X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברי הכנסת הקוראים לבחירות יו"ר המפלגה טוענים: חשבנו שהבחירות לכנסת יהיו ב-2007; התנגדות גורפת להצטרפות לממשלת אחדות - באם ותועבר פניה כזו מהממשלה; ח"כ שמחון מציע "עסקת חבילה" עם הליכוד
▪  ▪  ▪
שמחון, מציע הצעת פשרה

יממה לאחר פסיקת בג"צ, כי הבחירות לכנסת יתקיימו ב-2006 ולא ב-2007, כפי שחשבו בתחילה, במפלגת העבודה נשמעים קולות הקוראים להקדמת הבחירות לתפקיד יו"ר המפלגה, בו מכהן היום ח"כ שמעון פרס.
ח"כ שמעון פרס נבחר ליו"ר המפלגה הזמני עד נובמבר 2005. באם הבחירות לכנסת יוקדמו, טוענים חברי הכנסת בעבודה, יש להתכונן להם כראוי ולהציג לציבור מועמד ראוי וקבוע.
העומדים בראש קריאה זו הם חברי הכנסת מתן וילנאי, איתן כבל ובנימין בן-אליעזר, כמועמד אלטרנטיבי לפרס. ח"כ וילנאי: "הנחנו שהבחירות יתקיימו ב-2007, ועל סמך זאת נבחר פרס ליו"ר מפלגה עד נובמבר 2005, צריך לשנות ולהגיע להכרעה אחרת".
ח"כ כבל: "הבחירות הוקדמו, ובחירתו של פרס ליו"ר מפלגה זמני נקבעה בהסתמך על העובדה שהבחירות יתקיימו ב-2007. אם אנחנו מבקשים להתנהג כאופוזיציה לכל דבר, יש להיערך לבחירות חדשות". בישיבת סיעת העבודה שהתכנסה הבוקר, התנגד כבל נחרצות ל"רמזים" שנשמעו מצד פרס לאפשרות של הצטרפות לאחדות.
"אבהיר", אמר פרס, "לא היתה פניה אלינו לממשלת אחדות לאומית ולא תהיה פניה אלינו. כולם יודעים, שאם תהיה פניה היא חייבת להיות גלויה ותובא לדיון ומחלוקת... הליכוד דוחה את המעשים ועלינו לשפוט לפי המעשים בלבד". פרס ציין, כי בעקבות פסיקת בג"צ קיימות שתי אפשרויות: או שהממשלה הנוכחית תישאר בתפקידה עד 2006, או שהממשלה תיפול ויוקדמו הבחירות. פרס ציין, כי מבחינתו העדיפות הטובה ביותר היא היאחזות בממשלה הנוכחית ותמיכה בה - כל זאם באם היא מובילה מדיניות של הינתקות מעזה.
לדברים אלו מתנגד ח"כ עמיר פרץ (עם אחד-העבודה) שאמר, "על מפלגת העבודה להתאחד ולפעול באופן ברור לבצע את המשימה [הינתקות] ולא להשאיר זאת שמישהו אחר יעשה את העבודה. אני מתנגד לאחדות בכל תוקף. ברגע שזה יקרה העבודה מכריזה שהיא נותנת גיבוי למפלגה אחרת, ושהיא לא ראויה לעמוד בראשות השלטון. יש להחליף את הממשלה הזו ולעשות את הכל כדי להקדים את הבחירות - זו האחריות הלאומית".
מי שניסה דווקא להגיע לפשרה היה ח"כ שלום שמחון שהציע בישיבת הסיעה "עסקת חבילה" עם הליכוד. על-פי עסקה זו או שהעבודה תעניק רשת ביטחון לליכוד, או שתצטרף עימה לממשלת אחדות. כך או כך, על הליכוד יהיה "לשלם" בתמורה באמצעות שינויים בתקציב המדינה, תאריך מוגמר לתוכנית ההינתקות מחבל עזה ותאריך מוסכם ומוקדם להקדמת הבחירות לכנסת.

תאריך:  07/07/2004   |   עודכן:  07/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
אולג צ'רנומוריץ, שהיה מועמד למועצת עיריית אילת, הורשע במסגרת עסקת טיעון בהפרת אמונים ונקנס ב-10,000 ש"ח ועבודות שירות; הפרקליטות: האינטרס הציבורי ימוצה בהעמדתו לדין משמעתי
עומר כרמון
שר האנרגיה האמריקני: "מדובר בהישג משמעותי לממשל בוש, מבצע שנועד למנוע מחומרים גרעיניים מסוכנים ליפול לידי טרוריסטים ומדינות שכנות המעוניינות לפתח נשק גרעיני"; "למעלה מ-1.7 טון של אורניום מועשר הוטסו לארה"ב"
גל ברגר
בצהריים אירע פיצוץ ברכב בשכונת זייתון בצפון רצועת עזה; בצה"ל מסרבים לפי שעה להתייחס לאירוע; דיווחים סותרים בנוגע לנסיבות האירוע - טרם התברר אם מדובר בחיסול או ב"תאונת עבודה"; ירי רקטות הקסאם על שדרות נמשך
גלית יצחק
תערוכת ציורי ילדים מכל העולם, הכוללת למעלה מ-60 תמונות נתרמה לבית החולים 'ספרא' לילדים; לציורים אלו יתווספו ציורים חדשים של ילדי המחלקה האונקולוגית וילדים נוספים המאושפזים בתקופה זו בבית החולים
יפעת גדות
המופעים יתקיימו מדי יום שלישי בגן מאיר שבמרכז ובפארק דוידוף שבדרום; בין המופעים: "שירים כמו יין" - גבי ברלין שר עם הקהל בלוויית נגנים, "חלון לים התיכון" - יוסי לב וחברים במופע שירה בציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il