X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תחקיר ראשוני: טיל נ''ט שוגר לעבר הג'יפ דקות קודם - והחטיא

מח"ט דרומית נפצע בינוני ממטען לעבר ג'יפ במורג

שני קצינים בכירים בדרגת אלופי משנה נפצעו בתקרית בצהריים בגוש קטיף; 3 חיילים נוספים נפצעו בתקרית; מפקד החטיבה הדרומית, אל"מ פנחס זוארץ, נפגע באורח בינוני ואילו אלוף משנה נוסף נפצע באורח קל; הג'יהאד האיסלמי נטל אחריות
▪  ▪  ▪

שרידי הג'יפ הבוער [הצילום באדיבות קטיף.נט]

תקרית קשה ברצועת עזה: מפקד החטיבה הדרומית, אלוף משנה פנחס (פינקי) זוארץ, נפצע בצהריים (ה', 8.7.03) באורח בינוני, בתקרית בגוש קטיף. כף רגלו של אל"מ זוארץ נקטעה.
יחד איתו, נפצע קל אלוף משנה יוסי תורג'מן, ראש מינהל ההינתקות במטה פיקוד הדרום. השניים נפגעו חרף העובדה שלבשו אפודים ממוגנים. כמו כן, הג'יפ בו נסעו היה ממוגן.
גורמי צבא אמרו ל-Nfc כי באוגדת עזה מתקיימות הערב הערכות מצב בשאלת מחליפו של מפקד החטיבה הדרומית. בשעה זו לא ברור האם אל"מ זוארץ יוכל לשוב לתפקידו בתקופה הקרובה, אם בכלל.
פרטי התקרית
בסביבות השעה 15:30 נפגע הג'יפ ובו סגל הפיקוד הבכיר בגזרה הדרומית, מפיצוץ מטען קלע רב עוצמה, בשעה שנעו על ציר הסמוך לתנחלות מורג, בגוש קטיף. בתקרית נפצעו באורח קל שלושה חיילים נוספים. כל הפצועים הועברו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
מתחקיר ראשוני עולה, כי המחבלים ניסו לפגוע בג'יפ של סגל הפיקוד באמצעות טיל נגד טנקים פחות מחצי שעה קודם לתקרית, אך החטיאו. הטיל פגע בעמדה הסמוכה לג'יפ. עם זאת, קצין בכיר אמר הערב לקול ישראל, כי לא נראה שלמחבלים היה מידע מוקדם לגבי זהות הנוסעים בג'יפ.
תחילה סברו בצה"ל כי הג'יפ נפגע מטיל נגד טנקים. בעקבות התקרית, נסגר פרוזדור מורג לתנועה.
הג'יהאד: מטען במשקל 50 ק"ג
'פלוגות ירושלים', הזרוע הצבאית של ארגון הג'יהאד האיסלאמי, נטלו אחריות לאירוע. בהודעה מטעמם פורסם, כי "הפעולה באה בתגובה לטבח הציוני המכוער בצפון רצועת עזה". לפי אתר האינטרנט של הג'יהאד, המשקל שהופעל בסמוך לג'יפ היה במשקל 50 ק"ג חומר נפץ.
בידי מערכת הביטחון 48 התרעות לפיגועים, כמחציתם מרצועת עזה.
"שובי": זהו מחיר דחיית הנסיגה
תנועת "שובי - נשים למען יציאה מעזה" פרסמה מייד לאחר התקרית בגוש קטיף הודעה לפיה הנפגעים בתקרית משלמים את מחיר דחיית היציאה מעזה.
"הממשלה החליטה על היציאה מעזה לפני 32 יום, עד כה לא פעלה למימוש החלטתה. כל דחייה ביצוע מסכנת לשווא את חייהם של החיילים והאזרחים ברצועה", נמסר בהודעה.

תאריך:  08/07/2004   |   עודכן:  08/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
בית משפט בריטי זיכה את אשתו של המחבל המתאבד בקפה מייקס פלייס; בפיגוע נרצחו שלושה אזרחים ישראלים: ינאי וייס (46), רן ברון (24), וקרוליין דומיניק (29); לאח ולאחות של הרוצח ייערך משפט חוזר
עומר כרמון
הצגה חדשה שעלתה אמש על בימות בייג'ין עוסקת באחת התופעות הלא נעימות במדינת הענק - השירותים הציבוריים; במרבית השירותים הסיניים הקלאסיים אין מחיצות הפרדה בין התאים, ותייר מערבי, כדאי לו שלא יתקרב; המחזאי קיבל השראה מהתנ"ך
עומר כרמון
ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית המבקר בישראל: "אני מבין את דאגותיה הביטחוניות של ישראל"; "אני רוצה מאוד לבקר בכור האטומי בדימונה, אך הכור אינו נמצא בפיקוח הסוכנות"; "אני מעודד מגישתה של ישראל"
מיכאל דבורין
על-פי הכללים החדשים תוכלנה חברות הביטוח הפניקס והראל, שהן חברות הביטוח השלישית והרביעית בגודלן בארץ, לרכוש את "מבטחים החדשה" רק בשותפות עם משקיע זר ובתנאי שהמשקיע הזר יחזיק לפחות 76% מהשותפות
עומר כרמון
שרת החוץ של שבדיה: "אין בכוונתנו למכור נשק לאיסלמאבד"; "ממשלת שבדיה מוכנה לדון רק בבקשתה של פקיסטן לרכוש מכ"מ מתקדם"; "נדון ונראה אם המכ"מ עונה להגדרה של נשק - אם כן, גם המכ"ם לא יימכר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il