X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כ-80% מהמבנים שהוקמו לפני שנות ה-90 נמצאים בסכנת פגיעה; בעקבות רעידת האדמה אתמול מזהיר יו"ר איגוד המהנדסים: זו היא רק הקדמה למה שעלול להתרחש במידה שממשלת ישראל תמשיך להזניח את נושא רעידות האדמה
▪  ▪  ▪

בעקבות רעידת האדמה שהורגשה אתמול ברחבי הארץ ברמה של 4.7, טוען יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות, ד"ר יואב סרנה, כי אם ממשלת ישראל תמשיך להזניח את נושא רעידות האדמה, בעתיד עלול להתרחש אסון גדול עם נפגעים רבים.
לדבריו, "הרעידה אתמול אינה מפתיעה כלל, אנו נמצאים באזור סייסמי הצפוי לספוג רעידת אדמה חוזרות ובעוצמה גבוה יותר. למרות שרעידת האדמה שהורגשה היתה יחסית חלשה, זוהי תזכורת לכך שאנו חיים במקום מיועד לפורענות ורעידות אדמה חוזרות יותר עם נפגעים רבים, כאשר עיקר הנזקים הצפויים והנפגעים יהיו בבניינים הישנים שלא תוכננו לעמידות בפני רעידות אדמה לפי התקנים החדשים.
הממשלה, הרשויות המקומיות ופיקוד העורף לא ערוכים בכדי לטפל בהשלכות של רעידות אדמה רציניות. פיקוד העורף ערוך לטפל במספר מצומצם של נפגעים ובהיקף מצומצם של הריסות".
ד"ר יואב סרנה אומר עוד, כי המבנים החדשים, שנבנו לפני פחות מ-10 שנים עמידים בפני רעידת אדמה, מכיוון שנבנו לפי תקנים חדשים ומעודכנים ומשום שהם כוללים ממ"דים המסייעים ליציבות המבנים. אך כל המבנים הישנים, ומדובר בעשרות אלפי מבנים כאלו בארץ, אינם מוגנים בפני מקרים של רעידת אדמה. לדבריו, יש תוכנית לחיזוק מבנים המפרטת את כל הצעדים שיש לנקוט על-מנת להפוך אותם עשרות אלפי מבנים לעמידים בפני רעידת אדמה. צעדים אילו כוללים פעולות כמו סגירת קומת קרקע, הוספת ממ"דים ועוד, היכולים לתרום לחוסן המבנה ועמידותו ברעידת אדמה.
נשיא התאחדות הקבלנים, סם אולפינר, טוען שהמדינה לא עושה די בנושא רעידות האדמה ואינה מקדישה לנושא את הדחיפות הראויה. לדבריו, "התאחדות הקבלנים העבירה כבר לפני מספר שנים לוועדת היכל, ועדת המדע של הכנסת, ולשרים הנוגעים לדבר, תוכנית מקיפה לשדרוג וחיזוק של מבנים קיימים לעמידה ברעידת אדמה חזקה".
"על-פי התוכנית, מבנים קיימים שנבנו לפני שנת 1990 ולא על-פי התקן, יחוזקו על-ידי תוספת בנייה של ממ"דים, אגפים נוספים לבניין או על-ידי מילוי החללים בקומות הקרקע בעיקר באמצעות בטון. תוכנית זו היתה מותנית בהגדלת אחוזי הבנייה הקיימים, לצורך ביצוע תוספות הבנייה שיעניקו למבנה את החוזק והעמידות הראויים.
בעקבות הגשת התוכנית, משרד הפנים מינה ועדה לטיפול בנושא, ולאחרונה הוכנה טיוטה לתוכנית מתאר ארצית לנושא חיזוק מבנים קיימים (תמ"א 38) הנמצאת כיום במצב של הערות בוועדות המחוזיות".
הבעיה, טוען אולפינר, היא כי הממשלה פועלת לאט מדי ונראה כי תהליך אישור התוכנית יימשך עוד זמן רב. מן הראוי שהממשלה תכריז על התוכנית כבעלת דחיפות לאומית ותזרז את אישורה וכמובן את יישומה.

תאריך:  08/07/2004   |   עודכן:  08/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
הסיעה פונה לרה"מ לפטר את השר פריצקי בישיבת הממשלה הקרובה; התנועה לאיכות השלטון הגישה תלונה במשטרה נגד פריצקי; נשיא המדינה: אני תומך בהחלטת הסיעה; סיעת ש"ס: החלטת שינוי בגדר "זאב זאב"
יפעת גדות
הכנס דן בנושאים הקשורים להיבטים השונים של הטיפול המיוחד בבריאות האישה; בין הנושאים: הקשר בין סקס, הורמונים וכאבי ראש וחידושים בטיפול הורמונלי בסרטן שד מוקדם
מירב לוי
כך עולה מסקר שערך המרכז לחקר הביטחון הלאומי באוניברסיטת חיפה בנושא עמדות המתייחסות לקיצוניות פוליטית; מהסקר עולה עוד: בעלי השקפה ימנית דיווחו על נכונות גבוהה יותר להשתמש באלימות להשגת מטרות פוליטיות
הדר פרבר
בזק בינלאומי יוצאת בסדרת ריאליטי בחודשי הקיץ אשר תמשך 14 יום; 14 צעירים יבחרו מתוך אלפים שינסו, להפלגה מרתקת על היאכטה של בזק בינלאומי ויתחרו ביניהם, על היאכטה בביצוע תחרויות ומשימות הישרדות מסוגים שונים
אלונה קורן
"חשוב שהבנקים יורשו לשווק קרנות פנסיה ופוליסות ביטוח - בתנאי שיוקטן חלקם בבעלות ובניהול של קופות הגמל וקרנות הנאמנות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il