X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר רוני קוברובסקי בכנס מנהלים של קבוצת לוטם; לדבריו, "הרווח התפעולי בישראל נמוך ברשתות ב-2.5% לעומת העולם, והמיתון והשינויים בשוק המזון מחייבים פתרונות חדשים להגדלת רווח תפעולי. מלחמת שטראוס-שופרסל היתה מצב של Loss-Loss. לא זו הדרך"
▪  ▪  ▪

"לכאורה קוקה קולה הוא המותג החזק ביותר בעולם, אך עלינו להמציא אותו מחדש בכל יום". כך אמר רוני קוברובסקי, נשיא החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, בכנס המנהלים של קבוצת לוטם.
כנס המנהלים התקיים בסוף השבוע האחרון בבית חיל האוויר בהרצליה, תחת הכותרת: "הצלחה 2 - סרט המשך או הפקה חדשה?".
קוברובסקי אמר, שבעת שובו לישראל, אחרי שהות של מספר שנים בחו"ל (שם עסק בהקמה של מפעלי בירה קרלסברג), הוא הבין שחוסנו של המותג קוקה קולה אינו מובטח. בשל כך, הוא מינה סמנכ"ל שינוי בחברה, ועסק בחזון, בערכים ובאסטרטגיה של החברה.
"בלב תפישת העולם שלנו היה המותג קוקה קולה, ולכל השאר קראנו 'מוצרים נלווים', כלומר שוליים. שינינו גישה זו לתפישה טוטאלית של 'אנו לא נגיד לצרכן מה לקחת, אלא ניתן לו את כל המבחר ונסתפק בזה שייקח מה שהוא רוצה'", אמר קוברובסקי.
לדבריו, "קוקה קולה העולמית לא אהבה גישה זו, אך בהמשך אימצה אותה בעולם כגישת ה-Total Beverage שלה. התוצאה של תפישה זו היא שיש לנו מערך מותגים מגוון ביותר הכולל: משקאות קלים מוגזים ותה קר, בירה, משקאות קלים לא מוגזים, נקטרים ומיצים, משקאות חריפים, ובקרוב גם מוצרי החלב של טרה - צריך לעבוד קשה כדי לקבל את כל המותגים המובילים בעולם".
קוברובסקי מסר כי היום, מוצרים אינם נמכרים אלא נקנים ו/או נבחרים על-ידי הצרכן. "המלחמה האמיתית היא על מוחם של הצרכן והקמעונאי, אותו חייבים כדי להעביר את המוצרים לצרכן הסופי. נדרשים מותגים חזקים כדי לכבוש "שטח מוח", ותפקיד המכירות והשיווק שלובים היום יותר זה בזה".
קוברובסקי ציין, כי נקודת החיבור בין השיווק והמכירות היא חידוש של החברה הנקרא - Trade Marketing, שמשמעותו, פיתוח שיווק לצרכן בנקודת המכירה דרך יצירת מפגשים והזדמנויות מכירה מיוחדות.
עוד הוסיף, כי הרווח התפעולי בישראל נמוך ברשתות ב-2.5% לעומת העולם, והמיתון והשינויים בשוק המזון מחייבים פתרונות חדשים להגדלת רווח תפעולי. "מלחמת שטראוס-שופרסל היתה מצב של Loss-Loss. לא זו הדרך. הפתרון אינו מלחמה בין יצרנים לרשתות. פתרונות חדשניים יביאו מצב של Win-Win לספקים ולקמעונאים. הדרך להתייעלות עוברת בשיתוף פעולה בין החברות לרשתות", אמר קוברובסקי.
קוברובסקי פנה אל המנהלים אשר נכחו באולם ואמר: "חטא היוהרה הוא הבלבול בין מי אתה למותג. ישנם שורת צעדים כדי למנוע בלבול זה: כל בוקר יש לקום מחדש ולדרוך על האגו. צריך ראשוניות. דרוש ביטחון באנשיך - גם אם אינם הטובים ביותר, יש לעשות אותם לכאלה. אם האנשים טועים - זו אשמת המנהל".
עוד הוסיף, כי יש להתחבר לעולמות התוכן של הצרכנים, ואמר כי קוקה קולה זיהתה עולמות אלה במוזיקה, ספורט, וסגנון חיים. לדבריו, מאחר שעולמות תוכן אלה לא עברו במדיה הרגילה, נכנסה החברה לראשונה לייצור תוכן, עם כפר המוזיקה בניצנים שהתקיים לראשונה בשנה שעברה, וזכה להצלחה אדירה.
יצוין, כי אירוע דומה יתקיים גם הקיץ.
מרצים נוספים אשר לקחו חלק בכנס זה הינם: בוקי אורן - יו"ר מקורות; ארז מלצר - מנכ"ל נטפים; אריה סקופ - מנכ"ל מיקרוסופט ישראל; קובי הוברמן - סמנכ"ל פיתוח עסקי בנייס; סיומי בריל - סמנכ"ל משאבי אנוש בקוקה קולה; עופר לוי - יו"ר קבוצת לוטם; והשחקן שמואל וילוז'ני במונולוג תיאטרלי על פרק ב'.

תאריך:  11/07/2004   |   עודכן:  11/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
תוצאות ראשונות של מדגמי הטלוויזיה בבחירות לבית העליון של בית הנבחרים: מפלגת השלטון תזדקק כעת לשותפות קואליציונית; הבוחר היפני זועם על ביטול הטבות פנסיה ושליחת חיילים לעירק
עומר כרמון
אש"פ באו"ם: "אין טעם לפנות כעת למועצת הביטחון משום שהווטו האמריקני הוא ודאי"; "נסתפק לעת עתה בדיון בעצרת הכללית"; שרון מכנס התייעצות מיוחדת
יפעת גדות
נישואיו של ג'יימי אוליבר עלו על שרטון; בילה יותר מדי זמן בעבודה רחוק מאשתו ומשני ילדיהם; הזוג מנסה לפתור את הבעיות
גלית יצחק
האגודה למלחמה בסרטן חונכת אתר ראשון מסוגו בעולם המיועד לילדים; האתר מציע מגוון רחב של סיפורים, אנימציות ומשחקים העוסקים במניעת נזקי שמש ונזקי עישון ומלווים במוסיקה מקורית
יפעת גדות
הצורך במקומות אשפוז בבית החולים הדסה עין-כרם גדל, במיוחד לאור הגידול העצום באוכלוסיית ירושלים וסביבותיה; מחלקות האשפוז הקיימות בבית החולים מיושנות ותנאי האשפוז הפיסיים אינם מתאימים עוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il