X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסיבה: ההסלמה הישראלית בבית חנון; מדיווחים ערביים עולה, כי כבר מהשבוע שעבר נמצאת ברצועה משלחת מצומצמת של יועצי ביטחון מצרים; שליח של ג'ון קרי נועד עם בכירים באזור; קהיר מוחאת: ערפאת מעביר לנו מסרים סותרים ומתחמק מהיוזמה המצרית
▪  ▪  ▪

קהיר הקפיאה את משימת המשלחת הביטחונית המצרית ברצועת עזה על רקע ההסלמה הישראלית - כך אמר אתמול (ד', 7.7.04) שר החוץ הפלשתיני, נביל שעת'. שעת' אמר את הדברים לכתבים, עת עמד לעזוב את קהיר בדרכו חזרה לרשות הפלשתינית.
לדברי שר החוץ הפלשתיני, מצרים לא תוכל לשגר יועצי ביטחון מצרים לרצועה בשעה שישראל ממשיכה במעשי "רצח ובתוקפנות". "הקושי העיקרי טמון בישראל", אמר שעת', "המאמצים שהשקיעה מצרים והמגעים שניהלה בעת האחרונה, הביאו להסכמת הפלגים הפלשתיניים להתחייב להפסקת אש, ואולם מצרים לא הצליחה לשכנע את ישראל בהפסקת אש".
על-פי דיווחים שונים, ערביים וישראליים כאחד, יועצי ביטחון מצרים כבר פועלים ברצועה מאז יום רביעי בשבוע שעבר. מדובר באנשיו של ראש המודיעין המצרי, הגנרל עומר סולימאן, אשר מגששים את הדופק בשטח ונוטלים חלק באימון כוחות הביטחון הפלשתיניים. ממצרים לא התקבל כל אישור רשמי בדבר הקפאת משימתה ברצועה.
המצרים אמורים לשגר בחודשים הקרובים עשרות מומחים ויועצי ביטחון במסגרת תהליך שיקום מנגנוני הביטחון הפלשתיניים. היוזמה המצרית, על פי סקר אחרון של מכון מחקר פלשתיני ומכון טרומן באוניברסיטה העברית, זוכה היוזמה המצרית לתמיכת שני שלישים מהרחוב הפלשתיני.
ועדה פרלמנטרית: מגעים להפסקת אש בבית חנון
בטרם שיגור יועצי הביטחון המצרים, דרשה קהיר ערבויות מישראל שלא לסכן את חיי אנשיה ברצועה. מזה למעלה משבוע פועל צה"ל בבית חנון. הפלשתינים מדווחים על עשרה הרוגים לפחות בחילופי האש עם כוחות צה"ל הלילה במרחב. כמו כן, נגד צה"ל נפגע באורח קשה בתקרית אש בבית חנון.
הפרלמנט הפלשתיני פועל להביא להפסקת אש בבית חנון במסגרת עסקה להפסקת ירי הקסאמים בתמורה לנסיגה ישראלית מהאזור. אתמול הוקמה ועדה פרלמנטרית שתנהל בשבועיים הקרובים מגעים עם גורמי השטח בבית חנון, במטרה להביא להפסקת אש.
מצרים: הפלשתינים משבשים אותנו
מקורות ברבת עמון אומרים היום, כי קהיר סבורה שיאסר ערפאת מנסה להתחמק בכל דרך משיתוף פעולה עם היוזמה המצרית ל"יום שאחרי" ומשגר מסרים סותרים באמצעות כמה דוברים בו זמנית. המצרים מעריכים, כי בעקבות פגישת הבכירים הצרפתים בשבוע שעבר עם ערפאת, עלה המורל של ערפאת והוא עומד כעת על עמדותיו הבלתי מתפשרות. "הפלשתינים משבשים אותו. מגיעים אלינו מסרים סותרים והפוכים, פעם מנביל שעת', פעם מאבו עלא וכן מאחרים", אמרו הבכירים המצרים לעמיתיהם הירדנים. ירדן עתידה לאמן את כוחות הביטחון הפלשתיניים הפועלים בגדה, כפי הנראה בשטחה או ביריחו.
