X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפרשה הזו מסעירה את הרחוב הפלשתיני זמן רב; מדובר במלט מצרי אשר הוברח לישראל בסיוע חברות פלשתיניות ושימש בבניית גדר ההפרדה; בפרשה מעורבים בכירים ברשות הפלשתינית; בימים אלה גובר הלחץ הפנים-פלשתיני להעמיד לדין את המעורבים
▪  ▪  ▪

הפרשה הזו מתגוללת כבר לא מעט זמן וממשיכה להכות גלים ברשות הפלשתינית. יש מי שרואה בה את פסגת השחיתות הפלשתינית לדורותיה. שחיתות אשר גילוייה מונחים כחרב על צווארם של אישים פלשתינים רבים, בהם בכירים ביותר, אשר שמם השתרבב לפרשה. פרשת המלט הפלשתינית - הפרשה שמסרבת לדעוך.
סיוע פלשתיני בהקמת הגדר
מבלי להיכנס לעומק הפרטים, המדובר בפרשה אשר התפוצצה לפני מספר חודשים בעיתונות המצרית, כאשר העיתון "אל-ערבי" הנאצריסטי במצרים פרסם את דבר הסכם שיתוף הפעולה בין איש עסקים ישראלי מחיפה לבין חברות מלט מצריות. על פי אותו הסכם, אמור היה איש העסקים הישראלי לייבא ממצרים עשרות אלפי טונות של מלט, לצרכים שונים בישראל. עם חשיפת שיתוף הפעולה, בוטל ההסכם.
האיש, זאב בלינסקי, פנה לפיכך לכמה חברות פלשתיניות במטרה לשכנען לתפוס עמדות תיווך, ועל מנת שהסכם ייבוא המלט יוכשר כדת וכדין, בעיניים מצריות. אותן חברות פלשתיניות השיגו אישורי ייבוא מלט פיקטיביים לשוק הפלשתיני, אך המלט - יועד בסופו של דבר, לשוק הישראלי. השמועות עשו להן כנפיים ועד מהרה התברר, כי המלט, שימש בבניית גדר ההפרדה בגדה.
מעורבים: שרים פלשתינים וקרוב של אבו עלא
מייד עם היוודע דבר המעורבות של בכירים פלשתינים בפרשה, ובראשם קרוב משפחה של ראש הממשלה, אחמד קריע (אבו עלא), ושני שרים פלשתינים - ג'מיל טריפי וטאהר אל-מסרי, החלו להגיע גלי הביקורת. בחמאס דרשו להעמיד לדין את המעורבים בפרשה. הרחוב הפלשתיני הרים גבה לנוכח הסיוע מצד בכירים פלשתינים בבניית גדר ההפרדה, למען תועלת אישית. כך קרה, שהרשות הפלשתינית, אשר מקפידה לגנות את הקמת "הגדר הגזענית" ואשר קוראת להפלתה, העלימה עין מהעברת המלט להאצת עבודות הבנייה בגדר.
ועדת החקירה: הרשות העלימה עין
בעקבות לחץ הרחוב הפלשתיני הוקמה ועדת חקירה פרלמנטרית בראשות ד"ר חסן ח'רישה לבדיקת הפרשה. בתום בדיקה שנמשכה שבעה חודשים, האשים ד"ר ח'רישה עצמו את בכירי הרשות, בהעלמת עין, ובייחוד את משרד האוצר הפלשתיני. בחודש שעבר אושרו ממצאי הועדה על ידי המועצה המחוקקת הפלשתינית, אשר המליצה להעמיד לדין את "בעלי ההשפעה" המעורבים. ח'רישה, קיבל איומים על חייו על רקע הגילויים, מהם עולה בין היתר כי מפעל "אבו קריע" השייך למקורבו של אבו עלא, מעורב במכירת המלט לישראל.
האם יודחו שרים?
בפועל, הרשות הפלשתינית לא נקטה עד כה בצעדים כלשהם בפרשה. היום (ג', 6.7.04) מגלים מקורות פלשתינים בעזה כי עוד החודש צפויה הממשלה הפלשתינית להדיח שני שרים, על רקע מעורבותם בפרשה. בסוכנות הידיעות הכוויתית דווח אתמול כי שר התעשייה והמסחר הפלשתיני, מאהר אל-מסרי, הוא אחד מתוך השניים הצפויים להדחה. את אל-מסרי יחליף על פי ההערכות פארס קדורה. עבד אל-עזיז שאהין יוחזר כפי הנראה לתפקיד שר האספקה הפלשתיני, תפקיד אשר צומצם בהרכב הממשלה הנוכחי והוכפף תחת משרד התעשייה והמסחר. בלי קשר, אמרו המקורות, יוחלפו אף שר הפנים (בהתאם לדרישת מצרים) ושר ההסברה הפלשתיני.
עצומה פלשתינית: להעניש המעורבים
במקביל, הוחל בימים אלה באיסוף חתימות לעצומה פלשתינית הקוראת להשלים את החקירה בפרשת המלט ולהעמיד לדין את המעורבים. "אנו החתומים מטה, מגנים את החברות הפלשתיניות אשר הבריחו מלט מצרי לשוק הישראלי. כמו כן, אנו מגנים את ההקלות שעשה משרד האוצר הפלשתיני במתן 'אישורי ייבוא פתוחים' לאותן החברות... עסקת המלט מסבה נזק רב לעמידה האיתנה הפלשתינית ופוגעת באינטרסים של העם הפלשתיני".
כך או כך, נראה כי הרשות הפלשתינית תנסה להתחמק מעונשים של ממש נגד המעורבים השונים בפרשה, ותנקוט בצעדים סמליים בלבד על-מנת להשקיט את הרוחות.

תאריך:  06/07/2004   |   עודכן:  06/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
מנהל מחלקת ביטחון העביר הדרכה בנושא לכל מפעילי הקייטנות העירוניות; כנס בטיחות נערך גם לעובדי העירייה; מורים וגננות עוברים קורס עזרה ראשונה
אלונה קורן
הסיבה: היצע הקרקעות למגורים באזור המרכז הוא זעום - בשל המערכת התכנונית-הבירוקרטית בישראל
נועם שרביט
השופטים הכריעו בשאלה משפטית שנתגלעה בעקבות תיקון לחוק, שיצר לאקונה: מהו מועד הבחירות כאשר ראש הממשלה הוא שפיזר את הכנסת הקודמת; השופטים הפכו את החלטת השופטת דורנר, שסברה כי מועד הבחירות הוא נובמבר 2007
עומר כרמון
המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב: "במהלך 120 הימים הקרובים ובממשל שיבוא, ג'ון אדוארדס ואני ניאבק למען אמריקה שאנו אוהבים"; "ניאבק כדי להעניק למעמד הבינוני משכורות הוגנות וביטוח בריאות"; "נדאג לכך שאמריקה לא תפגע משום שהתעקשנו לעשות זאת לבד"
מירב לוי
כך עולה ממחקר שערך נבות עבאדי, חבר קיבוץ דגניה א', במסגרת עבודת מחקר בשלוחת אוניברסיטת דרבי; מהמחקר עולה עוד, כי חברי הקיבוץ אינם רוצים לקבל ייעוץ כלכלי חיצוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il