X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבדיקה תיערך במסגרת חקירת פרשת פריצקי; ההערכה: לא יהא מנוס מקבלת עדותו של אריאל שרון
▪  ▪  ▪
לחץ לבצע העיסקה עם המצרים

פריצקי, האם נסחט?

לנדאו, מילא הנחיות שרון

צוות החקירה ביחידה לחקירות הונאה במשטרה קיבל מנדט לבדוק את כל תהליכי קבלת ההחלטות הנוגעים לעיסקת הגז בין חברת החשמל לחברה המצרית שבה שותף איש העסקים, יוסי מימן. המדובר באחת העסקות הגדולות ביותר במשק. היקפה הכולל נאמד בכ-2.5 מיליארד דולר. המשטרה תבדוק, בין היתר, האם היה יוסף פריצקי, בתפקידו כשר התשתיות, נתון לסחיטה.
הבדיקה המתוכננת בנושא זה הינה אחד הספיחים המרכזיים במה שכבר מכונה: "פרשת פריצקי". החקירה בפרשה החלה בפועל (יום ד'): המשטרה פשטה על משרדי חברת החשמל ומשרדי ועד העובדים, הן בתל אביב והן בחיפה, החרימה מסמכים והציג שאלות לכמה עובדים.
נודע, כי בכוונת היחידה, בראשה מירי גולן, לבחון את מעורבות משרד רוה"מ בתהליכי קבלת ההחלטות בנושא, וכן את מעורבותו של אריאל שרון - בתפקידו כראש הממשלה - מול משרד התשתיות בכלל ומול השר יוסף פריצקי בפרט. שאלות אלה עולות עתה ביתר עוצמה במסגרת "פרשת פריצקי". גורמים נוספים שעדותם תידרש: יו"ר חברת החשמל, אלי לנדאו.
נודע, כי המשטרה החלה בבדיקה ראשונית בפרשה זו כבר לפני כמה חודשים, וזאת בעקבות מידע שהובא לידיעת חוקרי המשטרה. הבדיקה החלה במישור המודיעיני, והתמקדה בחברת החשמל.
ההערכה עתה היא, כי לא יהיה מנוס מקבלת עדותו של שרון בנושא זה, וזאת נוכח מעורבותו הרבה בתחום. יודגש, כי בשלב זה לא עולה חשד כלשהו נגד שרון, בפרשה זו. אלא שבשל מעורבותו הרבה, ונוכח היותו "צומת" בנושא זה, נראה כי לא יהיה מנוס מחקירתו, על-מנת שיעיד על הפניות שנעשו אליו בנושא זה ועל ההנחיות שהעביר לגורמים השונים, הן במשק האנרגיה והן בחברת החשמל עצמה.
נזכיר, כי שרון הוא "שדחף" לסגירת העיסקה דווקא עם החברה המצרית. בישיבות פנימיות במשרד רוה"מ הוא הסביר זאת בצורך לחזק את קשרי ישראל-מצרים, וגם בצורך למנוע עיסקה עם השותפות פלשתינית-בריטית (באמצעות חברת בריטיש גז), שפירותיה עלולים להגיע לידי גורמים פלשתינים עויינים - שיממנו בזאת פעולות טרור. יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, אלי לנדאו, אמר בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה לפני מס' חודשים, כי שרון מבקש לאשר את רכישת הגז מהחברה המצרית ולא מהשותפות הבריטית-פלשתינית.
צוות החקירה בפרשת פריצקי נמצא עתה בשלבי עבודה ראשוניים, ורק לאחר שיסיים את עבודת ההכנה ייקבעו יעדים מדוייקים ורשימת הנחקרים והעדים המדוייקת.
המשטרה מסרה בתגובה, כי בשלב זה פועל צוות החקירה לאיסוף המידע בפרשת פריצקי ולגיבוש מהלכי החקירה. ממשרד ראש הממשלה נמסר, כי ראש הממשלה ישתף פעולה עם צוות החקירה, אם וכאשר ייתבקש לעשות זאת.
חברת החשמל מסרה בתגובה, כי הנהלת החברה תשתף פעולה ותציג כל מסמך שתידרש. חברת החשמל ניהלה את ההתקשרויות בנושא הגז על-פי חוק חובת המכרזים ובשקיפות מלאה, ומכאן, אין לחברה מה להסתיר והיא תשתף פעולה לכל פנייה.

תאריך:  14/07/2004   |   עודכן:  15/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
כוכבות ונשות הוליווד עונדות תכשיטי קבלה של זקריה
עומר כרמון
מציצן מוסלמי שצילם בהסתר אישה בחדר הלבשה של חנות בגדים בבית סחור, גרם למהומות קשות בין מוסלמים לנוצרים שהסתיימו רק לאחר שמושל בית לחם הטיל עוצר על העיירה
אלונה קורן
מעריכים את הנזקים במאות אלפי שקלים ביום; טוענים: בגלל נחישות האוצר להפרטת הנמלים - נופלת על הממשלה האחריות לנזקים שיגרמו לנו
מירב לוי
האוניברסיטה העברית נבחרה כשותפה להליכי הבחירה; הזוכים: חביבה פדיה על ספרה "מוצא נפש"; ש.שפרה על מכלול יצירתה; עידן אלמוג על "דלתות"; אלכסנדר שפיגלבלט, על יצירתו בשפה היידית
נועם שרביט
שניים משלושת התשדירים של חברת האופנה ישודרו לאחר שבוצעו בהם תיקונים מהותיים, לשביעות רצונה של ועדת הערר; לפיכך, העתירה לבג"צ תימחק; ועדת הערר קוראת למפרסמים לגלות רגישות יתר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il