X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת הכנסת עוד לא החליטה על ביטול ארבע ועדות סטטוטוריות, אך יו"ר הכנסת החליט לעשות צעד ולפטר עובדים בוועדות; בהודעת הדובר נמסר: הכנסת נמצאת בתהליך של התארגנות בכוח אדם עקב צמצום מסגרות. בין היתר צמצום במספר ועדות הכנסת שאינן ועדות סטטוטוריות
▪  ▪  ▪
אייכלר, "זו מזכירתי היחידה"

   רנית נחום-הלוי
4 ועדות כנסת עשויות להיסגר: פניות הציבור? - לא בכנסת

ועדת הכנסת האמונה להחליט על נושא ביטול ועדות, טרם פסקה בנושא זה, אולם יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין החליט לעשות מעשה ו'לנקות' את משכן הכנסת מעובדים בוועדות זמניות.
נודע, כי לאחרונה החליטה הכנסת שלא לחדש את חוזי העסקתן של תשע עובדות, שהועסקו במשרות זמניות בוועדות הכנסת השונות בתפקידי מזכירות.
לגבי אותן ועדות זמניות (הוועדה לפניות הציבור, הוועדה למאבק בנגע סמים, הוועדה לעובדים הזרים והוועדה לשלום הילד), ציין יו"ר הכנסת בעבר, כי בכוונתו לסגור אותן. יו"ר הכנסת פנה ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוני בר-און, בבקשה לקיים דיון בנושא זה, אולם טרם התכנס דיון, כאמור ואילו הכנסת פועלת לסלק את עובדי הוועדות.
נודע, כי יו"ר הכנסת עושה צעד ראשון והדרגתי לסגירת הוועדה לפניות הציבור, על אף שליו"ר הוועדה, ח"כ הרב ישראל אייכלר, הובטח שהיא לא תסגר עד חודש מרס 2005. מכתב פיטורין נשלח ביום 13.7.04 על-ידי הממונה על משאבי האנוש במשכן למזכירה היחידה של הוועדה לפניות הציבור. מתברר כי המזכירה היא עובדת קבועה בוועדה ומשרתת בתפקידה מזה שבע שנים.
נוסח המכתב: "לאור תוצאות המבחנים, התרשמותה של ועדת המיון ויתר הנתונים הרלוונטים, ובהתחשב בצורכי הכנסת ובאפשרויות השיבוץ העומדות לרשותנו, הוחלט לסיים את העסקתך בכנסת. על-מנת לאפשר לך התארגנות מתאימה, לפנים משורת הדין, נהיה מוכנים להמשיך את העסקתך עד ליום 15.8.04 ועד בכלל... אנו מודים על תרומתך".
ח"כ הרב אייכלר פנה ליו"ר הכנסת בדרישה לבטל את הודעת הפיטורין של העובדת ואמר, כי "לא יתן יד לשיתוק הוועדה או לחיסולה". עוד הוא מוסיף ואומר ל-Nfc: "ועדת הכנסת לא החליטה דבר בנושא סגירת ועדות והובטח לי שעד מרס 2005 לא יסגרו את הוועדה לפניות הציבור. למרות זאת, פיטרו את המזכירה היחידה של הוועדה העובדת 7 שנים בלי תקן כי אין לה קשרים".
דובר הכנסת מסר בתגובה: "הכנסת נמצאת בתהליך של התארגנות בכוח אדם, עקב צמצום מסגרות (בין היתר צמצום במספר ועדות הכנסת שאינן ועדות סטטוטוריות), המחייב שיבוץ מחודש של עובדים קבועים שהועסקו במסגרות אלו ועובדים קבועים אחרים החוזרים לעבוד בכנסת לאחר שהושאלו לעבודה במשרדי ממשלה אחרים".
"אין במנגנון הכנסת תקנים פנויים לשיבוץ עובדים אשר התקבלו לעבודה זמנית, ואין באפשרות הכנסת להעסיק עובדים זמניים מעבר לפרק זמן מוגבל ומעבר לצרכיה. המהלך כולו נעשה לאחר תהליך קפדני של מיון, בשיתוף ועד העובדים ולאחר שהכנסת עשתה מאמצים רבים למצוא פתרונות שיבוץ לעובדות אלו".
מעקב צמוד אחרי חברי הכנסת
צעד נוסף בו נוקט יו"ר הכנסת כדי לצמצם חלק מהוועדות, הוא ניהול מעקב אחר השתתפות חברי הכנסת בדיוני הוועדות השונות. במכתב שהעביר למנהלי הוועדות הוא מבקש, שבכל ישיבת ועדה יכינו דוח נוכחות של חברי הכנסת המשתתפים בישיבה - "תוך הבחנה בין ח"כ שהיה נוכח במשך חצי שעה ופחות, לבין ח"כ שהיה נוכח במשך יותר מחצי שעה מתוך הישיבה", כך במכתב שהועבר למנהלי הוועדות.
את הדוח מבקש יו"ר הכנסת להעביר למזכיר הכנסת לא יאוחר מה-5 בכל חודש קלנדרי. בקשת יו"ר הכנסת עוררה הדים מקרב יושבי-ראש של ועדות, שטענו ל"מעורבות יתר" בפעילות חברי הכנסת. נודע, כי יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוני בר-און, פנה למספר חברי כנסת המשמשים כראשי ועדות והציע להם שלא להענות לבקשת יו"ר הכנסת.
קולות זועמים במיוחד נשמעו על-רקע כוונת יו"ר הכנסת לבטל ועדות, כאמור. אלה קושרים את הבקשה יוצאת הדופן הזו, לעניין זה. "יו"ר הכנסת רמז בעבר כי בכוונתו לבטל את הוועדה", כך נמסר מלשכת ח"כ קולט אביטל, יו"ר ועדת העליה והקליטה של הכנסת. "מה השלב הבא? שנלבש תלבושת אחידה? יו"ר הכנסת שמדבר רבות על מעמד הכנסת חייב לאפשר לחברי המשכן לעשות את עבודתם ולא להיכנס לנעליהם".
ח"כים "משועממים" מקימים תתי-ועדות
לצעד האמור יש גם תומכים, בהם יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, ח"כ מיכאל איתן; יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יורי שטרן; יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ שאול יהלום ואף יו"ר הוועדה למעמד קידום האישה, ח"כ גילה גמליאל, שהוועדה בראשותה היא עומדת היתה גם-כן בסכנת סגירה.
חברי הכנסת הנ"ל ציינו, כי קיימת בעיה הקשורה לניהול הוועדות, כאשר חברי כנסת נכנסים לדיון, רק כדי להשמיע את דעותיהם ולהירשם כמשתתפים בפרוטוקול. קיימת תופעה נוספת, כך נמסר, שחברי כנסת שמוצאים עצמם "משועממים", מבקשים להקים תתי-ועדות לוועדה קיימת, כדי שיעמדו בראשה. כך נוצר ריבוי ועדות שחברי הכנסת החברים בהן, אינם יכולים להבטיח את השתתפותם.
כך היה עם ח"כ יגאל יאסינוב (שינוי), חבר בוועדת המדע בראשות חברת סיעתו, ח"כ מלי פולישוק-בלוך. יאסינוב פנה לפולישוק-בלוך וביקש ממנה להקים תת-ועדה לוועדת המדע, שתעסוק במדענים עולים. כמובן שאין לכך צורך אם קיימת ועדת הקליטה של הכנסת. כמו-כן ח"כ מרינה סולודקין, המזדהה עם ציבור העולים החדשים, פנתה לח"כ אביטל להקים תת-ועדה לוועדת הקליטה שתעסוק בחינוך לעולים חדשים.
נודע כי בקשת יאסינוב נבחנת, בקשת סולודקין נדחתה. כך או כך, נלמד, חברי כנסת רוצים להיות ראש ולא להזדנב אחר ועדות קיימות.

