X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך התבטא היום שר הפנים, אברהם פורז במסגרת דיון מקצועי שזימן, עם רכזי היחידה העוסקת בעובדים זרים במשרד הפנים
▪  ▪  ▪

"לא ייתכן שמול 480 שוטרים ביחידת ההגירה של משטרת ישראל, יטפלו בנושא רק 62 עובדי משרד הפנים - יש לאייש מיידית את כל התקנים העומדים לרשות המשרד".
כך התבטא היום שר הפנים, אברהם פורז במסגרת דיון מקצועי שזימן, עם רכזי היחידה העוסקת בעובדים זרים במשרד הפנים, מנהל מינהל האוכלוסין, הרצל גדז' ומנהל היחידה, אמיר גל.
השר פורז אמר במהלך הישיבה בין היתר, כי "הפער בין כמות האנשים העומדים לרשותה של היחידה העוסקת בעובדים זרים במשרד מול כמות השוטרים העומדים לרשות משטרת ההגירה גורם לעיתים למעצרים מיותרים ולטיפול לא נכון בעובדים הזרים".
בפגישה הוצג בפני השר אופי ותוכן פעילות היחידה וכן דרכי שיתוף הפעולה עם משטרת ההגירה. אנשי היחידה העלו בפני השר פורז טענות, לפיהן היעדר כוח אדם ביחידה מונע מהם לפקח באופן ראוי על פעולות משטרת ההגירה. כך נוצר מצב, לטענתם, בו שוהים זרים נעצרים ומובאים לתחנת המשטרה, ללא בדיקה של משרד הפנים ולעתים מוחזקים במעצר לצורך בדיקה זמן מיותר ומאוחר יותר משוחררים.
היחידה הוקמה לפני כשנתיים (ספטמבר 2002) והיא מונה כיום 62 איש, לעומת 94 האמורים לאיישה. מאז הקמתה, נבדקו 80,197 עובדים זרים, הורחקו תחת צו הרחקה 41,032 זרים והושמו לעבודה מחדש 3,700 בלבד.
בין היתר דווח בפגישה, כי כל עובד זר המובא לפני רכז יחידת האכיפה, נבדקת חוקיות שהותו בארץ וזאת בהתאמה למסמכים שברשותו ומול הנתונים הקיימים במשרד הפנים. רק לאחר שרכז היחידה נוכח לדעת, כי האיש נמצא בישראל שלא כחוק, מוצא נגדו צו משמורת והוא מועבר בתיאום עם המשטרה לבית המשמורת. כך מונעת היחידה, לטענתה, מצב בו נתינים זרים, השוהים בישראל כחוק, יושמו במשמורת טרם בדיקה של איש משרד הפנים.
בבית הדין למשמורת עצמו מתבצע הליך נוסף, המאפשר השמה מחדש של עובדים זרים אשר ננטשו על-ידי חברת כוח אדם או מעסיקיהם. בדרך זו כאמור נמנעה למעשה, הרחקתם, של 3,700 זרים.
במשרד הפנים טוענים, כי תהליך זה המערב את אנשי המשרד, הוא תהליך "בו מוכיחים העובדים אחריות ומסירות, הוכח כיעיל וכמונע פגיעה בזכויות אדם ולמעשה, הביא למצב בו ניתן בוודאות לציין כי לא הורחקו אנשים שלא הפרו את החוק".
פורז הביע הערכתו לעבודה האחראית והמסורה של רכזי היחידה וציין, כי התרשם שבכוח האדם המצומצם הקפידו העובדים שכל תהליכי הבקרה יבוצעו באופן מקצועי ואחראי. פורז חזר והדגיש בפני רכזי האכיפה את רגישות הטיפול באוכלוסייה זו, וביקש לחזור ולוודא כי אכן ניתנת לזרים אפשרות להשמיע טענותיהם וכי מבוצעות כל הבדיקות, טרם השמתם במשמורת. "לא יהיה מצב שזרים השוהים כאן כחוק יורחקו מהארץ", אמר.
השר פורז הודיע, כי יפנה לנציבות שירות המדינה ולמשרד האוצר, במטרה לאייש את כל התקנים של יחידת האכיפה במשרד הפנים כך שכאמור, לכל צוות משטרתי יתלווה נציג משרד הפנים לבדיקת נחיצות המעצרים.

תאריך:  07/07/2004   |   עודכן:  07/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
העונש למוכר אלכוהול לקטינים יוגדל מ-6 חודשי מאסר לשנה, בנוסף על קנס בגובה 12,900 שקלים; נערים אשר יבקשו לרכוש יין לקידוש, בעבור הוריהם, יוכלו להסתפק במיץ ענבים 'תירוש'
ענבל אביב
המשרד לאיכות הסביבה: כמות הפסולת הממוצעת שייצר אדם בישראל בשנת 2003 הינה 1.6 ק"ג ליום - כ- 585 ק"ג בשנה; בת"א ישנה ירידה בכמות הפסולת בארבע השנים האחרונות; באילת כמות הפסלות גבוהה מהממוצע
מיכאל דבורין
כך החליטו היום השרים אולמרט ונתניהו שחתמו על צו משותף המבטל לאלתר את הפיקוח שהיה נהוג עד היום; ביטול הפיקוח, כך מקווים השרים, יסיר את החסמים האחרונים לייבוא פסטה מחו"ל ויאפשר תחרות בריאה יותר בענף זה
רנית נחום-הלוי
כך בהחלטה שהתקבלה (יום ד') בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת; זאת בעקבות חוות דעת של הפרקליטות הצבאית הקובעת כי המצב המשפטי כיום אינו מאפשר לשלול מטננבאום את דרגתו משום שלא הורשע בבית משפט
נועם שרביט
תושבי היישוב הקהילתי הצעיר יחסית, המצוי בגבול השרון והשומרון, חוששים מהמפגעים שתגרום הרפת ומהפגיעה באיכות חייהם; מזכ"ל תנועת המושבים: "זהו שיא חדש של חוצפה", תושבים הבאים לגור בסמוך לאזור כפרי אינם יכולים למנוע מחקלאים להתפרנס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il