כפר המוסיקה" בחוף ניצנים
עומר כרמון
רוני קסרילס, השר לעינייני מודיעין בממשלת דרום אפריקה, ביקש מנציגים פלשתינים להעביר לו מידע על אזרחים דרום אפריקנים המשרתים בצבא הישראלי
עומר כרמון
למעלה מ-120 מיליון מוסלמים הלכו להצביע בבחירות הכלליות הראשונות לנשיאות אינדונזיה; תוצאות ראשונות: אין הכרעה; המועמד המוביל סוסילו במבנג יודהויונו צפוי להמשיך בשיתוף הפעולה עם ארה"ב; הנשיאה מגוואטי סוקרנופוטרי נאבקת על השתתפות בסיבוב השני
נועם שרביט
רשם העמותות פתח בחקירה נגד עמותת "דג אילת בריא לאדם ידידותי לים", שעמדה מאחורי הקמפיין בעד כלובי הדגים בכיכובו של דליק ווליניץ; עמותת 'צלול': כלובי הדגים הקימו עמותה פיקטיבית לצורך קבלת זמן אוויר, למרות שמאחורי העמותה עומדים גופים מסחריים
מחלקה ראשונה
עורכת הדין מיכל מויל (28) הצטרפה למחלקה הבינלאומית של המשרד, עורך הדין רני כהן (28) הצטרף למחלקת המקרקעין ועורכי הדין חניטל בלינסון (25) ואורן רוט (27) הצטרפו למחלקת הליטיגציה; הארבעה עשו את התמחותם במשרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il