הממשלה הפלשתינית מצדה, דחתה אמש את הפרסומים בדבר נזיפת נציגי הרביעייה (הקוורטט) בערפאת. הללו, נועדו אתמול עם ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא ברמאללה, וציינו כי הם "שבעים מהבטחותיו של יאסר ערפאת", הבטחות ריקות מתוכן, כלשונם. עוד דווח, כי הקוורטט הזהיר את הרשות הפלשתינית, כי אם לא תקודם סוגיית הרפורמות, יאבדו הפלשתינים את תמיכת הקהילה הבינלאומית.
שליח של ג'ון קרי נועד עם בכירים באזור
בתוך כך, נודע הבוקר ממקורות בוושינגטון, כי ג'ון אדוארדס, סגנו המיועד של המועמד האמריקני לנשיאות, ג'ון קרי, שיגר באחרונה את עוזרו לענייני חוץ לירושלים, רמאללה ומצרים. על-פי הדיווח בעיתון "אל-חיאת" הלונדוני, נועד דרק שיילוט עם ראש הממשלה שרון, ראש הממשלה הפלשתיני, השר הפלשתיני לשעבר לענייני ביטחון, מוחמד דחלאן וכםם עם ראש המודיעין המצרי, עומר סולימאן.
בחירות להנהגת הפת"ח ברצועה:
אנשי דחלאן גוברים על אנשי ערפאת
בינתיים, נמשך תהליך הבחירות להנהגת הועדות האזוריות של הפת"ח ברצועת עזה. הפלשתינים מבהירים היום כי עראפת לא הורה באמצעות הגנרל מג'אידה להפסיק את הבחירות ברצועה, אלא שלא לשתף גורמי ביטחון בבחירות. עד כה נערכו בחירות בהנהגה אזורית אחת מתוך שבע הנהגות ברצועה כולה. מתוצאות ראשוניות עולה, כי אנשיו של מוחמד דחלאן גוברים על אנשיו של ערפאת בבחירות.
יצויין, כי 50% ממושבי הועידה הכללית של הפת"ח מאויישים על ידי אנשי ביטחון פלשתינים ובמועצה המהפכנית של התנועה תופסים הללו 25%. סח'ר בסיסו, מזכיר ועדת הבחירות של הפת"ח, הסביר הבוקר, כי מתן היתר לגורמי הביטחון להשתתף בבחירות הנוכחיות, פירושו השתלטות של גורמי הביטחון על המוסדות הייצוגיים של התנועה.

תאריך:  08/07/2004   |   עודכן:  08/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
כ-80% מהמבנים שהוקמו לפני שנות ה-90 נמצאים בסכנת פגיעה; בעקבות רעידת האדמה אתמול מזהיר יו"ר איגוד המהנדסים: זו היא רק הקדמה למה שעלול להתרחש במידה שממשלת ישראל תמשיך להזניח את נושא רעידות האדמה
רנית נחום-הלוי
הסיעה פונה לרה"מ לפטר את השר פריצקי בישיבת הממשלה הקרובה; התנועה לאיכות השלטון הגישה תלונה במשטרה נגד פריצקי; נשיא המדינה: אני תומך בהחלטת הסיעה; סיעת ש"ס: החלטת שינוי בגדר "זאב זאב"
יפעת גדות
הכנס דן בנושאים הקשורים להיבטים השונים של הטיפול המיוחד בבריאות האישה; בין הנושאים: הקשר בין סקס, הורמונים וכאבי ראש וחידושים בטיפול הורמונלי בסרטן שד מוקדם
מירב לוי
כך עולה מסקר שערך המרכז לחקר הביטחון הלאומי באוניברסיטת חיפה בנושא עמדות המתייחסות לקיצוניות פוליטית; מהסקר עולה עוד: בעלי השקפה ימנית דיווחו על נכונות גבוהה יותר להשתמש באלימות להשגת מטרות פוליטיות
הדר פרבר
בזק בינלאומי יוצאת בסדרת ריאליטי בחודשי הקיץ אשר תמשך 14 יום; 14 צעירים יבחרו מתוך אלפים שינסו, להפלגה מרתקת על היאכטה של בזק בינלאומי ויתחרו ביניהם, על היאכטה בביצוע תחרויות ומשימות הישרדות מסוגים שונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il