X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ש"ס הוזמנה באופן רשמי להצטרף לקואליציה

שרון: שנאות ופסילות לא יובילו לשום מקום

אלי ישי ושרון יפגשו ביום א'; בצוות חברים: עו"ד יורם ראב"ד (יו"ר), פרופ' יעקב נאמן, אייל ארד, עו"ד איתן הברמן וח"כ גדעון סער; ח"כ פינס: "שרון לא רוצה שותפות אמת עם העבודה, אלא להשתמש בה לצרכיו הפוליטיים"
▪  ▪  ▪

"שנאות ופסילות הדדיות לא יובילו לשום מקום... כולם צריכים להתפשר". דברים אלה אמר ראש הממשלה, אריאל שרון, בטקס שנערך בגלילות לכבודם של בוגרי המכללה לביטחון לאומי.
שרון הגיע לנאומו אחרי יום עמוס, במהלכו מינה מטעמו צוות שינהל את המו"מ להרחבת הקואליציה. שרון התייחס בנאומו ליריבות הקשה ולחרם מצד תנועת שינוי, המתנגדת לכניסת ש"ס לממשלה. יו"ר שינוי, יוסף (טומי) לפיד הודיע, כי שינוי לא תישאר בקואליציה אם יחליט שרון להכניס את ש"ס לקואליציה.
שרון אמר בנאומו, כי הוא עושה מאמץ להושיב את נציגי המפלגות החילוניות יחד עם נציגי המפלגות החרדיות. "אני מקווה שאצליח", אמר וציין, כי הקמת ממשלת אחדות הינה צורך חיוני של מדינת ישראל, על-מנת שניתן יהיה להשיג את היעדים שנקבעו.
בהתייחסו לתוכנית ההינתקות אמר שרון, כי הוא פועל להקמת ממשלה עם בסיס רחב יותר, כדי שניתן יהיה להשיג הסכמה וליישם את התוכנית. "יש להתחשב בשיקול הדמוגרפי", אמר. מי שרוצה לשלוט גם בנצרים וגם במעלה אדומים, סופו שיישאר בלי נצרים ובלי מעלה אדומים. "מי שרוצה מדינה יהודית דמוקרטית, וגם רוצה לשלוט על מיליון פלשתינים, לא יישאר עם מדינה יהודית דמוקרטית", אמר.
שרון מזמין את ש"ס
כמה שעות קודם לכן - בצהריים, הזמין שרון (ה', 15.7.04) באופן רשמי את יו"ר סיעת ש"ס, אלי ישי, להצטרף למו"מ להרחבת הקואליציה כבר ביום ראשון הבא. ישי נענה להזמנה בחיוב והשניים קבעו להיפגש ביום א'.
ראש הממשלה מינה צוות לניהול מו"מ לשם הרחבת הקואליציה. שרון נפגש עם חברי הצוות בצהריים, והנחה אותם לקראת המו"מ שיפתח ביום א'.
בצוות חברים חמישה: עו"ד יורם ראב"ד (יו"ר), פרופ' יעקב נאמן, יועץ התקשורת אייל ארד, עו"ד איתן הברמן, ויו"ר הקואליציה ח"כ גדעון סער.
ההנחייה העקרונית של שרון לצוות: לשמור על עקרונות המדיניות הכלכלית והתכנית המדינית. שרון ביקש מחברי הצוות לנהל מו"מ עם מפלגות העבודה, יהדות התורה וש"ס.
שרון הנחה במקביל את הצוות להיפגש במהלך המו"מ עם נציגי המפלגות החברות בקואליציה, על-מנת לעדכנם בפרטי המו"מ ולהיוועץ בהם. במיוחד ביקשם לשתף במהלכים את סיעת שינוי, שהיא השותפה המרכזית והגדולה של הליכוד בקואליציה הנוכחית.
בשלב זה - נוכח המו"מ להרחבת הקואליציה - מעקב שרון את העברת תיק התשתיות לידי נציג אחר מסיעת שינוי, במקום יוסף פריצקי שפוטר מהממשלה. שרון מבקש להשאיר תיק זה בידיו, עד אשר יסוכם המו"מ עם העבודה ו/או ש"ס ו/או יהדות התורה. למפלגות אלה ייצטרך שרון להקצות תיקים, בהם אחדים שיילקחו משותפי הקואליציה הנוכחיים, לרבות הליכוד ושינוי.
ח"כ פינס: שרון עושה צחוק מהעבודה
ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה, ח"כ אופיר פינס, אמר בתגובה לפניית שרון לש"ס: "שרון עושה צחוק ממפלגת העבודה. אסור לעבודה להתבזות בהשתתפות מו"מ רב-ערוצי על הקמת ממשלה דתית-ימנית. אם שרון רוצה את העבודה, אזי צוות המו"מ של הליכוד צריך לשבת אך ורק עם העבודה ולסכם עימם את קווי היסוד שעל בסיסם אפשר לצרף סיעות אחרות".
מסתבר, אמר פינס, "כי שרון לא רוצה שותפות אמת עם העבודה, אלא להשתמש בה לצרכיו הפוליטיים. פינס תובע להקפיא את המגעים".

תאריך:  15/07/2004   |   עודכן:  16/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
משטרת גרמניה פשטה על מסגד בעיר פרנקפורט בו הקרינו לילדים סרטי וידיאו בהם רואים עריפת ראשים; אתרי אינטרנט במפרץ הפרסי מראים סרטון בו עורפים ילדים ראשו של חטוף אמריקני
יפעת גדות
ילדים בעלי אינטליגנציה גבוהה יפתחו פחות מחלות חמורות בשלב מאוחר יותר של חייהם; מחקר גילה, כי מחלות לב, סוכרת, אסטמה, סרטן, דלקת פרקים ושבץ, שכיחים יותר בין בוגרים שהשיגו ניקוד נמוך יותר במבחני IQ כצעירים
עומר כרמון
מפלגת 'הידידות האירו-פלשתינית': "יש לקבל את ההחלטה בקרוב כדי לקיים את הטקס ביום השנה לטבח שבוצע בידי הממשלה הציונית"; הדרישה - בעקבות קריאת רחוב על שמו של תיאודור הרצל
מיכאל דבורין
כך פסקו היום פה אחד שלושת שופטי ביהמ"ש המחוזי בירושלים; בכך בא הקץ לאחת הפרשיות המזעזעות והטראגיות ביותר ביותר בתולדות המדינה
יפעת גדות
במסגרת הפסטיבל יתקיימו גם סדנאות, דוכנים, מופעי חוצות, הפעלות ועוד; בנוסף, יתקיים הכנס הארצי "תיאטרון בובות ככלי טיפולי", הכולל הרצאות, סדנאות ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il