X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האם תושבים הבאים להתגורר באזור כפרי רשאים למנוע הקמת רפת במושב?

תושבי היישוב מתן תובעים למנוע הקמת רפת במושב ירחיב

תושבי היישוב הקהילתי הצעיר יחסית, המצוי בגבול השרון והשומרון, חוששים מהמפגעים שתגרום הרפת ומהפגיעה באיכות חייהם; מזכ"ל תנועת המושבים: "זהו שיא חדש של חוצפה", תושבים הבאים לגור בסמוך לאזור כפרי אינם יכולים למנוע מחקלאים להתפרנס
▪  ▪  ▪

האם תושבים הבאים להתגורר באזור כפרי רשאים למנוע הקמת רפת במושב? זו השאלה בה יצטרך להכריע בית המשפט המחוזי בתל אביב, אליו הוגשה תובענה של הוועד המקומי של היישוב הקהילתי מתן, בדרישה לבטל את התוכנית להקמת רפת במשק של אלי דלה במושב ירחיב. לטענת הוועד המקומי, הרפת תיצור מפגעי רעש מפעיית הפרות וממכונות, זיהום אויר, ריחות, זבובים, חרקים ומפגעים נופיים.
מדובר בשני יישובים המצויים בשטח המועצה האזורית דרום השרון, סמוך לכפר סבא, המצויים על גבול קו התפר. בעוד שירחיב הוא מושב שהוקם בשנת 49', המשתייך לתנועת המושבים וגרים בו כ-600 תושבים, הרי שמתן הוא ישוב קהילתי שאיכלוסו החל בשנת 95', ומתגוררים בו כ-3,100 תושבים.
באמצע שנת 1991, הוציא משרד השיכון מכרז על אדמות שהפשיר מינהל מקרקעי ישראל. מדובר היה בקרקע לבניית ישובים חדשים, ברעיון שאותו יזם שר השיכון דאז, אריאל שרון, כדי להציע פתרונות דיור זולים לזכאי משרד השיכון בלבד. הכוונה היתה לספק מגרשים לזוגות צעירים במחיר סימלי, ולאפשר להם בנייה מרוכזת באמצעות עמותות כדי להוזיל את העלויות.
התוכנית נידונה לאחרונה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה ואושרה להפקדה, בכפוף למספר תנאים. אולם לטענת הוועד המקומי של מתן, בעלי הקרקע - מינהל מקרקעי ישראל, מתנגד להקמת הרפת במיקום הנוכחי.
הרפת החדשה בירחיב אמורה לקום במסגרת הרפורמה בענף הרפת, המעניקה סיוע כספי ותמריצים לשדרוג, איחוד והרחבה של רפתות במגמה לעודד את ההתיעלות בייצור החלב.
מזכ"ל התאחדות החקלאים: זהו שיא חדש של חוצפה
מזכ"ל תנועת המושבים, איתן בן-דוד, אמר שתביעת הוועד של מתן היא "שיא חדש של חוצפה". לדבריו, "לא ייתכן שתושבים שעלו על הקרקע לפני פחות מעשור, בידיעה ובכוונה ברורה לגור באזור כפרי, ימנעו מחקלאים שגרים במקום עשרות שנים להתפרנס מחקלאות. אין מדובר כאן בהקמת רפת באמצע עיר, אלא בשטח חקלאי לכל דבר".
בן-דוד הוסיף, כי חששם של תושבי מתן מהרפת מוגזמים. "הרפת רחוקה למעלה מ-300 מטר מהיישוב. היא תוקם בהתאם לתקנים ולדרישות איכות הסביבה המחמירות ביותר, ולכן אין לצפות שהיא תגרום למטרד לתושבים", אמר. תושבי מתן צריכים להיות אסירי תודה לחקלאי ולמתיישבי ירחיב המעבדים את האדמות מסביבם, תורמים להעלאת איכות חייהם והם אלו שהגנו ומגנים בחמישים השנים האחרונות על אדמות הלאום בבעלות יהודית, אמר בן-דוד.
מזכ"ל תנועת המושבים הזהיר, שאם תתקבל התובענה וייאסר בסופו של דבר על מושב ירחיב להקים את הרפת, יהיה בכך תקדים שיתקע עוד מסמר בארון המתים שמדינת ישראל הולכת ומכינה במו ידיה להתיישבות ולחקלאות.

תאריך:  07/07/2004   |   עודכן:  07/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
המערכת של כ-200 שעוני סינאל הותקנה בכ-150 סניפים של הקופה, הפזורים ברחבי הארץ ומחוברים למערכת מרכזית אחת, אשר מאפשרת ייעול של בקרת נוכחות העובדים בארגון
מיכאל דבורין
בהצעת חוק שהגיש ח"כ קרא הוצגו ממצאים לפיהם נהגים מעשנים מעורבים בתאונות ב-50% יותר מלא מעשנים; לאור נזקי הבריאות הידועים של העישון למעשנים ולסביבתם, יש לאסור על נהגים לעשן בעת הנהיגה
רנית נחום-הלוי
את הצעת החוק הגשיה ח"כ מרינה סולודקין (ליכוד); סולודקין טוענת כי השגיאות השונות שבוצעו בפרקליטות המדינה נובעות, בין היתר, מחוסר השכלה
עומר כרמון
במשרד החוץ הבריטי הוכו בתדהמה מדרישה אירנית לשלוח ללונדון שרידי גופות חיילים אירנים, כדי להקים 'אנדרטה לזכר החייל האלמוני'; "האתר ישמש כמקום עלייה לרגל בימי ראשון"
נועם שרביט
חברת השיט הישראלית תובעת יותר ממיליון ש"ח, לאחר שלטענתה נגנבו אלפי חפיסות סיגריות מ-3 מכולות שעגנו בחניית ביניים בנמל חיפה, בדרכן לקפריסין; טוענת: המכולות היו באחריות הרשות והמטען נגנב בשל רשלנותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il