X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדבריו, הניסיון של פרץ לצייר מצב של 'כלכלה לעשירים' ו'כלכלה לעניים' - הוא מלאכותי; הבסיס למס הכנסה שלילי הוא החלת דיווח אוניברסלי למס הכנסה
▪  ▪  ▪
רוג'ר דאגלס, המודל החדש של נתניהו

   אלונה קורן
עמיר פרץ: נתניהו הוא ביבי אנטואנט

"אין אפשרות לרמות בכלכלה. לציבור אולי יש זיכרון קצר - אך לשווקים הפיננסיים יש זיכרון ארוך" - כך אמר אתמול (ה', 8.7.04) שר האוצר, בנימין נתניהו, בסיכום הכנס הכלכלי השנתי ("כנס קיסריה").
נתניהו הגיב להשמצות שספג בכנס מעמיר פרץ (ראו קישור), ואמר כי הניסיון לצייר מצב של 'כלכלה לעשירים' ו'כלכלה לעניים' - הוא מלאכותי. זאת מכיוון שלא ניתן לפריד בין כלכלה לחברה.
"מדיניות האוצר מיועדת להגדלת הצמיחה - שממנה ייהנו כל השכבות במשק ולא רק השכבות המבוססות. אם נצליח לייצר בשנה הבאה 70-100 אלף מקומות עבודה חדשים - אני מוכן לספוג השמצות בדרך.
"הישראלים חוזרים לעבודה - מה שיתרום לצמצום אי-השוויון במשק. ההבדל בין כנס קיסריה 2003 לכנס הנוכחי הוא גדול: עברנו ממשק במשבר - למשק שנמצא במצב של התאוששות וצמיחה", אמר נתניהו.
"תהליך ההתאוששות של המשק דורש ממני נחישות והתמדה, אל מול הקשיים, הביקורות וההתקפות, שהן בלתי נמנעות", הוא אמר.
"אם אנו רוצים לצמוח בקצב שנתי של 5% - עלינו להוריד את נטל המס. קחו לדוגמא את כלכלת קפריסין - שצומחת במהירות עצומה לאחר שהפחיתו שם את שיעורי המס.
"ואולם, להפחתת נטל המס יש מחיר, והוא הקטנת הוצאות הממשלה. זאת מכיוון שקיצוץ בצד הכנסות הממשלה (ממיסים) - מחייב קיצוץ גם בצד ההוצאות.
נתניהו הביא דוגמא מכלכלת ניו-זילנד, שם הפחיתו משמעותית את המיסים ובמקביל - את רמת הוצאות הממשלה. "הדבר היה כרוך בקשיים עצומים - עד כדי כך ששר האוצר לשעבר, סר רוג'ר דאגלס, נאלץ להיפרד מתפקידו", אמר נתניהו.
"אני לא מדבר על הקטנת הוצאות הממשלה - אלא על הגדלתן בשיעור של 1% בלבד. זאת בעוד שהאוכלוסייה בישראל גדלה בקצב שנתי גדול יותר, של 1.5%-2%", אמר נתניהו.
לדבריו, הטיפול הנכון ביותר בבעיית אי-השוויון במשק הוא באמצעות הפחתת מיסים. "מדינת רווחה נאורה 'עובדת' על העיקרון שמי שיכול לעבוד - יעבוד, ומי שלא יכול (כמו למשל הקשישים) - נעזור לו.
בעניין החלת מס הכנסה שלילי, אמר נתניהו כי יש תמיכה נרחבת במהלך זה. "הבסיס למס הכנסה שלילי הוא החלת דיווח אוניברסלי למס הכנסה, דבר שצריך להיעשות בכל מקרה", אמר נתניהו.
מגייס את שר האוצר של ניו-זילנד לטובת רפורמה בכפייה בנמלים:
"מבלי להפריז, אני אומר שנקבל בקרוב החלטות היסטוריות, בעלות משמעות עצומה", אמר נתניהו. הוא התייחס לכך שהרפורמה שתיעשה בשבוע הקרוב בנמלים - תתבצע בכפייה (באמצעות חקיקה) ולא באמצעות הסכמה עם ועד עובדי הנמלים:
"שר האוצר לשעבר, שהבריא את כלכלת ניו-זילנד (רוג'ר דאגלס), אמר: 'מה שחשוב בסופו של דבר זו התוצאה - ולא התהליך'. לדבריו, ניתן להגיע לתוצאה המיוחלת בדרכים שונות.
"דאגלס סבור שלא צריך קונצנזוס על מנת לבצע רפורמות מבניות במשק. 'קודם הממשלה צריכה לבצע את הרפורמה. אם הרפורמה טובה - הקונצנזוס יגיע ממילא. לא כדאי להתפשר ולבצע רפורמה חצי אפויה רק כדי להגיע לקונצנזוס" - הביא נתניהו את דבריו של דאגלס.

תאריך:  09/07/2004   |   עודכן:  12/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
אתמול נפתח ברמאללה פסטיבל הסרטים הפלשתיני הראשון; כמה ימים קודם לכן נחנך בעיר מרכז התרבות הראשון בגדה; עבד רבו, יוזם המרכז: "אף תוכנית מדינית לא תצלח, בלא שגשוג תרבותי"; מה קורה ל"בירת" הרשות הפלשתינית?
עומר כרמון
ועדת המודיעין של הסנאט האמריקני: "הנשיא והקונגרס שלחו את ארה"ב למלחמה על סמך מודיעין שגוי"; "ה-CIA הפך עדויות מעורפלות להוכחות חותכות"
נועם שרביט
העמותה למניעת הימורים כפייתים בישראל פנתה למני מזוז, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד אתרים ומפעיליהם שהם בעלי זיקה לישראל, המפעילים משחקי הימורים באינטרנט בניגוד לחוק; טוענת: יש סמכות שיפוט כאשר חלקה של העבירה בוצע בישראל
הדר פרבר
הזמרת מתכננת להביא ילד שלישי לעולם; ביקשה את ברכתו של הרופא - ושל הרב
מחלקה ראשונה
ראש עיר בקניה הורה על חיסול החזירים במטרה, כך לדבריו, להמנע מהתפשטות מחלות ומהומה מיותרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il