X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל BDI: הנתונים מהווים ראייה נוספת לתהליך ההחלמה שעובר המשק בחודשים האחרונים; להשקעות הזרות בבורסה יש חשיבות מכרעת לתהליך ההבראה ככלל, ולהצלחת המדיניות הכללית בפרט
▪  ▪  ▪

בשליש הראשון של שנת 2004 (ינואר עד אפריל) חל גידול מרשים, של כ-13%, בהיקף הכספי של המניות המוחזקות על-ידי משקיעים זרים (בהשוואה לשליש האחרון של שנת 2003) - כך עולה מבדיקה מיוחדת שערכה חברת BDI.
סך ההיקף הכספי של המניות המוחזקות על-ידי משקיעים זרים בישראל, עמד בשליש הראשון של השנה על כ-143.54 מיליארד שקלים. זאת בהשוואה לכ-126.44 מיליארד שקלים בלבד בשליש השלישי של שנת 2003.
עוד עולה מהמחקר המיוחד של BDI, כי בהשוואה לשליש הראשון של שנת 2003, במהלך השליש הראשון של שנת 2004 חל גידול חד של למעלה מ-65% בהיקף ההשקעות הזרות בבורסה הישראלית.
כאמור, במהלך השליש הראשון של שנת 2004 עמד ההיקף הכספי של המניות המוחזקות על-ידי משקיעים זרים בישראל על כ-143.54 מיליארד שקל, זאת בהשוואה ל-89.9 מיליארד שקל, בלבד, בתקופה המקבילה אשתקד.
לדברי תהילה תמיר ינאי, מנכ"ל משותף בחברת BDI ביזנס דאטה ישראל, להשקעות הזרות בבורסה הישראלית נודעת חשיבות מכרעת לתהליך ההבראה של המשק, ככלל, ולהצלחת המדיניות הכללית, בפרט.
לדברי ינאי, ההשקעות הזרות בארץ תורמות לפיזור הבעלות והריכוזיות במשק הישראלי. מכאן, שהגידול בהיקף ההשקעות הזרות בארץ תורמות להקצאה נכונה יותר של מקורות המימון במשק.
כמו-כן מציינת ינאי, כי פעילותם של המשקיעים הזרים בארץ וכניסת הון זר לשוק המקומי מעמיקים את היקף המסחר הבינלאומי ובכך משפרים את רמת האינטגרציה בין שוק ההון המקומי לשוק העולמי.
הגידול, שנרשם במהלך השליש הראשון של שנת 2004 (בהשוואה לשליש השלישי של שנת 2003), בהיקף הכספי של ההשקעות הזרות בבורסה הישראלית, בא בניגוד לקיטון שנרשם באותה תקופה בשיעור המניות המוחזקות על-ידי המשקיעים הזרים (ביחס להיקף הכספי הכולל של סך המניות הנסחרות בבורסה).
בשליש הראשון של השנה הסתכם שיעור המניות המוחזקות על-ידי משקיעים זרים בארץ ב-10.3% מסך היקף ההשקעות בבורסה (השקעות זרות ומקומיות), קיטון של 6.3%, בהשוואה לשליש השלישי של שנת 2003.
ב-BDI מסבירים את הנתונים בכך שבמהלך השליש הראשון של השנה חל גידול בהיקף ההשקעות המקומיות בבורסה הישראלית. במהלך השליש הראשון של שנת 2004 הסתכם סך ההשקעות המניות בבורסה הישראלית (במונחים כספיים) ב-1,393.6 מיליארד שקל, גידול חד ומרשים של כ-21%, בהשוואה לשליש השלישי של שנת 2003.
עוד ציינה ינאי, כי הגידול המרשים בהיקף ההשקעות בבורסה הישראלית, שבא לידי ביטוי הן בהיקף ההשקעות הזרות והן בהיקף ההשקעות המקומיות בבורסה הישראלית, מהווים ראייה נוספת לתהליך ההחלמה שעובר המשק הישראלי בחודשים האחרונים.
לדבריה, לאחר שבמהלך השנים 2001 ו-2002 הצטמצמה הפעילות בבורסה הישראלית באופן עקבי ומתמשך, ניכר כי במהלך השנה האחרונה, שבים המשקיעים המקומיים והזרים גם יחד לבורסה הישראלית.
ינאי מזכירה, כי עבור חברות וארגונים ציבוריים מהווה הבורסה אמצעי לגיוס הון ולהשקעות בפיתוח. על-כן, מציינת ינאי, כי הגידול בהיקף ההשקעות בבורסה מהווה אינדיקציה לכך שאחרי שלוש שנים של מיתון ארוך ומתמשך, בהם התאפיין המשק הישראלי במהלכי ייעול, וצמצום עליות, שבים החברות והארגונים הישראלים להשקיע בפיתוח וביצירת מקורות הכנסה עתידיים.

תאריך:  13/07/2004   |   עודכן:  13/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
השיפור התבטא בגידול במספר המשרות שאוישו ובירידה במספר העובדים שנפלטו; כמו כן, גדל שיעור המעסיקים המדווחים על משרות שאוישו ועל קשיים באיוש משרות פנויות, וקטן שיעור המעסיקים שפלטו עובדים
עומר כרמון
טיוטא ראשונה של הצעת ההחלטה שתעלה לדיון בסוף השבוע הקרוב בעצרת הכללית של האו"ם חולקה למשלחות הדיפלומטיות בניו יורק: "יש לבצע רישום של הפלשתינים שנפגעו בשל בניית הגדר כדי שניתן יהיה לפצותם"
יפעת גדות
השנה יקיים הפסטיבל מופעים בבתי הכנסת של העיר צפת, מופעי רוק חסידי ועברי עם די.ג'י לנוער, ומופעים מקוריים המשלבים אומנים ישראלים עם אומני רוק חסידי
גלית יצחק
ד"ר טוביה חורב אמר במחקרו, כי 357 עדכונים ותיקוני חקיקה בוצעו במהלך 10 השנים האחרונות בחוק זה, תיקונים שהסיטו את הרפורמה ואת החוק מכוונתו המרכזית ופגעו באופן קשה בציבור הצרכנים
רנית נחום-הלוי
כך ממליץ צוות הבדיקה שהוקם על-ידי ועדת הכלכלה של הכנסת; עוד ממליץ הצוות: לקבוע מחיר אחד לכל פעולה בנקאית בכדי למנוע ערפול המחיר; כמו-כן, גביית עמלות גבוהות תדרוש את אישור הלקוח וזה לא יחוייב בעמלה שלא הוא יזם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il