X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קולין פאוול שיבח את מבצע צה"ל לתפיסת האונייה; דורש מערפאת להסביר את מעורבות יועציו בפרשה; קובע: המידע מצביע על קשר ישיר לרשות הפלשתינית
▪  ▪  ▪

הממשל האמריקני דורש מיו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, לתת הסבר למידע שהעבירה ישראל, לפיו הרשות הפלשתינית, בכירי יועציו של ערפאת, ואף ערפאת עצמו, מעורבים בתיכנון וברכישת אמצעי הלחימה - אותם ניסו להעביר מאירן לשטחי הרשות הפלשתינית.
הנשיא ג'ורג' בוש התייחס היום לראשונה לסוגיה זו (10.1.02). בהופיעו בפני אמצעי התקשורת הוא אמר, כי מהמידע שהועבר על-ידי ישראל נראה כי האונייה נועדה לעודד את הטרור. הנשיא בוש קרא לערפאת לפעול כנגד ארגוני הטרור, כדי שניתן יהיה להגיע למו"מ. על ערפאת להתאמץ, אמר בוש.
התבטאותו של הנשיא בוש מעידה, על השינוי המהותי ביחסו של הממשל לנשוא זה. אם עד לפני יום-יומיים נראה היה כי הממשל מנסה לברוח מהפניית אצבע מאשימה כלפי הרשות הפלשתינית בכלל וכלפי ערפאת בפרט, עתה נראה, כי בעקבות המידע שהעבירה ישראל לאמריקנים, חל מפנה דרמאטי ביחסם לנושא זה, ועתה הם רואים פרשה זו בחומרה רבה.
הממשל האמריקני הודיע רשמית, באמצעות דובר הבית הלבן, כי המידע שהעבירה ישראל אכן מעיד כי אמצעי הלחימה נרכשו על-ידי אנשי הרשות הפלשתינית והם יועדו לשטחי הרשות. יחד עם זאת, נמסר, אין זה בהכרח כי אמצעי הלחימה יועדו לרשות הפלשתינית עצמה.
מזכיר המדינה, קולין פאוול, אמר בראיון לוושינגטון פוסט, כי על יאסר ערפאת לתת עכשיו הסברים וכל העולם מחכה עתה לדבריו בנושא זה. אין זה מספיק שהוא הקים ועדה, אמר. פאוול שיבח במקביל את המבצע של צה"ל - על התפיסה הנקיה של האונייה. בהופעה פומבית אחרת אמר פאוול, כי המידע מצביע על קשר ישיר של ניסיון הברחת האונייה, לרשות הפלשתינית.
בממשל האמריקני מודאגים עתה, ממה שנראה כשיתוף פעולה עמוק בין אירן, לבין הרשות הפלשתינית והעומד בראשה. בממשל רואים באירון כגורם המעודד ותומך בטרור, ובכלל זאת בארגון החיזבאללה. בממשל הולכים וגוברים הקולות, המאיצים בנשיא ובמזכיר המדינה להכריז על אירן כעל מדינה התומכת בטרור.
ראש הממשלה אריאל שרון שוחח בעניין זה בטלפון עם קולין פאוול (יום ד', 9.1.02). שרון אמר לפאוול, כי שיתוף הפעולה עם אירן נראה גם בפעולות ארגוני הטרור כנגד חיילים ואזרחים בהתנחלויות.
שרון סקר בפני מזכיר המדינה את המצב בשטח, ובכלל זה את הפיגוע שהתרחש בכרם שלום, בו נהרגו ארבעה חיילי צה"ל. שרון אמר, כי הפיגוע הוא תוצאה ישירה של אי הטיפול של הרשות הפלשתינית בתשתיות ארגוני הטרור. הוא הוסיף, כי מי שציפה שבאמצעות הסכמים בין הרשות הפלשתינית לארגוני הטרור ניתן יהיה לשלוט על ארגוני הטרור, התבדה.

תאריך:  10/01/2002   |   עודכן:  10/01/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אייל כגן
גיל איל
זן כמות הכסף שהעביר הקונגרס ללוחמה בטרור מאז הפיגועים ב-11 בספטמבר
אייל כגן
גיל איל
לבנת: "הצעת החוק חשובה מאין כמותה, שכן ראוי שהמועצה להשכלה גבוהה, כזרוע של המדינה, תפקח על שלוחות מחו"ל כדי שניתן יהיה לומר בביטחון מלא שהן חלק ראוי ממערך ההשכלה הגבוהה בישראל"; הצעת החוק עברה בקריאה הטרומית: 33 בעד, 0 מתנגדים או נמנעים
אייל כגן
ירידה ריאלית של כ-%1 לעומת התקופה המקבילה אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il