תאריך:  15/07/2004   |   עודכן:  15/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שתייה מרובה מעלה את הסיכון לסרטן השד, במיוחד בקרב נשים שלפני גיל הפסקת הווסת; אין הבדל בין סוגי האלכוהול השונים בהשפעה על רמת הסיכון
אלונה קורן
מתחילת השנה עלה המדד ב-1.4%; קצב האינפלציה השנתי עומד על 2% - במרכז יעד האינפלציה של הממשלה; הערכות: בנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי
יפעת גדות
אניסטון "רתחה" כשיוצרי הפרסומת התעקשו לצלם שוב סצינה נוספת מהפרסומת בזמן שהיא מבלה חופשה במיאמי; התעקשה ששיערה יעוצב בדרך מסויימת ואיימה להסתלק
עומר כרמון
קנדה זועמת על ממשלת אירן לאחר שסירבה לאפשר למשקיפים קנדים לצפות במשפטו של סוכן מודיעין אירני הנאשם ברצח עיתונאית קנדית; נשיא אירן מצטרף לעמדת קנדה: "האיש המועמד לדין הינו 'שעיר לעזאזל'"
ענבל אביב
כך עולה מנתונים ראשונים שנאספו על-ידי סיעת הליכוד בהסתדרות והוצגו במפגש חירום שהתקיים בתל אביב; יוזמה חדשה: דוח מעקב חברתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il