X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרופ' ארם סמולינסקי חשוד ברפואה פרטית בבית החולים

רופא בכיר נוסף חשוד בקבלת שוחד ממטופלים

מנתח הלב הבכיר בתל השומר חשוד בקבלת שוחד של מאות אלפי ש"ח מחולים בתמורה לניתוחם באופן פרטי; החשד: הרב אלימלך פירר מאגודת "עזרא למרפא" תיווך בהעברת הכספים מהמטופלים; בתביעה מ-2001 נטען, כי גבה כסף עבור ניתוח ו"הפקיר" מנותח בידי מתמחה
▪  ▪  ▪
תיווך בהעברת הכספים? הרב פירר

[צילום אילוסטרציה]

מפלג ההונאה במשטרת מחוז תל אביב עצר (יום ד', 14.7.04) את פרופ' ארם סמולינסקי, בן 57 מנתניה, שהיה עד לאחרונה מנהל מחלקת ניתוחי חזה ולב במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, וכיום משמש שם מנתח לב בכיר.
סמולינסקי חשוד בקבלת שוחד של 3,000-5,000 דולרים מחולים בתמורה לקידומם בתור הניתוחים או להבטחה כי הוא ינתח אותם. בעקבות תלונות שהגישו מטופלים, עלה החשד כי פרופ' סמולינסקי התנה ביצוע ניתוחים על-ידו בתשלום כסף, כאשר מדובר בסכומים של עשרות או מאות אלפי ש"ח.
החוקרים סבורים עוד, כי המנתח הבכיר נהג לקבל את התשלום במזומן במישרין לידיו או באמצעות אחרים ובהם גם אנשים מצוות העובדים בבית החולים. המשטרה אף סבורה, כי הרב אלימלך פירר, חתן פרס ישראל וראש האגודה ההתנדבותית "עזרא למרפא", תיווך בהעברת הכספים אל סמולינסקי ואף הפנה אליו מטופלים.
חשד נוסף הוא, שפרופ' סמולינסקי חייב לעיתים מועמדים לניתוח לתרום עשרות אלפי שקלים לקרן המחקרים של בית החולים תל השומר, כתנאי לביצוע הניתוח על-ידו. החשדות נגד סמולינסקי: קבלת שוחד, קבלת דבר במירמה והפרת אמונים.
שופט בית משפט השלום בתל אביב, מרדכי פלד, שיחרר אותו למעצר-בית בן יומיים תוך הפקדת ערבות בסך 20 אלף ש"ח. השופט פלד אף הוציא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום.
פרקליטו של סמולינסקי, עורך הדין פרופ' דוד ליבאי, הכחיש את החשדות בשמו של סמולינסקי ואמר כי מעולם לא התנה ניתוחים בכסף. לדבריו, החשד של המשטרה לקשר עם הרב פירר - חסר כל בסיס.
משפחת מנותח שנפטר: סמולינסקי הפקירו על שולחן הניתוחים
בשנת 2001 הוגשה בבית משפט השלום בבאר שבע תביעה אזרחית (ת.א. 2689/01) נגד משרד הבריאות, על-ידי משפחתו של אברהם ורד ז"ל. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד גדעון פנר, נטען כי ורד, שהיה בן 76 במותו, נותח בידי פרופ' סמולינסקי וכבר למחרת הניתוח סבל מסימנים מובהקים של זיהום חמור שהתפשט בפצע הניתוח בחזה. למרות זאת, לאחר מעט יותר משבוע הוא שוחרר למכון שיקום לחולי לב בתל אביב, מבלי שקיבל טיפול מתאים.
עוד נטען בתביעה, כי ורד אף לא הוזהר בידי רופאי בית החולים תל השומר, כשהגיעו אליהם תוצאות הבדיקות שהוכיחו כי לקה בזיהום בבית החזה, לאחר שכבר שוחרר מהמחלקה. בשל החמרת הזיהום, אושפז שוב ורד כדי לנקז את הזיהום הקשה שהתפשט לבית החזה כתוצאה מ"עיכוב ניכר ובלתי סביר באבחון הזיהום", כלשון התביעה.
משפחתו טוענת, כי את הניתוח ביצע לבדו מי שהיה אז רק מתמחה, ד"ר ירון מושקוביץ, ללא כל סיוע של רופא מומחה. הם טוענים, כי הניתוח בוצע "בחוסר מיומנות בידי מתמחה חסר ניסיון", ולקראת סיום הניתוח "התחולל הנורא מכל. נגרם קרע של החדר הימני של הלב וורד דימם במהירות רבה" ומת. המשפחה טענה, אגב, כי שילמה לסמולינסקי 4,500 דולרים לפני הניתוח.
כתבה שפרסם רן רזניק ב"הארץ" באותה שנה העלתה תלונות רבות נגד סמולינסקי, שהפקיר לכאורה מטופלים על שולחן הניתוחים לידיהם הפחות מיומנות של מומחים זוטרים יותר או של מתמחים. סמולינסקי דחה את הטענות לגבי התשלום שקיבל לכאורה ממטופלים. באשר לעזיבת חדר הניתוח אמר, כי מדובר בהליך תקין ומקובל של החלפת צוות רפואי במהלך ניתוח ארוך.
התביעה מתבררת בפני סגן נשיא בית המשפט, השופט אברהם יעקב. לאחרונה, דחתה משפחתו של ורד ז"ל את הצעת פשרה מטעם בית המשפט.
נמשכת החקירה נגד ד"ר קלוסקי מ'אסף הרופא'
נזכיר, כי רק לאחרונה נעצר מנהל מחלקת טיפול נמרץ לב בבית החולים הממשלתי 'אסף הרופא' שבצריפין, ד"ר עידו קלוסקי, בחשד שטיפל בלקוחות פרטיים בתוך בית החולים והשתמש לשם כך בצוות בית החולים ובמתקניו. גם הוא חשוד בעבירות של מירמה והפרת אמונים.
קלוסקי, קרדיולוג בכיר בן 57 מראשון לציון, חשוד שבשנים 2000-2002 הפעיל מרפאה פרטית ללקוחותיו בתוך בית החולים, והשתמש בצוות הרפואי ובמתקני אסף הרופא, בכך שהפנה מטופלים לבדיקות בבית החולים מבלי שהלקוחות שילמו בעבור הטיפול ומילאו טופס 17.
על-פי החשד, הורה קלוסקי על ביצוע בדיקות שונות: אק"ג, ארגומטריה, אקו-לב ובדיקות דם על חשבון בית החולים, למטופלים שלא אושפזו בעת ביצוען, ואת הכסף עבור הבדיקות שלשל לכיסו. בית החולים טרם אמד את היקף הנזק הכספי שנגרם לו, באי-התשלום עבור הבדיקות.

