X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המגעים בעניין זה כבר בעיצומם; השלטונות בירדן מתבוננים מן הצד ושומרים על שתיקה לעת עתה; מדובר במהלך חסר תקדים בעולם הערבי והמוסלמי, שלא ברור אם יצליח לעבור בבית המלוכה ההאשמי; בכיר בתנועה: "אם זה לא יילך, ננסה תחנת רדיו"
▪  ▪  ▪

"ערב טוב - כאן האחים המוסלמים": בצעד חריג למדי, נערכת בימים אלה תנועת האחים המוסלמים בירדן, להקים ערוץ טלוויזיה פרטי משלה. על הפרק - גם תחנת רדיו לשידורים איסלמיים. ההכנות בעיצומן. השלטונות, שותקים לעת עתה.
בטלוויזיה הזו, לעולם לא תראו נשים משדרות. גם פרסומי "תועבה מערבית" לא יוקרנו בה. שכן שמה המיועד, כך נראה, גוזר מראש את דינה: "אל-הדא". שני פירושים למלה 'הדא' באיסלם: האחד - דרך נכוחה, השני - זבח המועלה קורבן במכה.
לדברי מנהל לשכת ההסברה של האחים המוסלמים בירדן, יחיא שוקרי, המגעים להקמת הערוץ החדש, נבחנים כעת על ידי ועדה מיוחדת בראשה הוא עומד ואשר הוקמה לטובת העניין. "אנו בשלב בדיקת העלויות וההיבטים הטכניים", הוא אומר, "נגיש דוח בנושא להנהגת התנועה". עוד אומר שוקרי, כי טרם גובשה עמדה סופית האם יהא זה ערוץ קרקעי או לוויני, כמו גם האם אופי שידוריו יהיה בעל צביון איסלמי בלבד או שמא יקיף הערוץ תחומי סיקור נוספים.
מיזם להקמת טלוויזיה פרטית של האחים המוסלמים, או של כל ארגון אופוזיציה אחר, הנו חסר תקדים בעולם הערבי והמוסלמי. השלטונות המערביים מנהלים מלחמת חורמה כנגד כל גורם המפיץ מידע אשר אינו עולה בקנה אחד עם יסודות המשטר.
כיום מצליחים ארגוני האופוזיציה במדינות ערב להעביר את מסריהם ומשנתם באמצעות אתרי האינטרנט הרשמיים שלהם. הללו, בחלקם פועלים מתוך המדינות עצמן, ובחלקם מחוצה להן. ערוץ זה נחשב לפופולרי ביותר בקרב הגורמים האיסלמיים, שכן הוא מהווה למעשה את פתחון הפה היחיד (והחופשי) שלהם בצל המשטרים הערביים. ואולם לרעיון הזה, הקמת טלוויזיה פרטית, אין כאמור אח ורע בעולם הערבי.
לדברי שוקרי, ארגונו עדיין לא הגיש בקשה רשמית לרשויות בירדן, בעניין הקמת הערוץ הפרטי. "אם זה לא יילך, ננסה תחנת רדיו", אמר.
במצרים, למשל, מהלך כזה לבטח לא היה עובר. בירדן המצב הוא אחר. על רקע המרקם העדין בממלכה הנשלט על ידי המיעוט ההאשמי, מנסים השלטונות הירדניים, לשכך עד כמה שניתן את המתיחות עם האחים המוסלמים, שרק הולכת וגואה בעת האחרונה. ירדן עשויה בנסיבות מסוימות להגיע להסדר עם האחים המוסלמים בעניין זה, כמובן תחת פיקוח.
תנועת האחים המוסלמים נוסדה ב-1928 במצרים, על ידי חסן אלבנה. בנובמבר 1945 נפתח סניף התנועה בירדן. זו חקקה על מצעה, להפיץ את "הצורה הנכונה" של האיסלם ולתרום לקירוב לבבות, בין המוסלמים לעולם ובין המוסלמים לבין עצמם.

תאריך:  11/07/2004   |   עודכן:  11/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
קבוצת כרמל השקעות בע"מ רכשה את המחצית השנייה של בית החולים תמורת 4.5 מיליון ש"ח; ד"ר זהבית זיו-נר מונתה למנכ"ל בית החולים
גלית יצחק
כך אמר רוני קוברובסקי בכנס מנהלים של קבוצת לוטם; לדבריו, "הרווח התפעולי בישראל נמוך ברשתות ב-2.5% לעומת העולם, והמיתון והשינויים בשוק המזון מחייבים פתרונות חדשים להגדלת רווח תפעולי. מלחמת שטראוס-שופרסל היתה מצב של Loss-Loss. לא זו הדרך"
עומר כרמון
תוצאות ראשונות של מדגמי הטלוויזיה בבחירות לבית העליון של בית הנבחרים: מפלגת השלטון תזדקק כעת לשותפות קואליציונית; הבוחר היפני זועם על ביטול הטבות פנסיה ושליחת חיילים לעירק
עומר כרמון
אש"פ באו"ם: "אין טעם לפנות כעת למועצת הביטחון משום שהווטו האמריקני הוא ודאי"; "נסתפק לעת עתה בדיון בעצרת הכללית"; שרון מכנס התייעצות מיוחדת
יפעת גדות
נישואיו של ג'יימי אוליבר עלו על שרטון; בילה יותר מדי זמן בעבודה רחוק מאשתו ומשני ילדיהם; הזוג מנסה לפתור את הבעיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il