X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קבע בית המשפט המחוזי בת"א; ביהמ"ש קבע כי התביעה הייצוגית כנגד "תבל" הוגשה במהלך תקופת הקפאת ההליכים מבלי לקבל רשות מיוחדת לכך, וכי התביעה הוגשה באיחור ניכר ללא הצדקה
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה (ד', 7.7.04) בקשה לאישור תביעה יצוגית כנגד חברת הכבלים "תבל", וקבע כי אין להתיר המשך ניהול הליך של אישור תובענה כייצוגית כנגדה.
בחודש אוגוסט 2002 הגישו חטיב סלים ואח' בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד "תבל" וחברות כבלים נוספות' בטענה כי חברות הכבלים לא סיפקו את שירותיהן לתושבי הפריפריה במועד בו היו מחויבות לעשות כן.
הבקשה לאישור התביעה כייצוגית הוגשה ארבעה חודשים לאחר כניסתה של "תבל" להקפאת הליכים, וזאת מבלי לקבל את רשותו של בית המשפט שדן בהקפאת ההליכים כמתחייב בדין.
בחודש ינואר ‏2004, עם סיומה של הקפאת ההליכים כנגד "תבל" וכניסתו לתוקף של הסדר הנושים, הודיעה "תבל" לבית המשפט שדן בתביעה הייצוגית כי התביעה הייצוגית נגדה צריכה להפסק ולהתבטל, זאת בהתאם להוראות הסדר הנושים.
התובעים, התנגדו להפסקת התביעה כנגד "תבל" וביקשו להתיר להם להמשיך ולנהלה גם כנגד "תבל".
שופטת ביהמ"ש המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, שדחתה את הבקשה, קבעה בהחלטתה כי התביעה הייצוגית כנגד "תבל" הוגשה במהלך תקופת הקפאת ההליכים מבלי לקבל רשות מיוחדת לכך, וכן קבעה אלשיך, כי התביעה הוגשה באיחור ניכר ללא הצדקה.
עוד קבעה אלשיך כי אין להתיר הגשת תובענות ייצוגיות נגד חברה המצויה בהליכי חדלות פרעון, אלא במקרים חריגים. "מרגע שנקלעה חברה להליכי חדלות פרעון אין עומדים כל הרציונלים העומדים בבסיסו של מכשיר התובענה הייצוגית", קבעה אלשיך.
השופטת אלשיך הוסיפה כי "אל מול ציבור הצרכנים שנפגע, לכאורה מהתנהגות החברה, עומדים עתה נושיה של החברה אשר כנגדם אין להשתמש בנשק הבלתי קונבנציונלי, של תביעה ייצוגית".
האינטרס הציבורי, סיכמה אלשיך, כאשר מדברים בחברה חדלת פרעון, מחייב דווקא להימנע מהתרת הגשתן של תובענות ייצוגיות כנגד החברה "וממילא גם לא מתקיים במקרה כזה אחד התנאים לאישור הגשתה של תובענה ייצוגית, והוא כי התובענה הייצוגית היא הדרך היעילה וההוגנת ביותר לדון במחלוקת".
פש"ר 1361/02 בש"א 4557/04

תאריך:  09/07/2004   |   עודכן:  09/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
כך לפחות טוען כעת אזרח מצרי בשם מריד זרבאווי; לפי הסיפור, בשנת 1948 הופקעו אדמות משפחתו בנגב, אדמות שעליהן הוקמו מאוחר יותר הכור וחוות השקמים; לדבריו, משפחתו קיבלה איומים מקצינים ישראלים וביתם הופצץ באל-עריש לקבלת מסמכי הבעלות
גלית יצחק
כך על-פי אתר ה-BBC; לבני אדם יכולים כמה גרסאות של אנזימים, העשויים להסביר למה חלק מבני האדם נכנסים לדיכאונות ולמה השאר לא
גל ברגר
מערכת הביטחון נרתמת לקמפיין ההסברה למען חשיבותה הביטחונית של גדר ההפרדה; היום: הדיון על חוקיות הגדר בהאג; על פי נתוני שירות הביטחון הכללי, הודות לגדר - חלה ירידה של למעלה מ-75% במספר ההרוגים בפיגועים ושל כ-85% במספר הפצועים
רנית נחום-הלוי
את הצעת החוק יגיש ח"כ מיכאל מלכיאור בשם הוועדה לזכויות הילד; הטענה: בני הנוער אינם בוגרים דיים
עומר כרמון
מערכת Nfc, חדשות מחלקה ראשונה, ממליצה על טיולים, סיורים ואירועי תיירות ברחבי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il