תאריך:  14/07/2004   |   עודכן:  14/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בשוק ימכרו סוחרי התבלינים היבשים ומגדלי צמחי התבלינים מעכו ומאזור הגליל, משקים קטנים מאזור הגליל, ומגוון מוצרי טבע
גלית יצחק
האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית פתח קו חירום בעקבות עשרות פניות מהורים מודאגים אשר אינם יודעים האם הרופא שבחרו ילדיהם אכן מתאים לבצע את הניתוח המבוקש
רנית נחום-הלוי, אלונה קורן
רשות הנמלים תפוצל לשתי חברות ממשלתיות שיתחרו זו בזו; החקיקה נעשתה מבלי להגיע להסכם עם ועד עובדי הנמלים; נתניהו: תחרות בנמלים תביא לחיסכון שנתי של כ-5,000 ש"ח למשפחה
מירב לוי
תוכנית הלימודים נבנתה בשיתוף עפ רשת בתי המלון הולידי-אין; קיבלה היתר מהמועצה להשכלה גבוהה; בראש המסלול עומד ד"ר חזי ישראלי
עומר כרמון
מסמך שהגיע למשרד החוץ: ישראל תמנע בכל מחיר את קבורתו של ערפאת בהר הבית; לאחר מותו ישתרר תוהו ובוהו בשטחי הרשות;
השמועות על מותו של ערפאת מוקדמות מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il