X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תופעה: בני הנוער משתמשים בכרטיסי האשראי של ההורים

תלונה ליועמ"ש: למגר את תופעת אתרי הקאזינו באינטרנט

העמותה למניעת הימורים כפייתים בישראל פנתה למני מזוז, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד אתרים ומפעיליהם שהם בעלי זיקה לישראל, המפעילים משחקי הימורים באינטרנט בניגוד לחוק; טוענת: יש סמכות שיפוט כאשר חלקה של העבירה בוצע בישראל
▪  ▪  ▪
מטפלים בתיק בהתנדבות. עו"ד גלעד קורינאלדי

נועם שרביט
תקדים: תביעת זכויות יוצרים ולשון הרע באינטרנט - ניתן להגיש בכל מקום בארץ

העמותה למניעת הימורים כפייתים בישראל הגישה (יום ה', 8.7.04) תלונה רשמית ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בה היא מבקשת לפתוח בחקירה פלילית כנגד אתרי אינטרנט ומפעיליהם שיש להם זיקה לישראל, המפעילים משחקי הימורים באינטרנט בניגוד לחוק.
במכתב התלונה ששיגרה העמותה ליועץ מזוז, באמצעות באי כוחה, עורכי הדין פרופ' מיכאל וגלעד קורינאלדי, המתמחים בתחום הקניין הרוחני (Intellectual Property) ובהיבטים משפטיים שונים בנוגע לרשת האינטרנט, נאמר כי תופעת ההימורים באינטרנט ההולכת ומתפשטת, היא תופעה חמורה "בה נוטלות חלק חברות הימורים רבות הפועלות הן מחו"ל והן מתוך ישראל".
לטענת העמותה, החברות האמורות "מחזיקות קווי תמיכה טלפוניים בעברית בחו"ל ובישראל ומיועדות לקהל ישראלי. ההימורים בפועל נעשים תוך שימוש בכרטיסי אשראי של חברות ישראליות ומערכת סליקה של הבנקים הבנקאות הישראלית. להערכתנו", כותבי עורכי הדין קורינאלדי, "מדובר בתופעה המגלגלת עשרות מיליוני דולרים בשנה, ללא הגזמה".
האתרים מופעלים פיזית מחו"ל כדי לעקוף כביכול את החוק
על-אף העובדה, שחלק מהאתרים מופעלים פיזית מחו"ל (לונדון, פראג) ומקום מושבו של השרת עשוי להימצא בחו"ל, הללו מופעלים, ברובם הגדול, על-ידי חברות וספקיות אינטרנט ישראליות ובכתובות ישראליות בעלי הסיומת co.il.
העמותה טוענת, כי התייעצות עם גורמי מקצוע העלתה, שמבחינה טכנית אין כל בעיה לחסום את אתרי ההימורים הללו. "בכוחו של צו משופט המופנה לשלוש-ארבע הספקיות הראשיות של האינטרנט בישראל, לגרום לניתוקם בפועל של אתרי ההימורים תוך חצי שעה".
נכון הדבר, מציינת העמותה, שמהמרים מקצועיים שיצליחו באמצעות תחכומים שונים להגיע בכל זאת אל האתר המנותק, אולם ל-99.9% מהגולשים בפועל, מרביתם בני נוער - תיחסם הגישה. נכון הוא גם, שניתן במהירות רבה יחסית לפתוח אתר חדש עם שם אחר, אולם אתרים אלה מתבססים על קהל גדול של מהמרים, על פרסומות וכיוצא בזה, ולכן חסימתם תפסיק למעשה את פעילותם ו"תשתק" אותם.
העמותה אף ממליצה ליועץ מזוז לגלוש בעצמו לאחד האתרים, כדי לעמוד על "הקלות הבלתי נסבלת בה מתבצעת העבירה".
סמכות השיפוט באינטרנט נקבעת לפי משתמש הקצה
עורכי הדין קורינאלדי מזכירים, כי מדובר בעבירה פלילית שתחילתה בתוך גבולות ישראל וממילא חל עליה הדין הישראלי וחוק העונשין. עוד הם מציינים, כי בית המשפט המחוזי בירושלים דחה טענת נאשם בניהול "קפה אינטרנט", בו נהגו הלקוחות להמר באינטרנט, שטען כי בניהול משחקי הימורים באמצעות האינטרנט, כאשר פעולת ההימור נעשית בחו"ל, אין כלל עבירה מאחר שאין תחולה למשפט הפלילי הישראלי.
בית המשפט ציין (ב"ש 1153/02), כי חוק העונשין קובע שישנה תחולה לחוק הישראלי גם במצב בו "מקצת העבירה" בוצעה בשטח ישראל, ולמרות שחוק זה לא צפה את התפתחות רשת האינטרנט, אין סיבה שלא להחיל אותו גם על פעילות המבוצעת באמצעות האינטרנט.
עוד מציינים עורכי הדין קורינאלדי, פסיקה חדשה יחסית ותקדימית של שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יוסי שפירא, לעניין 'מקום מעשה ו/או המחדל' ברשת האינטרנט, התומכת בגישה זו לפיה מקום ביצוע העבירה הינו המקום בו מצוי בפועל משתמש הקצה [ראו ידיעה בנושא].
בני נוער נוטלים בלא רשות את כרטיסי האשראי של ההורים
את עיתוי הפנייה מסבירה העמותה בכך ש"התופעה גדלה והולכת וגוררת בעקבותיה הרס של משפחות ואנשים רבים. הדברים מקבלים משנה תוקף דווקא בימי החופש הגדול, בהם בני נוער מבלים רבות בשיטוט באינטרנט. על-פי מידע המצוי ברשותנו, קיימת תופעה של נערים ונערות מתמכרים, והמהמרים דרך האינטרנט תוך שימוש בכרטיסי אשראי של ההורים, ללא רשותם".
"מעבר לכך", מוסיפה וטוענת העמותה, "חוצפתן של החברות העוסקות בכך אינה יודעת גבולות, הללו מפרסמות במגזינים 'לגיטימיים' ותחת כל עץ רענן ובמסווה של פעילות 'חוקית'".
לפיכך, מתבקש היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית ולקבוע מדיניות ביחס להימורים בלתי חוקיים באתרים ברשת האינטרנט בישראל, להפסיק את פעילותם ולהורות לרשויות לאכוף את החוק נגדם.
יצויין, כי משרד עורכי הדין קורינאלדי מייצג את העמותה בעניין זה במסגרת פרויקט "שכר מצווה" (פרו בונו), ללא תשלום.

תאריך:  09/07/2004   |   עודכן:  09/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הזמרת מתכננת להביא ילד שלישי לעולם; ביקשה את ברכתו של הרופא - ושל הרב
מחלקה ראשונה
ראש עיר בקניה הורה על חיסול החזירים במטרה, כך לדבריו, להמנע מהתפשטות מחלות ומהומה מיותרת
הדר פרבר
מדובר במחיר הגבוה ביותר למכתב חתום - במאה ה-20
גל ברגר
התרגשות בצד הפלשתיני על רקע החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג נגד הגדר; ראש הממשלה הפלשתיני: "אם ישראל רוצה בשלום אמיתי עליה לפעול להסר גדר השנאה"; יועצו של ערפאת: "נוביל להחלטות נחרצות באו"ם ובמועצת הביטחון"
אלונה קורן
כך עולה מדירוג שערך המגזין Forbes; דודו טופז הגיע למקום השני וצביקה הדר - למקום השלישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il