X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רשות שדות התעופה טוענת: ביהמ"ש המחוזי מאפשר, הלכה למעשה, לחייב מכוח ערבות בנקאית, להקדים ולהגיש תביעה נגד הנושה כדי לטרפד אפשרות חילוט ערבות; כך פסק השופט יהודה זפט במסגרת סכסוך שלה עם סולל בונה
▪  ▪  ▪

"החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב משנה סדרי בראשית ושומטת את הקרקע תחת עקרון עצמאות ערבות בנקאית". כך נטען בבקשת רשות ערעור שהגישה רשות שדות התעופה לבית המשפט העליון.
בערעור, מתבקש העליון לבטל את החלטת שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודה זפט, שנעתר לבקשת חברת סולל בונה והוציא צו מניעה זמני, המונע מן הרשות לממש ערבות בנקאית בסך 8 מיליון ש"ח, שהופקדה בידיה על-ידי סולל בונה, במסגרת התקשרות מכוח מכרז להקמת מחלף הכניסה ודרכי הגישה לפרוייקט נתב"ג 2000.
הרשות טוענת בערעורה, אותה הגישה באמצעות משרד עורכי הדין דן כהן, שפיגלמן, ברק, זמיר ושות', כי החלטת בית המשפט המחוזי (בש"א 10252/04) משנה סדרי בראשית בכל הנוגע למקרים הנדירים בהם יעוכב מימושה של ערבות בנקאית, משמיטה את הקרקע תחת עקרון עצמאותה של ערבות בנקאית ועומדת בסתירה ברורה להלכה הפסוקה של בית המשפט העליון, לפיה מניעת מימושה וחילוטה של ערבות בנקאית תיעשה בנסיבות קיצוניות וחריגות בלבד, אשר לא נתקיימו במקרה זה.
רשות שדה"ת: סולל בונה פיגרה ב-18 חודשים בעבודות המחלף
המחלוקת בין הצדדים התעוררה לאחר שלטענת הרשות, סולל בונה פיגרה בביצוע עבודות המחלף פיגור של שנה וחצי, והיא חייבת לרשות, מכח החוזה ביניהן, למעלה מ-24 מיליון ש"ח כפיצוי בגין הפיגור. סולל בונה טוענת מנגד, כי הפיגור נגרם באשמת הרשות, אשר רצתה לעכב את העבודות בכוונה לנוכח הפיגור בפתיחת פרוייקט נתב"ג 2000.
סולל בונה הקדימה והגישה תביעה כנגד הרשות בחודש ינואר 2004 (ת.א. 1051/04) ובתחילת חודש מאי 2004 הגישה הרשות כתב הגנה ותביעה שכנגד נגד סולל בונה, בה ביקשה לחלט את הערבות הבנקאית.
סולל בונה טענה, באמצעות עו"ד מיכאל פירון, כי הפיגורים או חלק גדול מהם נגרמו שלא באשמתה, כי אם מסיבות התלויות ברשות, כמו עיכובים בהגשת תוכניות וכיוצ"ב. כן טענה, כי השימוש בזכותה של הרשות להציג למימוש את הערבות הבנקאית נעשה בחוסר תום-לב, וכאמצעי לחץ להרתעה כנגד סולל בונה בתביעה המשפטית שזו הגישה נגדה. הרשות, כמובן, מכחישה את המניע המיוחס לה.
המחוזי: יש חשש שהחילוט נעשה עקב התביעה שהגישה סולל בונה
בהחלטתו, קבע בית המשפט המחוזי כי יש לעכב את מימושה של הערבות הבנקאית, מאחר שבקשת מימוש הערבות נמסרה לאחר שסולל בונה הגישה תביעה כספית כנגד הרשות, ועל-כן קיים חשש לכאורה כי חילוט הערבות האוטונומית על-ידי המוטב ייעשה משיקולים של "נקמנות", כביכול.
"אני סבור שהנסיבות שהובאו לעיל מאפשרות להניח במידה סבירה של ודאות שאכן המניע להצדקת הדרישה למימוש הערבות הבנקאית היה הגשת כתב התביעה על-ידי סולל בונה, שאם לא כן קשה להבין מדוע הערבות הבנקאית לא מומשה מאז יוני 2003 ולכל אורך התקופה שעד הגשת כתב התביעה כנגד הרשות".
"לדעתי", קבע השופט זפט, "מקום שדרישה להצגת ערבות בנקאית נדרשת זמן רב לאחר שנודעה העילה למימוש הערבות, וניתן לייחס את מועד הצגת הדרישה לרצון להרתיע או לגמול תובע אשר הגיש את תביעתו כנגד הנערב, ניתן לראות בכך בנסיבות המתאימות, בסיס למתן צו המורה על עיכוב ביצוע מימוש הערבות הבנקאית".
"נראה לי, שאלו הם פני הדברים בענייננו", הוסיף השופט זפט כשקיבל את הבקשה לעיכוב חילוט הערבות וחייב את הרשות בהוצאות בסך 20 אלף ש"ח.
הערעור: מדובר במדיניות חדשה ומרחיקת לכת
רשות שדות התעופה טוענת בערעור, כי ההחלטה של בית המשפט המחוזי "מתווה מדיניות חדשה ומרחיקת לכת, על פיה החייב מכוחה של ערבות בנקאית, לו מחלוקת חוזית עם הנושה, יוכל למהר ולהקדים להגיש כנגד הנושה תביעה לבית משפט (לרבות תובענה מופרכת) ויוכל כך למנוע את חילוט הערבות".
הרשות טוענת עוד, כי מאחר שהערבות הבנקאית האוטונומית מהווה את אחד המכשירים החשובים ביותר של הרשויות הממשלתיות, הציבוריות והמקומיות, המחויבות בחובת המכרזים ובהתקשרות פתוחה עם כל מציע, להגן על זכויותיהן, פגיעה במעמד הערבות, תגרום אף לקשיים ומכשולים בפני גופים המחויבים להתקשר בהתקשרויות חוזיות במסגרת חובת המכרזים כאמור, באשר מעמדו של מכשיר חשוב זה המקנה ודאות וביטחון חוזיים ומסחריים, יתערער.
בר"ע 6435/04 רשות שדות התעופה בישראל נ' סולל בונה בע"מ ואח'

תאריך:  12/07/2004   |   עודכן:  12/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
המדובר בשירות בו יכולים המשוחחים לדבר אחד עם השני באופן מיידי על-ידי לחיצת כפתור; בחברת מירס מאיימים לעתור לבג"צ נגד ההשקה
יפעת גדות
סירופ נגד שיעול אינו פתרון טוב על-פי מחקר חדש; התרופות נגד שיעול ללא מרשם לא הפחיתו את השיעול ולא שיפרו את איכות השינה של הילדים; התקררות אצל ילדים חולפת עם הזמן
אלונה קורן
במקום השני מדורגת קומדיה חדשה בשם Anchorman ("הקריין")
רנית נחום-הלוי, אלונה קורן
על פי ההצעה, תפוצל רשות הנמלים לשתי חברות ממשלתיות שיופרטו בעתיד; יו"ר הוועדה הציע: החוק לא יועבר לחקיקה במליאה במשך שבוע; בזמן זה ינסו שוב נציגי האוצר להיפגש ולדון עם ועדי עובדי הנמלים
יפעת גדות
ויתרה על תביעתה כנגד מפיקי הסרט; דורשת טיסה במחלקה ראשונה, סוויטות נשיאותיות, שלוש מטפלות לבנה המאומץ רואן, שני עוזרים ושומר צמוד במשך 24 שעות ביממה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il