X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"מדובר בחוות דעת חד-צדדית שמאחוריה רק שיקולים פוליטיים. היא מתעלמת לחלוטין מהסיבה להקמת גדר הביטחון"; "כל החרד להתפשטות הטרור צריך לעמוד היום לצד ישראל"; הנשיא קצב: על ממשלת ישראל ומערכת הביטחון להמשיך ולהשלים את הגדר
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אריאל שרון, פתח הבוקר (יום א', 11.7.04) את ישיבת הממשלה במסירת תנחומים ואיחולי החלמה לנפגעי הפיגוע בתל אביב [ראו קישור].
"הבוקר נרצחה ישראלית בידי פושעי טרור פלשתינים ואזרחים נוספים נפצעו. כולנו מתפללים להחלמתם המהירה.
מעשה הרצח הבוקר הוא הראשון שמתרחש בחסותה של חוות דעתו של בית הדין בהאג... ביום שישי חטפנו סתירת לחי, לאחר שבית הדין הבינלאומי חיווה דעתו שגדר הביטחון היא מעשה שאינו כדין ויש לפרקה. אני רוצה להבהיר, כי מדינת ישראל דוחה מכל וכל את חוות הדעת של בית הדין בהאג. מדובר בחוות דעת חד-צדדית שמאחוריה רק שיקולים פוליטיים. היא מתעלמת לחלוטין מהסיבה להקמת גדר הביטחון. היא עוסקת אך ורק בתגובה הישראלית לטרור - הקמת הגדר ולא לטרור הנפשע הזה.
לא בכדי נאבקים הפלשתינים בבניית הגדר, הם יודעים היטב שהשלמת הבנייה תקשה עליהם מאוד במעשי הרצח. חוות הדעת משדרת מסר קטלני... כל החרד להתפשטות הטרור צריך לעמוד היום לצד ישראל... ולשלול את חוות הדעת ומשמעותה המסוכנת".
הנשיא קצב: על ממשלת ישראל ומערכת
הביטחון להמשיך ולהשלים את הגדר
נשיא המדינה, משה קצב, אמר היום בתגובה על החלטת בית הדין בהאג בנושא גדר ההפרדה: על ממשלת ישראל ומערכת הביטחון להמשיך ולהשלים את הגדר.
קצב אמר, כי בית הדין הבינלאומי טעה בהחלטתו ולא היה צריך לדון בסוגיה הנוגעת לביטחון חיי אזרחי המדינה ומניעת טרור. הנשיא מאמין כי על ממשלת ישראל ומערכת הביטחון להמשיך ולהשלים את הגדר.
"גדר ההפרדה היא גדר ביטחונית אשר כבר הוכיחה את יעילותה בהפחתה משמעותית של חדירות מחבלים ומכוניות תופת", אמר הנשיא והוסיף כי היא איננה גדר מדינית ואיננה קבועה. "בכל משא-ומתן עתידי להסכם בינינו לבין שכנינו, כאשר יוחלט על מיקום הגבול המדיני, ניתן יהיה להזיזה למקום שיקבע", אמר הנשיא.
כן הוסיף, כי "ישראל נאלצת להתמודד לבד עם איום הטרור הפלשתיני האכזר, משום שהרשות הפלשתינית איננה מבצעת את אשר התחייבה לפי מפת הדרכים, לפעול למניעת הטרור".
נשיא המדינה מדגיש, כי גדר הביטחון, בסופו של דבר, משרתת גם את האינטרס הפלשתיני, שכן היא תפחית את הטרור ובכך תיווצר אווירה מתאימה יותר לקראת משא-ומתן מדיני.
עוד אמר הנשיא קצב, כי "אם הפלשתינים יפסיקו את הטרור אין לנו עניין בגדר הביטחון. מבחינה משפטית, בית המשפט העליון של מדינת ישראל נאמן על אזרחי מדינת ישראל ועל הקהילה הבינלאומית ויודע להקפיד על שמירת החוק הבינלאומי".
כינוס התייעצות בהשלכות החלטת בית הדין בהאג
ראש הממשלה אריאל שרון מכנס בצהריים התייעצות, כדי לדון בהשלכות החלטת בית הדין בהאג בעניין גדר הביטחון. כזכור, בית הדין הבינלאומי פרסם החלטתו ביום ו', לפיה הקמת גדר הביטחון מהווה הפרה של החוק הבינלאומי.
המטרה המרכזית עתה היא למנוע מהפלשתינים וממדינות ערב להשתמש בהחלטת בית הדין בהאג - החלטה המהווה למעשה רק חוות דעת - ולהוביל את עצרת האו"ם לקבלת החלטות חמורות נגד ישראל, ואת מועצת הביטחון להטלת סנקציות נגד ישראל.
במקביל לטיפול הממוקד בהחלטת בית הדין בהאג, מבקש עתה שרון לערוך שינויים בתוואי גדר ההפרדה/הביטחון, באופן שיעלה בקנה אחד עם פסיקת בית המשפט העליון בישראל. שרון ביקש מאנשיו להגיש מפות שיציינו את התוואי החלופי של גדר הביטחון.

תאריך:  11/07/2004   |   עודכן:  11/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הפעם הראשונה בה תערוכה כה מקיפה של עבודתו של רפאל מוצגת מחוץ לאיטליה; מטרת התערוכה להציג מחדש לציבור את האמן הרב-צדדי והיוצא דופן
יואב יצחק
פריצקי התייעץ ביום שישי עם ד"ר יעקב וינרוט; הגיע למשרד ראש הממשלה על-פי הזמנת שרון; קבל על כך שנערך לו בית דין שדה על-ידי חבריו מסיעת שינוי
יפעת גדות
ניתן להפחית את הסיכון ללקות בסרטן בעזרת שמירה על ארבעה עקרונות בריאותיים: לא לעשן, לשמור על משקל גוף תקין, להתעמל, ולשמור על תזונה מאוזנת ובריאה
הדר פרבר
זמר הפופ והשחקן אומר, כי "תמיד היו פיראטים" - וודאי שיהיו כאלה גם ב-2004
הדר פרבר
אמש התקיים פסטיבל המוסיקה מתחת למים בפלורידה במטרה להעלות את המודעות של הצוללנים לשימור האלמוגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il